Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Ford 5000 Technic traktor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ford 5000 Technic traktor

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ford 5000 Technic traktor
    Sendt: 25-Juli-2007 kl. 05:36

Servernedbruddet "spiste" desværre en hel del tråde her på sitet, og Ford'en røg også af i svinget dengang.

Men her er der så nogle nye billeder af "dyret", hvor den har fået en ny og lidt mere Ford-agtig skrånende front med behørig Ford-mærkning.

Desuden er skorstenen og luftindtaget flyttet, så placeringen bedre svarer til forbilledet.

Den er nu forsynet med nummerplade - selvom forbilledet vistnok kun kunne køre 15 km/t (?).

Endnu mangler Ford 5000 decals på siderne. Jeg skal lige have fundet ud af hvordan de kan monteres - enten på en 1x8 tile eller en 1x7 liftarm.

Den er foreløbigt den eneste af mine traktorer, som kan styres med rattet. Og den er foreløbigt den eneste, som ikke har trykluft - og den får det heller ikke. Der er ikke plads til det på modellen, og det gør den jo også lidt mere "veteran-agtig". Og desuden fungerer det mekaniske redskabsophæng glimrende - det fungerer efter vægtstangsprincippet og er bomstærkt.

Til gengæld er der PTO (kraftudtag) agterude, sådan at den kan bruge de samme redskaber som mine øvrige traktorer - altså, de af dem som ikke kræver trykluft.

Ford'en ville have været fin som trækkraft for rotorriven, men vægten af den får desværre traktoren til at stejle.

Men sammen med tromlen eller den originale hørive kan det lige gå an.

Senere vil jeg lave nogle redskaber, der passer bedre til mindre traktorer/veterantraktorer, og som ikke kræver trykluft.

Måske følger der på et tidspunkt flere veteran-traktorer, f.eks. en Ferguson 26 eller lignende, og måske en dampdrevet fætter af en eller anden slags med et stort svinghjul, baldakin og hvad der ellers hører sig til.

Link til hele mappen her.

Link til hele køretøjsmappen her.

Til top
Jesper.Thuesen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 29-Maj-2006
Point: 5515
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 11:59

Min favorit, blandt alle de flotte vellignende modeller.

Kan det tænkes at min barndoms minder spiller ind?  - for jeg kan godt se, at de andre er overlegne i tekniske færdigheder.

Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator

"People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!"
Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894)

Til top
Lars.Jørgensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 24-Januar-2004
Region: Trekantsområdet
Point: 1242
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 07:56
Ja - denne model er også min favorit. Det skyldes især mit nylige indkøb af lillebroderen - en Ford 4000 - som i Legoversion også ligger på tegnebordet (jeg kommer nok til at hugge lidt ideer herfra!).

Men øv hvor er det ærgerligt at der ikke findes nogle rigtige traktordæk i Lego's sortiment :(  Overvejer næsten at lave noget fusk :D
Lars Gjerløw Jørgensen

| e-mail: remove dots | dotlars.gjerlow.jorgensen@protonmail.com| oz2lgj |
Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 15:56

Citat: Lars.Jørgensen Lars.Jørgensen skrev:

...Det skyldes især mit nylige indkøb af lillebroderen - en Ford 4000...

Hvasså, må vi se nogle billeder af "dyret" ?  .

Og evt. også af tilbehørs-isenkrammet, hvis/når du får fat i noget ?. Jeg ville super gerne bygge det i model   .

Men øv hvor er det ærgerligt at der ikke findes nogle rigtige traktordæk i Lego's sortiment :(  Overvejer næsten at lave noget fusk :D

Det overvejede jeg også, da jeg fandt en ganske nydelig Fendt-model (fra Bruder, vistnok) i en genbrugsbiks for nyligt. Den havde den rigtige 8284-størrelse, men da det jo er fusk at bruge hjulene fra sådan én, så lod jeg den stå (måske desværre).

(jeg kommer nok til at hugge lidt ideer herfra!)

Sig til, hvis du får brug for tips&tricks&fiduser, Lars.

Jeg kan evt. fremsende billeder, set fra andre vinkler og i høj opløsning, til inspiration ?.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.156 sekunder.