Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Min daglige tegneserie
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min daglige tegneserie

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7437
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Februar-2025 kl. 11:35
Byggeriet har mange interessante aspekter – gamle vinduer, mikroskala, minifig-sokler på højkant (hvilket sæt kommer den fra?)

Der er masser af potentiale i dit tegneserie LEGO. Med den rette historie kunne det sagtens være en daglig stribe til en avis eller et magasin, som vil prøve noget nyt. Måske tre eller fire billeder ved siden af hinanden med en afsluttet historie. Eller en hel side til et månedsblad (eller Byggebladet).

Vi havde for en del år siden et medlem ved navn Tommy, som lavede en tegnet LEGO-stribe til Byggebladet. Nu undrer det mig nærmest at din idé ikke har været prøvet af til bladet noget før. Jeg anderkender selvfølgelig at det kræver noget arbejde både i byg og i en historie der er tilpas engagerende.

Nogle gange skal man også bare følge sin intution og gøre hvad man hygger sig med Smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Trine.Jensen.Hansen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 26-April-2023
Region: Trekantsområdet
Point: 330
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Trine.Jensen.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Marts-2025 kl. 09:28
Hvor er det godt lavet, sød historie, glæder mig til fortsættelsen 😊
Trine JH 😉
Til top
Erik.Ferdinand.Smit Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 14-Oktober-2021
Sted: Holland
Region: ikke oplyst
Point: 720
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.Ferdinand.Smit Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Marts-2025 kl. 11:32
Minifigsoklerne med sternerne kommer fra Minifig series 26. 

Vi havde én før hos Lowlug, som lavede en hel tegneserie, men hanville fylde hele billederne op med byggeriet. Han måtte altså bygge ret meget hele tiden. Så blev han for travlt i sit privatliv og han har ikke fortsat. 

Jeg havde den her idé for at tvinge migselv til at bygge regelmæssigt, men jeg bygger ikke sw hurtigt eller så stort, derfer laver jeg kun 8x8 vignetter. Og det er nok til at fortælle en historie.

I forhold til normale tegneserier tror jeg at ét billide i min historie korrisponderer til en halv side af en normal tegneseriebog. Med fire billeder ved siden af hinanden, fotografer man stadig den samme byg. Og jeg bruger ikke tekst i billederne, og jeg har heller ikke så mange forskellige ansigter jeg kan bruge... derfor skal det vises 1 billede ad gangen, synes jeg.

Jeg ved engang om det var muligt at publicere sådan noget (kommercielt, mener jeg), fordi minifigurer er jo beskyttet af Lego.... men det var heller ikke meningen, jeg går bare videre med at publicere det på Flickr, Lowlug og Facebook (og en gang i mellem her på Byggepladen, jeg skal opdatere det snart).

I næste weekend har vi en udstilling i Holland som jeg organiserer med, og jeg har nu købt en digital fotoram, hvor jeg viser hele historien, med teksterne, som slideshow.
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7437
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Marts-2025 kl. 12:47
Citat: Erik.Ferdinand.Smit Erik.Ferdinand.Smit skrev:

Minifigsoklerne med sternerne kommer fra Minifig series 26. 

Vi havde én før hos Lowlug, som lavede en hel tegneserie, men hanville fylde hele billederne op med byggeriet. Han måtte altså bygge ret meget hele tiden. Så blev han for travlt i sit privatliv og han har ikke fortsat. 

Jeg havde den her idé for at tvinge migselv til at bygge regelmæssigt, men jeg bygger ikke sw hurtigt eller så stort, derfer laver jeg kun 8x8 vignetter. Og det er nok til at fortælle en historie.

I forhold til normale tegneserier tror jeg at ét billide i min historie korrisponderer til en halv side af en normal tegneseriebog. Med fire billeder ved siden af hinanden, fotografer man stadig den samme byg. Og jeg bruger ikke tekst i billederne, og jeg har heller ikke så mange forskellige ansigter jeg kan bruge... derfor skal det vises 1 billede ad gangen, synes jeg.

Jeg ved engang om det var muligt at publicere sådan noget (kommercielt, mener jeg), fordi minifigurer er jo beskyttet af Lego.... men det var heller ikke meningen, jeg går bare videre med at publicere det på Flickr, Lowlug og Facebook (og en gang i mellem her på Byggepladen, jeg skal opdatere det snart).

I næste weekend har vi en udstilling i Holland som jeg organiserer med, og jeg har nu købt en digital fotoram, hvor jeg viser hele historien, med teksterne, som slideshow.
Tak for forklaringen Smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Erik.Ferdinand.Smit Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 14-Oktober-2021
Sted: Holland
Region: ikke oplyst
Point: 720
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.Ferdinand.Smit Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Maj-2025 kl. 14:14
Jeg ser nu, at jeg ikke har delt hele historien på Byggepladen endnu. Men jeg medbrenger det til klodsfesten - ikke alle vignetterne (jeg har ikke så mange af den ene minifig!) men et skærm.

Jeg skal nu oversætte alle tekster på dansk - er der nogen, der vil læse det hele (det er omkring 60 sætninger) og korrigere de fejl, jeg lever? Det var superfint, hvis nogen ville gøre det! Send mig besked eller skriv her. Tak!
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.063 sekunder.