Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Bilophugger version 2,0
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bilophugger version 2,0

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Henrik.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 01-April-2005
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 2020
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bilophugger version 2,0
    Sendt: 15-November-2007 kl. 18:10

Ja selvom at man har fødselsdag, skal i da' ha' en gave fra mig til jer  Det er en opdateret version af min ophugger plads, men nu er den lavet så den kan passe ind i et toglayout  jeg ved godt at der mangler nogle flere skrotbiler, men de skal nok komme, også skal der osse lidt mere " pigtråd " på " træværket " i den ene side. Men se på det og lad mig høre jeres dom  :

Henrik Hansen

" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! "

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Asger.Lindeblad Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-Juni-2007
Point: 1774
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Asger.Lindeblad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-November-2007 kl. 18:19

Meget flot - og fin idé. Til lykke med dagen, som forhåbentligt har givet nogle gode raslegaver....

Hvad med at udvide med en maskine til at trykke bilvrag sammen til jernklodser (fik du den?). Jeg ved bare ikke hvordan man bygger en fladtrykt bil uden at klemme nogle klodser flade hvad man jo ikke må eller kan nænne - måske med nogle kasserede klodser.......

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-November-2007 kl. 18:25
Citat: Asger.Lindeblad Asger.Lindeblad skrev:

Hvad med at udvide med en maskine til at trykke bilvrag sammen til jernklodser (fik du den?).

Det skal den maskine på billed 2 i venstre side, forestille at være   

De 2 " låger " der er i midten kan lukkes sammen, så det ligner at det trykker en bil sammen. Det var det bedste jeg lige kunne komme op med på det tidspunkt

Henrik Hansen

Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-November-2007 kl. 20:43
Citat: Henrik.Hansen Henrik.Hansen skrev:

Hvad med at udvide med en maskine til at trykke bilvrag sammen til jernklodser (fik du den?).

De 2 " låger " der er i midten kan lukkes sammen, så det ligner at det trykker en bil sammen. Det var det bedste jeg lige kunne komme op med på det tidspunkt

Jeg synes godt nok, at du har ramt godt. Både "trykke-sammen-maskinen" og skuret og trykflaskerne og skrotbunken og...

SUPER

Til top
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 26-Januar-2004
Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 04:20

Hvad er det der er opdateret

Jeg mindes at den så sådan ud

Til top
Asger.Lindeblad Se drop down
Panel
Panel

Point: 1774
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Asger.Lindeblad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 04:27

Ja men det vil jeg godt medgi' dig. Sorry, men det er fordi jeg på nethinden har et billede af den maskine, som preben Kaas (Bettfis) i Olsenbanden i Jylland maser biler med - inkl. en porsche... 

Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 06:48

Jeg ved bare ikke hvordan man bygger en fladtrykt bil uden at klemme nogle klodser flade hvad man jo ikke må eller kan nænne - måske med nogle kasserede klodser.......

Jeg har nogen her, du kan få, Henrik

Hvad med at lave en shredder også ?.

Du kan se her, hvordan sådan én virker (hvor Herbie indgår i genbrugskredsløbet igen og måske genopstår ny bil engang).

LEGO er leveringsdygtig i både flænserhjul og transportbånd.

eller   og

Til top
Sten.Lassen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Point: 541
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sten.Lassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 07:00

Mon ikke man kunne producere en sammenpresset bil ved hjælp af en håndfuld Mega Blocks, kogende vand og en skruestik.

Så har man samtidig noget fornuftigt at bruge Mega Blocks til.

Til top
A.Engel Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 23-November-2006
Region: Hovedstadsområdet
Point: 964
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Engel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 07:14
Citat: Per.Langkilde Per.Langkilde skrev:

Hvad er det der er opdateret

Jeg mindes at den så sådan ud

¨

Så vidt jeg har forstået er den blevet 64 x 64 istedet for 48 x 48, så den passer ind til et layout, også er der kommet et par små endringer.

Alexander Engel
Office manager - Skærbæk Fan Weekend
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 10:56
Citat: A.Engel A.Engel skrev:

Så vidt jeg har forstået er den blevet 64 x 64 istedet for 48 x 48, så den passer ind til et layout, også er der kommet et par små endringer.

Det er korrekt Alexsander, den er blevet layout venlig

Skuret med revservedele ( skærme o.lign ) var heller ikke på den gamle version, der er kommet 2 låger i stedet for 1, der er kommet nogle gasflasker o.lign, garagebygningen er hævet med 2 klodser i højden ( det kan godt værre svært at se  ) :

Gammel version :

img_0106.jpg

Henrik Hansen

Til top
C.Bennedsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 05-Oktober-2005
Region: Vestjylland
Point: 3767
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Bennedsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 11:08

Den ser godt ud i det nye layout format... 

Og nu kom jeg da også lige i tanke om hvilken syndebuk du er... Hvordan er det nu lige du skaffer 1x1 plader..?

nåååå ja...

Caspar Bennedsen
LEGO Certified Professional
Onsite Event Manager - Skærbæk Fan Weekend
Core team - LEGO Festival of Play
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 11:33
Citat: C.Bennedsen C.Bennedsen skrev:

Den ser godt ud i det nye layout format... 

Og nu kom jeg da også lige i tanke om hvilken syndebuk du er... Hvordan er det nu lige du skaffer 1x1 plader..?

nåååå ja...

Der er ikke noget fusk ved denne her, den 1x1 blev skiftet ud ved klodsfesten i år , ellers kunne jeg ikke ha' deltaget i konkurencen med den

Henrik Hansen

Til top
C.Bennedsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 05-Oktober-2005
Point: 3767
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Bennedsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 12:21

Der er ikke noget fusk ved denne her, den 1x1 blev skiftet ud ved klodsfesten i år , ellers kunne jeg ikke ha' deltaget i konkurencen med den

Det ved jeg godt  Men du havde bare lige glemt at opdatere billederne på den gamle model:

http://www.brickshelf.com/gallery/hansen01/Building/img_0115 .jpg øverste venstre hjørne... Det var der jeg blev opmærksom på det igen...

Caspar Bennedsen
LEGO Certified Professional
Onsite Event Manager - Skærbæk Fan Weekend
Core team - LEGO Festival of Play
Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Point: 8669
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 13:05
Den er nu ikke blevet ringere af at vokse i størrelse. Skal du have hentet skrot, kan det kun gøres med en forvogn fra VW Transporter. Dette specielt, hvis lågerne skal kunne lukkes mens lastvognen er inde for at læsse/losse skrot, når de som her går indad. Et helt vogntog er nemli' op mod 61 knopper langt. 
Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede 2014-?
MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023
Byg & Leg, Svendborg Teater 2022-?
Klodsfest 2024, Hvalsø
Klodsfest 2025, Thisted
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 17:30

Den er helt kanon, Henrik!! Love it... 

Men nu, hvor den alligevel er vokset - havde det så ikke været nærliggende at lade et par skinner køre ind i gården?

René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Til top
Heine.H.Olsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 10-Oktober-2005
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heine.H.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-November-2007 kl. 11:03
Den er rigtig lækker, og stadig med mange gode detaljer  Vokseværket har dog også medført, at der ser en smule ordentligt og ryddeligt ud, og jeg glæder mig til at se lidt flere bil-lig og noget mere affald, gris og rod, som det nu sømmer sig for den slags steder
Til top
Morten.Øberg Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-November-2007
Point: 904
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-November-2007 kl. 09:25
Fed model, god stemning
Morten Øberg
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.077 sekunder.