![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Min daglige tegneserie |
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | |
Erik.Ferdinand.Smit
Tagsten
Medlem siden: 14-Oktober-2021 Sted: Holland Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 720 |
Indlæg funktioner
Tak(2)
Citér Svar
Emne: Min daglige tegneserieSendt: 30-Januar-2025 kl. 18:51 |
|
Jeg har begyndt en daglig tegneserie med 8x8 vignetter på Flickr - billederne kommer også på Facebook og Lowlug, men nu har jeg tid og skal jeg også poste dem her, med dansk oversættelse af teksterne (jeg håber, der ikke er for mange fejl...) Piep ligger i sengen og sover. 2. by егiк етi ѕмiт, on FlickrPludselig larmer det forfærdeligt. Piep sidder op i sengen. 3. by егiк етi ѕмiт, on FlickrNej, vækkeuret er ikke Pieps ven. Men okay, hun skal rejse sig og tage tøj på. 4. by егiк етi ѕмiт, on FlickrDet er tid for morgenmad. 5. by егiк етi ѕмiт, on FlickrDer er post. Nåh, kan vil læse brevet senere, først skal hun spise noget. Redigeret af Erik.Ferdinand.Smit - 31-Januar-2025 kl. 02:25 |
|
![]() |
|
Erik.Ferdinand.Smit
Tagsten
Medlem siden: 14-Oktober-2021 Sted: Holland Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 720 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-Januar-2025 kl. 18:58 |
6. by егiк етi ѕмiт, on Flickr
Det smager dejligt. Men måske skal hun også have et æg. 7. by егiк етi ѕмiт, on FlickrMeget fokuseret steger Piep et spejlæg. 8. by егiк етi ѕмiт, on FlickrDet var godt, et æg, siger den uinviterede gæst. Det gad jeg nok. 9. by егiк етi ѕмiт, on FlickrKom, siger kaninen, ellers kommer vi for sent. 10. by егiк етi ѕмiт, on Flickr'Selvfølgelig kommer jeg at hente dig. Du har jo fået brevet?' Piep åbner kuverten. Der er et brev og en billet deri. |
|
![]() |
|
Erik.Ferdinand.Smit
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-Januar-2025 kl. 19:48 |
11. by егiк етi ѕмiт, on Flickr`Piep når ikke så rigtigt at læse brevet. 12. by егiк етi ѕмiт, on Flickr'Vi tager elevatoren.' 'Men jeg har ikke nogen...' begynder Piep, men kaninen trykker på knappen. 13. by егiк етi ѕмiт, on FlickrKaninen trykker på en knap i den elevator, Piep aldrig har set før. 14. by егiк етi ѕмiт, on Flickr'Kongen glæder sig til at møde dig.' 15. by егiк етi ѕмiт, on Flickr'Der er en stor ære.' Men Piep tæker: Jeg har aldrig set den her stoppested før. |
|
![]() |
|
Erik.Ferdinand.Smit
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-Januar-2025 kl. 20:00 |
16. by егiк етi ѕмiт, on Flickr
'Stig ind og giv chaufføren billetten.' 17. by егiк етi ѕмiт, on Flickr'Hvad hedder du egentlig?' spørger Piep når de sidder i bussen. 'Arthur,' siger Arthur. 18. by егiк етi ѕмiт, on FlickrRejsen er lang. 19. by егiк етi ѕмiт, on FlickrBussen stopper foran et stort palads. 20. by егiк етi ѕмiт, on FlickrArthur banker på den store dør.
|
|
![]() |
|
Erik.Ferdinand.Smit
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-Januar-2025 kl. 20:11 |
21. by егiк етi ѕмiт, on Flickr
Kom, siger lakajen, Hans Majestæt og prinsessen venter på dig. 22. by егiк етi ѕмiт, on FlickrPiep følger lakajen gennem de lange paladskorridorer. 23. by егiк етi ѕмiт, on Flickr'Eh, Majestæt...' begynder Piep. Kongen og prinsessen ser håbefulde på hende. 24. by егiк етi ѕмiт, on Flickr'Har du medbragt hvad jeg har brug for?' spørger kongen. 'Kan du lave min far lykkelig?' siger prinsessen. 25. by егiк етi ѕмiт, on FlickrNár Piep siger, at hun ikke ved hvad hun skulle medbringe, bliver kongen rasende. |
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7437 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 30-Januar-2025 kl. 20:39 |
|
God idé
|
|
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
|
![]() |
|
Sandra.Almeida
Liftarm
Medlem siden: 28-September-2009 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Point: 2317 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 30-Januar-2025 kl. 23:34 |
|
Godt gået! Tak fordi du også poster her.
|
|
|
AKA: Cassiebsg
- "There are those who believe that life here began out there..." - "The Future? He can barely function in the present!" |
|
![]() |
|
Erik.Ferdinand.Smit
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-Januar-2025 kl. 00:38 |
|
Ja, jeg poster gerne også her, men det bliver ikke hver dag... jeg vil poste en update med alle nye billeder en gang i mellem.
|
|
![]() |
|
Palle.Haulrich
Dæk
Medlem siden: 24-Maj-2013 Sted: Vestsjælland Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 6585 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 31-Januar-2025 kl. 06:25 |
|
Jeg kan virkelig godt lide ideen! Især at du bruge forskellige skala. Fx hånden med brevet.
Historien fangede mig, men virker uafsluttet? Kommer der mere? Modigt at bruge en Nesquick, som lakaj. I disse tider 😉👍🏻
|
|
|
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22 LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24 |
|
![]() |
|
Erik.Ferdinand.Smit
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-Januar-2025 kl. 14:25 |
|
Ja ja, der kommer mere... der er 2 flere på Flickr lige nu, og jeg skal opdatere på Byggepladen en gang i mellem. Det er selvfølgelig ikke afsluttet endu!
Redigeret af Erik.Ferdinand.Smit - 31-Januar-2025 kl. 14:28 |
|
![]() |
|
Erik.Ferdinand.Smit
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-Januar-2025 kl. 14:26 |
|
Og hvad er der galt med Nesquick i disse tider? Jeg bryger mig ikke om den da sugardrik med lidt chocolade i, jeg kan bare lide kaninen...
|
|
![]() |
|
Christian.W.J
Bestyrelse
Næstformand Medlem siden: 02-Maj-2006 Sted: Denmark Region: Vendsyssel Status: Online Point: 5060 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 31-Januar-2025 kl. 14:34 |
|
Fede små scener med leg i forskellige skalaer! Og hvor er det rart at se 8x8 vignette-formatet blive brugt igen! Det synes jeg man ser alt for sjældent!
|
|
![]() |
|
Erik.Ferdinand.Smit
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 07-Februar-2025 kl. 11:38 |
26. by егiк етi ѕмiт, on Flickr
Piep bilver medført i håndjerne... ...og smidt ind i cellen. Hvor længe må jeg blive her? tænker Piep. Og får jeg nog vand og brød?
|
|
![]() |
|
Erik.Ferdinand.Smit
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 07-Februar-2025 kl. 11:41 |
29. by егiк етi ѕмiт, on Flickr
Og så er der mad. Vand og svampe, som det ser ud. Så skal hun spise svampe. Cellen virker en del sjovere, og Piep begynder at svæve.
|
|
![]() |
|
Erik.Ferdinand.Smit
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 07-Februar-2025 kl. 11:44 |
32. by егiк етi ѕмiт, on Flickr
Piep føler, at hun kan flyve. Dernede ser hun paladset. Og hendes egen landsby. Hun kan se sit hus. Og højt op til stjernerne.
|
|
![]() |
|
Erik.Ferdinand.Smit
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 21-Februar-2025 kl. 13:32 |
35. by егiк етi ѕмiт, on Flickr
Hvor er oppe, hvor er nede? Piep har det ikke så godt. 36. by егiк етi ѕмiт, on FlickrSvæveriet er forbi. Piep føler sig, som om hun ligger i stykker. 37. by егiк етi ѕмiт, on Flickr'Hvordan går det?' spørger Knars. 'Jeg tror, du er meget syg.' 38. by егiк етi ѕмiт, on Flickr'Det var svampene,' siger Piep. 'Men jeg har det lidt bedre.' 39. by егiк етi ѕмiт, on Flickr'Jeg blev bortført af en kanin,' siger Knars. 'Kongen ville se mig.' 40. by егiк етi ѕмiт, on Flickr'Jeg skull bringe ham sterjnerne fra himlen!' Redigeret af Erik.Ferdinand.Smit - 21-Februar-2025 kl. 13:39 |
|
![]() |
|
Erik.Ferdinand.Smit
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Februar-2025 kl. 13:38 |
41m by егiк етi ѕмiт, on Flickr
Så har Piep en idé. 42. by егiк етi ѕмiт, on Flickr'Det hjælper os at tage til stjernerne. Men én burde være nok til os to.' 43. by егiк етi ѕмiт, on FlickrLangsomt svæver Piep og Knars op. 44. by егiк етi ѕмiт, on Flickr'Kan du nå dem, Knars?" 45. by егiк етi ѕмiт, on Flickr'Jeg har da nogle, jeg putter dem i din taske.' |
|
![]() |
|
Erik.Ferdinand.Smit
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Februar-2025 kl. 13:45 |
46. by егiк етi ѕмiт, on Flickr
'Jeg putter så mange ind, som jeg kan.' 47. by егiк етi ѕмiт, on FlickrLangsomt svæver de ned, Pieps rygsæk fuld med stjerner. 48. by егiк етi ѕмiт, on Flickrr'Vi har da en del.' - 'Når vogteren kommer, spørger vi, om vi kan tilbyde dem kongen.' |
|
![]() |
|
Lars.Fink.Hansen
Bestyrelse
Kasserer Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Sønderjylland Status: Offline Point: 3672 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 21-Februar-2025 kl. 13:51 |
|
Rigtig flotte byggerier og sjove historier du har fundet på
Det er et stort stykke arbejde du laver der
|
|
|
Lars Fink Hansen
|
|
![]() |
|
Erik.Ferdinand.Smit
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Februar-2025 kl. 15:24 |
|
Ja, det er for at tvinge migselv til at bygge mere eller mindre dagligt. Det tager ikke så meget tid at bygge én scene, og jeg genbruger dem selvfølgelig, så når jeg sidder og bygger i nogle timer, har jeg nogle nye billeder færdig, som jeg så poster én hver dag.
|
|
![]() |
|
Besvar
|
Side 12> |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |