Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Amager Bakke, skala 1:200
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Amager Bakke, skala 1:200

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3533
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Amager Bakke, skala 1:200
    Sendt: 01-Maj-2018 kl. 13:40

Vi er en gruppe af AFOLs, der har bygget nogle bygninger designet af Bjarke Ingels Group, også kaldet BIG. I sidste uge præsenterede jeg min model af LEGO House i skala 1:100 her på forum. Men jeg har også bygget en model af Amager Bakke.

Amager Bakke er et forbrændingsanlæg på Amager med en skibakke på taget og en klatrevæg på den ene side. Skibakken er stadig under opførelse, så jeg har måttet basere min model på tegninger af hvordan man regner med, at den kommer til at se ud. Amager Bakke kaldes også for: Amager Resource Center, ARC og CopenHill.

Modellen er bygget i skala 1:200. Jeg har brugt "Minifig, Utensil Statuette, Trophy" som figurer. 

For at bygge bygningens karakteristiske ”net-skruktur” har jeg brugt over 4000 LEGO Technic liftarms.

Mange af modellerne (inklusiv min model af Amager Bakke) er udstillet i foyeren i LEGO House (hvor der er gratis adgang) frem til den 13. maj 2018 kl. 11:00.

Redigeret af Lasse.Vestergård - 01-Maj-2018 kl. 13:45
Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Jesper.Marcussen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 11-December-2013
Sted: Vejle
Region: Trekantsområdet
Point: 709
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Marcussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 13:56
Waw Lasse, som altid imponerende flot lavet , og især de små detaljer i pyntningen kan jeg rigtig godt lide. Jeg er totalt fed med Lego House .
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7437
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 14:09
Virkelig flot Clap De halve liftarms er som skabt til formålet.

Jeg har byggerum næsten lige ved siden af stedet og jeg er tit gået en tur hen for at se hvor langt de var nået med byggeriet. Amager Bakke skulle åbne til næste skisæson (men det sagde de også sidste år).
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Daniel.Andersen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 18-August-2009
Region: ikke oplyst
Point: 3358
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daniel.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 14:15

Genialt at bruge liftarms på den måde. Du får både mønsteret og samtidig kan du modulere det, uden skarpe kanter.

At bygge med LEGO er som at male i 3D
Til top
Esben.K Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 09-Februar-2006
Region: Hovedstadsområdet
Point: 2113
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 15:27
Den er super fed Lasse!

Overvejede du at lave skibakken med tiles i stedet for plates? Og at lave klatrevæggen mere varieret? Den ligner næsten en stige (?)

Esben
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2010
Region: Midtsjælland
Point: 3533
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 16:46
Citat: Esben.K Esben.K skrev:

Overvejede du at lave skibakken med tiles i stedet for plates? Og at lave klatrevæggen mere varieret? Den ligner næsten en stige (?)

Hvis jeg havde brugt tiles, ville det have set ud som om, at der lå fliser på skibakken. Alternativt kunne jeg have lavet en glat flade ved at bygge en hvid mur, der lå ned. Men det ville blive for besværligt i forhold til de mange skrå vinkler. (Skibakken er i forvejen meget besværlig at stille op og pakke ned). Normalt er jeg ellers kendt for at dække alt til med tiles, så knopperne ikke kan ses. Men til sne, græs og sand plejer jeg at lade knopperne være synlige.

Hvis jeg skulle have bygget klatrevæggen som den ser ud i virkeligheden, skulle der slet ikke have været noget der stikker ud, da "håndtagene" er for små til at ville kunne ses i skala 1:200. Men det syntes jeg ville være for kedeligt. Derfor byggede jeg dem, som jeg gjorde. Og på grund af strukturen med liftarms ville jeg ikke kunnet have placeret dem meget anderledes. 
Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Region: Fyn
Point: 6047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 17:21
Wow, trofæ-figurerne kommer virkelig til deres ret her
Til top
Anders.Dimitri Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 26-Marts-2013
Region: Trekantsområdet
Point: 1121
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Dimitri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 18:22
Vireklig flot med de technic elementer til facaden hele vejen rundt, er helt vild med den måde du har brugt dem Clap.

nu har jeg set din model i LEGO house, og syntes skalaen er perfekt den er vireklig flot Thumbs UpThumbs UpThumbs Up

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.054 sekunder.