Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - 8284-varianter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

8284-varianter

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked Sortering i omvendt orden
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 17:56

Tark-tark.

Citat: Lars og Hector Lars og Hector skrev:

Jeg syntes det er en eddersmart måde du har "skjult" pneaumatic pumpen på   Jeg vidste bare ikke at de var lavet i den farve 

De sorte pumper blev desværre kun lavet til 8455 rendegraveren.

De er desværre ikke på lager længere hos LEGO, så jeg fik pludselig lidt travlt med at skrabe alle de sorte pumper sammen fra BL, som var til at betale.

Det aktiverede sørme udbud/efterspørgselsmekanismen, med det resultat at de to tilbageværende sælgere nok ved hvad de skal have for deres!

Og havde de slet ikke kunne fås i sort, så havde jeg nok uden skrupler malet nogle gule pumper sorte - dem fås der en millionmillard af.

Citat: Lars og Hector Lars og Hector skrev:

...og flotte klistermærker forøvrigt  

Tark-tark - og tusind tak for hjælpen med "trykningen", Lars  . Decals'ene sætter lige prikken over i'et, synes jeg.

Der vil også kunne ses decals på en del af de kommende agrikulturelle kreationer, blandt andet Claas Xerion'en og Claas Lexion mejetærskeren.

Til top
Lars.Lange Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 24-Januar-2004
Region: Hovedstadsområdet
Point: 1127
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Lange Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 17:33
Endnu en flot kreation Carsten.
Jeg syntes det er en eddersmart måde du har "skjult" pneaumatic pumpen på   Jeg vidste bare ikke at de var lavet i den farve 

Vi (Hector og jeg) glæder os til at se dine næste modeller, og flotte klistermærker forøvrigt
/Lars Lange

"Growing old is mandatory; growing up is optional!"

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 09:59

Her følger endnu en 8284-variant, nemlig min Renault TZ traktor.

Den blev kort omtalt i denne tråd, og billederne af den kan ses her, når Brickshelf engang godkender dem.

De bageste fælge er malet med Humbrol Hobby maling (Hvid nr. 130)

"Kernen" i modellen er igen efter 8284-opskrift, med større eller mindre ændringer.

Førerhusets A-stolper var et (sikkert mindre velset) kompromis, idet kontruktionen kun er mulig ved at udnytte Technic akslernes fleksibilitet. Fyha  .

Men det virker og det er enkelt - men det bliver muligvis ændret senere til noget mere "lovligt".

Som mine øvrige traktorer har den pneumatisk redskabsophæng og lufttank, samt luftudtag agterude til redskaber, samt PTO (kraftudtag) med ind- og udkobling, og en helt anden - og stærkere - bagakselkonstruktion end originalen (kan ses på Case-traktoren ovenfor).

Forbilledet er vel en mellemting mellem en Renault 103-55 og en Renault 155-54.

Sidstnævnte er nok det nærmeste forbillede.

Alle grå dele er nygrå.

Vægten blev 767 gram.

Link til hele mappen her.

Link til hele køretøjsmappen her.

I nærmeste fremtid følger (formodentlig) flere 8284-varianter.

P.t. afventer en McCormick, en Fendt Favorit og en John Deere de manglende dimsedutter.

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 05:09

8284 er et rigtig godt udgangspunkt for diverse ombygninger/variationer, og i "nye klæder" kunne den vel godt gå for at være f.eks. en Case IH CS94 eller en New Holland Ford 8670.

Fælgene bagpå New Holland'en har fået en omgang hvid Humbrol-maling - LEGO laver dem (foreløbigt) kun i grå og sort.

Tag-løsningen på NH-traktoren er ikke helt optimal mht. udseende, så det bliver nok lavet om på et tidspunkt.

"Kernen" i modellerne er igen 8284, men med større og mindre ændringer af front, førerhus og hjulskærme. Foraksel kan være flyttet fremad eller motoren flyttet bagud, osv. 

Alle mine traktorer af "8284-model", dvs. også min efterhånden noget ombyggede 8284-model, er udstyret med en anden bagaksel end originalen.

Den er både simplere og betydeligt mere solid end originalen.

Bagakslen kan ses på dette billede:

Forhåbentlig snart følger der flere billeder af 8284-varianter, blandt andet en Fendt Favorit 515C, Renault TZ, McCormick MTX m.fl.

De mangler diverse smådimsedutter, for at kunne blive bygget helt færdig.

Alle traktorerne har (naturligvis) pneumatisk redskabsophæng og lufttank, samt luftudtag agterude til redskaber, samt PTO (kraftudtag) med ind- og udkobling.

Alle grå dele er nygrå.

Link til hele køretøjsmappen her.

Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.102 sekunder.