Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Paryk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Paryk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 2 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Esben.K Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 2097
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (10) Tak(10)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Paryk
    Sendt: 13-December-2025 kl. 12:51
På mit arbejde har vi en strategiimplementeringsproces hvor vi anvender begrebet "Wildly Important Goals" som forkortes WIGs. Og julefrokostudvalget fik derfor den geniale idé at temaet for årets julefrokost skulle være WIGs... men i ordets anden betydning som jo på dansk er parykker. Alle medarbejdere skulle møde op i en paryk (nogle mere frivilligt end andre) og så var der præmier for bedste paryk.

Jeg byggede naturligvis min paryk i LEGO Tongue Kollegerne ved godt at jeg er LEGO fan.

Parykken er bygget på et par timer efter det klassiske LEGO mandehår med de brune klodser jeg havde i samlingen, herunder en del slopes som jeg vist købte i LUGBULK for en del år siden til at bygge træer. Flere brune curves ville have gjort modellen noget kønnere.

Byggeprocessen bestod at en del ture frem og tilbage til spejlet på badeværelset for at tjekke at længden, bredden, højden og rundingerne på det første "skelet" passede nogenlunde med mit hoved.

Herunder kan man se hvordan rundingen forrest er lavet.

Parykken er faktisk ikke så tung at have på, men kanterne på klodserne kan godt gøre lidt ondt så jeg fandt på at lægge en lille klud ind.

Min samling af brune klodser indeholder klodser fra mange perioder, herunder "Brittle Brown" tiden, så der er altid klodser der går i stykker når jeg bygger med brunt. Her er resterne der måtte smides ud da parykken var færdig og der kommer med garanti mange flere når den skal skilles ad igen.

Parykken var en stor succes ved gårsdagens julefrokost!

BONUS info: Det er faktisk ikke første gang jeg bygger en LEGO model af netop denne paryk. I nytårsudgaven af LEGO Masters byggede jeg en lidt mindre version i sort til vores "Toupé Tank" hvor Anne-Marie Rindom havde udtænkt en historie om en rigmand der også samlede på... parykker Smile

Den kan ses på toppen af tanken her:

Og den sorte paryk på billedet ovenfor er faktisk den originale fra tv-programmet som jeg fik med hjem som souvenir efter den på utrolig vis overlevede dette: LOL

Ekstra bonusinfo: Dommer Søren Dyrhøj afslørede i programmet at netop denne minifig frisure internt bland LEGO designerne går under navnet "Roy Orbison hår" opkaldt efter denne sanger:

God weekend!

Esben
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Point: 6201
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-December-2025 kl. 15:41
Jeg får lidt minder fra Back To The Future 2, hvor Biff har et meget lignende hår. 
Søren Johansen
Til top
Sebastian.Lund.C Se drop down
Plade
Plade

Medlem siden: 11-Oktober-2023
Sted: Billund
Region: Trekantsområdet
Point: 96
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sebastian.Lund.C Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-December-2025 kl. 02:31
Det her må være weekendens top LEGO-indlæg for mit vedkommende! Gad godt, at have deltaget i den julefrokost LOL
Også et par sjove insights, tak for delingen Esben Thumbs Up
Sebastian Lund Christensen

// 7he bid //
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Point: 3533
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-December-2025 kl. 09:54
Sjov idé Thumbs Up
Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 7437
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-December-2025 kl. 23:18
Godkendt Big smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Jakob.Peterhänsel Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 02-Marts-2015
Sted: Østerbro, København
Point: 2164
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Peterhänsel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-December-2025 kl. 22:06
Det sku genialt, det der! 😀 
Venligst,

Jakob Peterhänsel
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.063 sekunder.