![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
LEGO Castle |
Besvar
|
Side 123> |
| Forfatter | ||
C.Bennedsen
Liftarm
Medlem siden: 05-Oktober-2005 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Point: 3767 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: LEGO CastleSendt: 09-Oktober-2006 kl. 14:15 |
|
|
Jeg har vovet mig ud på lidt tynd is. Med det skal der menes at det her er et tema jeg ikke har udforsket før.
Projektet er stadig i bygge fasen. Jeg mangler at få bygget huse og små detaljer i borggården. Det der er færdig er murene, hjørne tårnene og hovedporten.
Jeg mangler og en hulens masse minifigs, jeg ville meget gerne bruge de gamle castle figurer, men de koster også en del mere end de nye (som ikke er særlig pæne, og har ikke den samme charme)
Borgen er 6x4 baseplates (32x32) og 8x4 med det grønne foran...
Håber det er noget I kan lide, I skal være velkomne til at kommentere det, og komme med ideer.
Der skal nok komme flere billeder, men min comp. er MEGA langsom til at uploade billeder.... Så de kommer! |
||
|
Caspar Bennedsen
LEGO Certified Professional Onsite Event Manager - Skærbæk Fan Weekend Core team - LEGO Festival of Play |
||
![]() |
||
Ina.Nilsson
Liftarm
Medlem siden: 28-Januar-2006 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2777 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 14:24 |
|
|
Sådan Caspar... Det ser jo rigtig godt ud... Jeg glæder mig til at se nogle nærbilleder også, så dine fine detaljer bliver tydelige... |
||
|
Ina Hjorth Nilsson
|
||
![]() |
||
Arne.Hagen
Plade
Medlem siden: 17-Maj-2006 Sted: Norway Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 54 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 14:27 |
|
|
Det du bygger ser alltid spennende ut. Din unge alder til tross,sier jeg supergodt HR. Bennedsen. Gleder meg til flere bilder. |
||
![]() |
||
C.Bennedsen
Liftarm
Medlem siden: 05-Oktober-2005 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Point: 3767 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 15:08 |
|
|
Lige nu er jeg i gang med at hæve helt borgen 3 klodser i højden, så der bliver en meget tyk bundplade, for det første for at et hele bliver mere satbilt, for det andet for at jeg kan få lavet en voldgrav hele vejen rundt om borgen... Det er et stort stykke arbejde at hæve det hele når det er bygget, men det gør det ikke mindre sjovt at bygge
|
||
|
Caspar Bennedsen
LEGO Certified Professional Onsite Event Manager - Skærbæk Fan Weekend Core team - LEGO Festival of Play |
||
![]() |
||
Jakob.Bindslet
Webmaster
Webmaster Medlem siden: 05-Januar-2005 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7350 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 15:25 |
|
|
Flot borg "C", dog får Tan borge mig altid til at tænke på noget med tunesiske ørkenforter og fremmedlegionære
|
||
|
---oooOOooo---
Jakob Bindslet Mail til webmasteren <-- skriv til webmasteren via email, ikke via PMer. |
||
![]() |
||
Per.Langkilde
Dæk
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 5932 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 16:37 |
|
|
Flot Caspar Så mangler der bare 200->3000 Riddere/jomfruer/tjenestepiger/handlende osv. |
||
![]() |
||
C.Bennedsen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 16:52 |
|
|
Ja, det er rigtig. Men jeg har ikke særlig mange grå klodser i forhold til Tan...
Ja, men det siger min pengepung at der ikke gør lige foreløbig... |
||
|
Caspar Bennedsen
||
![]() |
||
C.Bennedsen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 16:53 |
|
|
Caspar Bennedsen
||
![]() |
||
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 18:08 |
|
|
Det ser sgu godt ud, Caspar...
Du spilder ikke tiden, hva'?
Nu kan du da snart ikke have flere tan klodser tilbage?!?!? Hvor i alverden har du scoret så mange tan?!?!? |
||
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
||
![]() |
||
Morten.Jensen
Tagsten
Medlem siden: 25-Maj-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 307 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 18:48 |
|
|
Wow.
Det kan man kalde en borg. Og classic castle mini-figs.
Jeg har lige sikret mig min gamle gule borg fra min fatters loft. Det er jo ren nostalgi, at se de gamle mini-figs igen. |
||
![]() |
||
Chris.Paton
Panel
Medlem siden: 02-Juni-2004 Sted: Greenland Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1321 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 20:43 |
|
|
Hej Caspar - fantastiske!
|
||
![]() |
||
Jesper.Thuesen
Dæk
Medlem siden: 29-Maj-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 5515 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 03:24 |
|
|
Wauw , en borg. Tør ikke vise billederne til min søn. Har nu samlet grå klodser i ½ år, og synes at jeg mangler både klodser og tid.. Nyd at du har så meget tid til at bygge. |
||
|
Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator "People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!" Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894) |
||
![]() |
||
Knud.Thomsen
Dæk
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 6030 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 04:30 |
|
|
Flot!
|
||
|
Knud Richard Thomsen
|
||
![]() |
||
Lars.Kristensen
Liftarm
Medlem siden: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 2171 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 05:50 |
|
|
Jeg følger med i koret som somkring TAN klodser, har du "ødelagt" de andre bygningsværker for at lave denne kæmpe store borg med mange detaljer?
|
||
|
Lars Kristensen
|
||
![]() |
||
Jakob.Bindslet
Webmaster
Webmaster Medlem siden: 05-Januar-2005 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7350 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 07:48 |
|
... eller har du blot hamstret TAN i enorme mængder ved tidligere udsalg ?
|
||
|
---oooOOooo---
Jakob Bindslet Mail til webmasteren <-- skriv til webmasteren via email, ikke via PMer. |
||
![]() |
||
C.Bennedsen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 10:07 |
|
De er ved at slippe op
Nope, den store huse står stadig i hel tilstand, de skal lige bruges til 2 udstillinger mere... |
||
|
Caspar Bennedsen
||
![]() |
||
Martin.Bruun
Dæk
Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 5296 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 10:58 |
|
|
Den er meget flot!
Eneste anke jeg har er at jeg synes, den er lidt for rektangulær og retvinklet. De fedeste Lego-borge jeg har set synes jeg er dem, hvor man netop har gjort noget ud af at gøre terrænet en smule kuperet eller at en ringmur måske har måttet bygges uden om eller henover et klippefremspring eller at borgen på andre måder "falder ind i" naturen.
Jeg synes din borg har en størrelse hvor det ville være oplagt at forsøge at gøre murene lidt mere "kringlede" eller hæve et af tårnene op på en lille bakke eller måske indbygge lidt klippe i en af murene eller lade en mur følge en bæk. |
||
|
Martin Bruun
"A man builds with his brain and not with his hands" - Brickelangelo |
||
![]() |
||
C.Bennedsen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 11:02 |
|
|
Jeg er igang med at lave voldgrav hele vejen rundt, dvs. at hele borgen bliver hævet 3 klodser i højden, og så bliver vandet sænket 3 klodser i forhold til borgen, og så bliver der græs hele vejen rundt, med forskellige træer osv...
|
||
|
Caspar Bennedsen
||
![]() |
||
Martin.Bruun
Dæk
Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 5296 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 11:07 |
|
|
Eventuelt kunne du hæve borgen lidt forskelligt. Sådan at den nogen steder er hævet 3 klodser, nogle steder kun 1-2 plader, sådan at muren ikke følger et helt plant terræn. |
||
|
Martin Bruun
"A man builds with his brain and not with his hands" - Brickelangelo |
||
![]() |
||
C.Bennedsen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 11:12 |
|
|
Mine minifigs er så fornuftige at de jævner terrænet før de bygger
|
||
|
Caspar Bennedsen
||
![]() |
||
Besvar
|
Side 123> |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |