Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Nyhedsbilleder fra Flygtningekrisen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyhedsbilleder fra Flygtningekrisen

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 2 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Anne.Mette.V Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-September-2007
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 4210
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (4) Tak(4)   Citér Anne.Mette.V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nyhedsbilleder fra Flygtningekrisen
    Sendt: 11-Juni-2016 kl. 22:01
Denne model er på ingen måde ment politisk. 

Jeg har siden nytår haft og har stadig meget travlt på arbejde og har derfor kun meget sporadisk fulgt med i nyhederne, for at se om der skete noget nyt. 

Nogle nyheder er glemt kort efter at man har set dem. Andre billeder bliver hængende på nethinden. For mig har det hovedsaligt været ”billeder” fra flygtningekrisen, der er blevet hængende, måske fordi jeg personligt ingen nemme løsninger ser på disse udfordringer. 

Da jeg endelig fik et par dage væk fra arbejdet og kunne beskæftige mig med min yndlingsbeskæftigelse LEGO byggerier, var det disse billeder, der kom til mig.

Jeg har derfor bygget en model der hedder: ”Nyhedsbilleder fra Flygtningekrisen”, som jeg husker den fra de billeder, jeg havde set. Modellen var med til Klodsfest i Køge 2016.

Redigeret af Anne.Mette.V - 11-Juni-2016 kl. 22:01
Anne Mette Vestergård

Mine modeller på flickr
Til top
Helgi.Toftegaard Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Ambassadør

Medlem siden: 20-Februar-2013
Sted: DK
Region: Hovedstadsområdet
Point: 2172
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helgi.Toftegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Juni-2016 kl. 09:45
Tak, Anne Mette
Disse stileserede enkeltbilleder er meget er flot bygget og jeg kan godt li' den humanitære vinkel på en aktuel situation. Det er meget interessant at se en model, der giver anledning til eftertanke, lige som vi så det i din  'stress-model' fra sidste år.
:-)
Helgi
Til top
Klaus.Schmidt Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 26-Oktober-2012
Region: Nordsjælland
Point: 593
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Juni-2016 kl. 18:13
Modellerne er gode, men spytteren mangler i samlingen. Hvor vi dog trænger til bedre nyheder...
Klaus Schmidt
Til top
Anne.Mette.V Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-September-2007
Region: Midtsjælland
Point: 4210
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anne.Mette.V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Juni-2016 kl. 21:39
Citat: Klaus.Schmidt Klaus.Schmidt skrev:

Modellerne er gode, men spytteren mangler i samlingen. .

Som sagt har jeg virkelig ikke haft tid til at følge med i nyhederne, og denne episode havde jeg alså ikke hørt om. Havde ellers været en lille spændende udfordring at illustrere en der spytter...

Anne Mette Vestergård

Mine modeller på flickr
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Point: 3037
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Juni-2016 kl. 09:33
Mon politimotorcykelhjelmsvisirene der bruges som underlag har en symbolsk mening...Ligemeget.

Super flotte vignetter som hver især illustrere flygtningekrisen på bedste vis.
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Juni-2016 kl. 22:23

Suverænt bygget som altid... Thumbs Up

Jeg kan også godt lide den menneskelige vinkel på mange af dine byggerier... Og også detaljen med, at bunden er fyldt med visirer...
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Thorbjørn.H.Eriksen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 28-Februar-2016
Point: 402
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Thorbjørn.H.Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Juni-2016 kl. 18:36
Jeg er rigtigt glad for at se din serie, da jeg ikke fik taget nogle ordenlige billeder tilbage på klodsfesten. De gjorde et stort indtryk på mig der. Det er første gang, hvor jeg har se Lego blive brugt til at beskrive et både politisk svær situation og en menneskelig tragedie.
Thorbjørn Haugaard Eriksen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.066 sekunder.