Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Anneliese A.A.von Scalas studless Veyron
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anneliese A.A.von Scalas studless Veyron

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Anneliese A.A.von Scalas studless Veyron
    Sendt: 07-September-2006 kl. 03:35

ENDELIG fik jeg fingrene i en #8682 - således at mit gule lyn endelig kunne blive færdig.

Jeg har lagt billeder ud i min Brickshelf-folder, hvor de vil kunne beskues så snart godkendelsesprocedurerne er vel overstået.

Køretøjet er inspireret af både Bugatti Veyron, Lamborghini Gallardo og Lamborghini Murciélago, men endte (som sædvanligt) med at blive noget lidt andet end tiltænkt. Men opbygningen er grundlæggende så nogenlunde den samme - stor motor bagtil og baghjulstræk.

Køretøjet var faktisk så godt som færdig inden jeg påbegyndte den hvide Buggy - der manglede kun de sorte Racing-fælge (fra #8682) og en sort 14L flex axle (som måtte købes i Tyskland).

Modellen er mit første forsøg udi studless byggeri i Supercar-størrelse, og det gik laaangt ud over min egen forventning (hvilket gav mig mod til at fortsætte og bygge Buggy'en).

Jeg kan kun bekræfte hvad Mikkel har fået at vide af LEGO-designere, nemlig at det er lettere at bygge noget op i liftarms end knopdele. Til gengæld bliver en bil af denne størrelse lidt vel flexy (ligesom Enzo'en #8653).

Måske bliver dette den primære byggestil fremover for undertegnede.

De ”flexy” chasis’er kunne måske stives af med skråstivere hist og her Gruble .

Ligesom LEGO's egne modeller er også denne model en lidt "luftig" sag, hvilket kan ses her.

Igen har "simplicity" været i højsædet, og vægten er da også kun ca. 1220 gram.

På mange måder må det siges at være en rimeligt billig måde at bygge på.

Køretøjet er udstyret med en 5 trins gearkasse med bakgear, samt V12 motor umiddelbart bagved forsæderne.

Der er affjedring både for og agter, samt mågevinge-døre, som er af en ny solid og meget simpel konstruktion og som åbnes ved hjælp af håndtagene i siden og som holdes åbne ved hjælp af pneumatiske dæmpercylindre.

Motoren er i øvrigt udstyret med ”turbo”, hvis afgangsrør er ført ned til de fire udstødningssmundinger agterude.

Bagenden er nok den del af modellen, som kommer tættest på noget 1:1 forbillede, nemlig Lamborghini Gallardo.

Hjulophænget agterude er en ny konstruktion, og meget simpel og solid.

Ligesom på Buggy'en er der lavet plads til et bredt bagdæk (dvs. en bredere udgave af #44771-dækket, som passer på #22969-fælgen).

En enkelt Bionicle liftarm indgår i chassiset i fronten, som derved kunne laves ekstra lav. Der er faktisk en hel del Bionicle ting&sager som kan være ganske brugbare i forbindelse med andet Technic-byggeri.

Anneliese A. A. von Scala har straks kastet sin kærlighed på dette gule fartmonster (kaldet Veyron SL = StudLess), straks den stod færdig, og her er hun på vej ud på skovtur for at plukke svampe sammen med Maria von Scala.

Maria von Scala har taget jakke på, på grund af det kølige sensommervejr, og sikkert også på grund af at det åbne Targa-tag får det til at trække lidt, når det går lidt vel stærkt.

Bilen er ikke helt færdig endnu. Blandt andet skal bagruden ændres, så den kan åbnes, hvorved der bliver adgang til motoren.

De små paneler findes (endnu) ikke i gul, så her måtte paneler med store huller desværre anvendes. Lidt af en "øje-bæ". Dog kan de måske lige gå an til fronten.

Og så er der lige dét med farven: Måske ville orange eller lys orange være en mere passende farve til køretøjet ?.

Til top
C.Rasmussen Se drop down
Panel
Panel

Region: Midtjylland
Point: 1628
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-September-2006 kl. 03:53
Rigtig flot bil. Farven er fin, men den kunne måske peppes lidt op med en kontrastfarve?

Skråstivere er nok en god idé, men det er nok svært i så lav en bil? Taget giver vel ikke ret meget stivhed? Det kunne være sjovt selv at mærke hvor fleksibel den er. Sammen med alle dine andre flotte modeller!

Christian
At skabe er at leve...

Christian Lindblad Rasmussen
Til top
Allan.Johansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 14-Juli-2005
Point: 2344
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-September-2006 kl. 09:40

Se, nu er jeg jo normalt ikke til liftarm-lir og panel-plader, men jeg må nu indrømme at det er en ganske kreafil kreation du har der…

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-September-2006 kl. 17:44

Citat: C.Rasmussen C.Rasmussen skrev:

Farven er fin, men den kunne måske peppes lidt op med en kontrastfarve?

Tja, måske i form af stickers på panelerne. Det vil jeg lige tænke lidt over.

Citat: C.Rasmussen C.Rasmussen skrev:

Skråstivere er nok en god idé, men det er nok svært i så lav en bil?

Skråstivere kunne være i form af 1 x 9 liftarm bent 6 x 4, og de skal "tænkes ind" i konstruktionen fra starten af.

Men i dette tilfælde vil de måske kunne tilføjes uden alt for gennmgribende ændringer.

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-December-2007 kl. 14:59

Yes! Så er der snart gule paneler på vej til Buggattien   (som måske burde blive revideret lidt i samme forbindelse)

De første eksemplarer bliver sikkert hundedyre hos BrickLink-hajerne.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.068 sekunder.