Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Spørg foreningens medlemmer
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Stråtag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stråtag

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lars.Jürgensen Se drop down
Knop
Knop

Medlem siden: 04-Januar-2013
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 7
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Jürgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Stråtag
    Sendt: 14-Maj-2025 kl. 14:48
Jeg skal i gang med at have bygget en model af mit eget hus, men strander lidt på det med et stråtag. Nogen der har en god ide?

Lars
Til top
Klaus.Schmidt Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 26-Oktober-2012
Region: Nordsjælland
Point: 593
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Maj-2025 kl. 17:23
Klaus Schmidt
Til top
D.Andersen Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 21-Februar-2025
Region: Sydsjælland
Point: 161
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér D.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Maj-2025 kl. 23:19
Jeg har brugt denne metode

Måske ikke lige så godt som første svar, men nemmere at gå til
Daniel Andersen
Til top
Knop
Knop

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Jürgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Maj-2025 kl. 08:16
Hej Klaus

Tak for input, jeg tror jeg laver en lille prøve. Det ser rigtig godt ud, men det skal lige overvejes.. taget er ca 650 m2 og tænker det udføres i 1:50

Dejligt med din hurtige respons

Ønsker dig en god dag Tongue
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Sydsjælland
Point: 2649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Maj-2025 kl. 12:20
Alternativt Kanne denne løsning bruges hvis man vil have noget mere enkelt og stabilt. 

Benjamin Andersen
Til top
Knop
Knop

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Jürgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Maj-2025 kl. 12:53
ser faktisk også fint ud Daniel.. jeg får lavet mig en prøve

Tak for dit svar
Til top
Knop
Knop

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Jürgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Maj-2025 kl. 13:26
Hej Benjamin

Ikke nogen dårlig ide. Ser fint ud og tænker også den er mere enkel end de andre forslag. Tror måske det er den løsning der er brugt i LEGOLAND. Slotsgaden i Møgeltønder er jo bygget i Legoland, men de billeder jeg finder på nettet er ikke tydelig nok til at jeg stjæle ideen, og jeg er for doven til at køre til Billund.

Når vi så lige er i Legoland, så har jeg en lille sjov historie... Jeg har en VVS-forretning der er grundlagt af min far i 1969 i en af de bygninger der er i Legolands miniby.... Hvor mange kan prale med det?

God weekendSmile

Lars
Til top
 Besvar Besvar

Hurtigt svar
Navn:

Besked:
   NoFollow er tilføjet til alle links fra dette forum (rel="nofollow")
 Benyt Forum-koder
Sikkerhedskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code  Refresh Gendan billede