Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Togsæt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Togsæt

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Anton.Wrisberg Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1671
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anton.Wrisberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Togsæt
    Sendt: 07-September-2007 kl. 14:18

Nu har jeg (igen igen igen) siddet og leget lidt med mine digitale klodser.

Denne gang er det blevet til et togsæt (også omtalt en smule her) bestående af flere ”moduler” (9) som hver er 24 knopper lange (+ plus mellem gang på 2 knopper når de er skilt fra hinanden) og 8 knopper brede.

Hvert togsæt består af 2 lokomotiver, 4 vogne med døre, 2 normale vogne, og en vogn med bar.

Lokomotivet, bestående af 333 klodser, med stole til 8 passagerer + 1 lokofører:

Vognen med døre, bestående af 320 klodser, med stole til 8 passagerer:

Vognen med bar, bestående af 343 klodser, hverken med stole til passagerer eller bartendere, men med en bar og skranke, hvor der kan stå 2 – 3 bartendere og 6 – 8 passagerer:

Den normale vogn, bestående af 324 klodser, med stole til 12 passagerer og borde inden for 4 passagerers rækkevidde:

Et helt togsæt, bestående af 2937 klodser, med stole til i alt 72 passagerer + 2 lokoførere:

Priserne på de forskellige ”moduler” kan ses her, men jeg kan allerede nu afsløre at amrikanerne har det MEGET billigere end os!

Til top
Frederick.Witt Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 24-Marts-2006
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Point: 174
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frederick.Witt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 03:24
flot
Frederick Brandtberg Witt
Til top
Anton.Wrisberg Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-Juni-2007
Point: 1671
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anton.Wrisberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 10:16

Mere end 150 visninger, men ikke mere end en kommentar?*suk**snøft*

Anyway, jeg har alligevel fundet en konstruktionsfejl, som gør at hele ideen med togsættet (det at minifigs'ne kan komme fra vogn til vogn) ikke fungerer.
Til top
Heine.H.Olsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 10-Oktober-2005
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heine.H.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 11:41
Citat: Anton.Wrisberg Anton.Wrisberg skrev:

Mere end 150 visninger, men ikke mere end en kommentar?*suk**snøft*

Anyway, jeg har alligevel fundet en konstruktionsfejl, som gør at hele ideen med togsættet (det at minifigs'ne kan komme fra vogn til vogn) ikke fungerer.

Det skal du nu ikke være så ked af Anton. Pga. søgerobotter og folk der hastigt kommer forbi i deres søgen efter noget andet, er der normalt meget få kommentarer

Til top
H.Christensen Se drop down
Knop
Knop

Medlem siden: 01-November-2007
Point: 11
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-November-2007 kl. 11:12

Hej Anton.

Det er et flot tog. Med nogle pentografer på taget vil det ligne et S-tog.

Til top
Martin.Bruun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 24-Januar-2004
Region: Hovedstadsområdet
Point: 5296
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Bruun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-November-2007 kl. 09:15

Jamen jeg kan da også godt komme med lidt kritik. Jeg synes da, at der er nogle ting som jeg mener ville pynte.

Helt overordnet, så synes jeg dit tog virker noget "bart". Jeg synes der mangler detaljer, men som du kan læse i det følgende, så har jeg et par forslag. Derudover så var mit første indtryk da jeg så billederne første gang, at hele toget virker lidt lavt. Det er ikke sikkert at det virkelig er sådan, hvis man stiller dit tog ved siden af andre Lego-tog, men jeg tror det er noget med at vinduerne sidder lidt vel lavt og så at taget er samme farve som siden på toget. Jeg tror det vil være pænere, hvis vinduerne sad lidt højere. Klods-laget over vinduerne virker lidt "massivt" og det indtryk forstærkes som sagt når taget er samme farve som hovedfarven på toget. Ryk vinduerne et eller to plade-lag op og gør området over vinduerne tilsvarende lavere. Brug eventuelt et enkelt plade-lag i en anden farve som pyntestribe ovenover vinduerne til ligesom at adskille siden og taget.

For det andet så er bunden af toget helt uden detaljer. Hvis du kigger på et rigtigt tog, så er der ikke bare luft under vognkasserne imellem hjulene. Der sidder alle mulige tekniske aggregater, såsom motorer og hydrauliske systemer til bremser og meget andet. Som Henrik ovenfor er inde på, så er der ikke pantografer på dit tog, så det må jo betyde at der skal være nogle dieselmotorer et sted. Og på f.eks. et IC3-tog der sidder de jo nedenunder vognkasserne og driver nogle generatorer som så leverer strøm til nogle elektriske motorer i selve boogierne. Så der er såmænd masser af ting du kan fylde mellemrummene imellem hjulene ud med.

For det tredje så synes jeg altså at fronten på toget ligner en husgavl. Nu er klodsudvalget at bygge med jo nok begrænset, men kan det ikke gøres en smule mere strømlinet. Især ovenover vinduet er det altså ikke særligt pænt efter min smag. Ryk frontruden op og prøv om ikke afslutningen på taget kan gøres lidt pænere. Er der ikke nogle hjørne-slopes i klodsudvalget? Og hvad med om natten? .. Skal lokoføreren ikke have nogle forlygter til at oplyse banelegemet med? Selve frontruden kan du nok ikke gøre så meget ved, hvis det er den eneste type der er. Men hjørne-stolperne ved siden af som du starter med en 45-graders slope og så en almindelig lodret klods ovenpå flugter ikke med vinduets hældning. Er der ikke plads til at få SNOT'et en 33 graders-slope på højkant, så du kunne få nogle hjørnestolper der bedre flugtede med vinduet? Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men jeg synes da at der er forsøget værd.

Jeg kan godt lide udsmykningen på siden, men hvad med nogle vinduessprodser? Så ville du få opdelt vinduerne i flere enkeltvinduer i stedet for én lang stribe vinduer på vognene uden døre. Det er en simpel ændring og det ville også være med til at tilføje lidt detalje.

Martin Bruun

"A man builds with his brain and not with his hands"

- Brickelangelo
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.084 sekunder.