Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - VARG
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VARG

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Chris.Paton Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 02-Juni-2004
Sted: Greenland
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1321
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chris.Paton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: VARG
    Sendt: 08-December-2007 kl. 13:43

Viking Arctic Recon Group ... nej, det er ikke en helikopter!

Sneak Preview

Mappen når den er klar: VARG

Til top
Anders.Ginnerup Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 381
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Ginnerup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-December-2007 kl. 14:02
Nice!

Jeg kan godt lide at du har pakket en masse af deres grej på ydersiden.

Måske mangler der lidt et maskingevær til kommandøren?
Til top
Heine.H.Olsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 10-Oktober-2005
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heine.H.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-December-2007 kl. 15:42

Nydeligt Chris. Fedt med et dannebrog på en klassisk lang buet kampvogns-antenne. Du har også formået at bruge de store gummi-larvefødder usædvanlig godt og diskret 

Hvis jeg absolut skal finde på forbedringsforslag, vil jeg foretrække en lidt kraftigere kaliber kanon. Og så burde der vel ret beset være et grønlandsk flag på den i stedet  

Jeg synes den er ret godt ramt, og vil temmelig sikkert bruge den som inspiration til et par kommende "krigeriske" MOCs

Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Point: 8669
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-December-2007 kl. 15:57
Citat: Heine.O Heine.O skrev:

.......så burde der vel ret beset være et grønlandsk flag på den i stedet  

Det er en del af aftalen om rigsfællesskab at det er det danske politi og det danske forsvar, der har til opgave at beskytte Grønland. De er danske - og bruger derfor Dannebrog.
Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede 2014-?
MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023
Byg & Leg, Svendborg Teater 2022-?
Klodsfest 2024, Hvalsø
Klodsfest 2025, Thisted
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Ginnerup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-December-2007 kl. 18:27
Citat: Heine.O Heine.O skrev:

burde der vel ret beset være et grønlandsk flag på den i stedet

Det er vel bare Siriuspatruljen der har oprustet lidt :-)
Til top
Henrik.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 01-April-2005
Region: Midtsjælland
Point: 2020
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-December-2007 kl. 20:19

Den er da top job Chris, men hvis jeg skal " øffe " lidt, så er jeg mest til de rigtige lavefødder :

Eksempel

Set Picture

men den er helt sikkert en vinder Chris

Henrik Hansen

" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! "

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-December-2007 kl. 00:13

Den er herre-fed, Chris!

Også et fedt logo, du har lavet til dem...

Men jeg vil helst ikke reddes af dem langt ude i ødemarken... For jeg tror, det bliver ret koldt at komme op og ligge på deres båre...

Hvad er det for en rund tromle, der sidder bagpå den?

René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Til top
Chris.Paton Se drop down
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chris.Paton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-December-2007 kl. 08:34

Hej alle

Tak for jeres pæne ord! 

Jeg er enig med jeres ideer til hvordan den kunne bliver bedre.  Jeg mangler dog de rigtig larvefødder og tænkt at jeg skal bruger de gummi-fødder da jeg har alt for mange af dem. 

Den rund tromle er et hvidt R2 D2 klods.  Den skulle være "exhaust" til motoren og den ser lidt klodset ud med vilje. 

Jeg glemt alt om en maskingevær til og ved ikke rigtigt om en større kaliber kanon men skal nok lege med tanken.

Grønlandsk flag eller ej ... helt ærligt hvis det ikke var fordi det er sværre at laver vil det være den britiske flag jeg foretrække!   Se denne her.  Men, nu at det er dansk vil jeg måske laver nogle Canadiske kampvogne for at lege lidt "Slaget ved Hans Ø" og videre til Nordpolen!   Kunne godt har brug for Jespers flag!

Til top
C.Rasmussen Se drop down
Panel
Panel

Region: Midtjylland
Point: 1628
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-December-2007 kl. 09:19
Flot! Minder lidt om FV101 Scorpion:

At skabe er at leve...

Christian Lindblad Rasmussen
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Ginnerup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-December-2007 kl. 12:22
Det er nu ikke fordi det er urealistisk med bælter lavet af gummi. Det er faktisk en fordel på mange områder, fx slid og larm. Plus de er næsten umulige at køre af, hvilket er et stort problem med normale bælter hvis man drejer for skarbt på blød jord eller hård sne. Eneste ulempe ved gummibælter er at det er svært at montere sådan en stor elastik.

Her ses en dansk pansret mandskabsvogn med gummibælter:

http://i54.photobucket.com/albums/g86/OutFlankMe/RIMG0498.jp g
Til top
Chris.Paton Se drop down
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chris.Paton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 21:26

Det har været rigtig langt siden jeg sidst lavet noget.  Det er også et langt tid siden jeg lavet denne her.  Men, det skulle være en Panhard VBL som er et Fransk let panseret vogn.  Flere rigtig billeder medfølge snart. 

I hope!
Til top
Chris.Paton Se drop down
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chris.Paton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 21:56

Ikke verdens bedst billeder men det give en ide om hvordan den ser ud.  Der er plads til tre minifig indenfor.  Jeg har også lavet et "long wheel base" ambulance udgave og en til ørkenen.  De kommer måske senere.

Denne bil skulle fungere som et kommando bil fuld af elektronik osv.

Her er et nogle flere billeder:

Til top
Rasmus.Damgaard Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 31-Marts-2009
Point: 1635
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Damgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 09:48
Super flot lavet Chris. Godt fundet på med et Dannebrog. Dog kunne kanonen være af en lidt kraftigere kaliber. Logoet er også virkelig flot.
Til top
Kim.Andersen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-Juni-2007
Region: Himmerland
Point: 1432
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 13:40
Super fed. De er lige i skabet. Jeg kan bedst lide din Panhard.
Kim Andersen
"Hvis plan A ikke virker, så husk, at alfabetet har 28 bogstaver."
Til top
C.Rasmussen Se drop down
Panel
Panel

Region: Midtjylland
Point: 1628
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 14:00
Den er bare så flot Chris! Den er lige i øjet.

Eneste anke: måske du kunne erstatte de sidste plader på toppen med fliser, så den blev helt stud-less.
At skabe er at leve...

Christian Lindblad Rasmussen
Til top
Henrik.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 01-April-2005
Region: Midtsjælland
Point: 2020
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 15:42

Det er en vinder Chris

Fed model

Henrik Hansen

" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! "

Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Point: 7437
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 16:19
Sejt - og vi får snart brug for at forsvare nordpolen, når de finder ud af, at
den hænger mest sammen med Grønland

Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
K.Gabriel Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 24-Juli-2008
Point: 950
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K.Gabriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-April-2009 kl. 13:12

Den ser rigtig flot ud - som snydt ud af næsen på forbilledet.

Jeg har to spørgsmål/bemærkninger. Hvad er den grønne "gren"-klods? Måske skulle maskinkanonen være hvid af camouflageårsager? 

K.Gabriel
Til top
Chris.Paton Se drop down
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chris.Paton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 18:39
Tak for alle jeres kommentar og ideer. 

Den grønne gren er på som en del af camouflagen da jeg havde flere styk gren på den tidligere.  Tanken er at den skulle kun køre rundt i arktisk område hvor der er skov osv.  Jeg vil gerne lave en diorama med bygninger og skov og soldater osv.

Der kommer måske flere billeder af den næste om ikke så længe.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.055 sekunder.