Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

LUGBULK
LUGBULK nomineringer er åben
Oprettet af: Jakob.Bindslet
Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - GWR2 Ekspressen!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

GWR2 Ekspressen!

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 2 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Lars.Mogensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 05-Januar-2010
Sted: Denmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 1518
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (5) Tak(5)   Citér Lars.Mogensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: GWR2 Ekspressen!
    Sendt: 01-November-2015 kl. 22:19
En del af jer har sikkert fulgt med i Henrik Ludvigsens forsøg på, at skabe opmærksomhed omkring endnu et Guinness verdensrekord forsøg, denne gang på en maraton LEGO togbane.

Opmærksomheden retter sig for tiden mod et lokomotiv, BR103 fra Deutsche Bundesbahn, som ligger her på LEGO Ideas.

Men nu har lokomotivet fået vogne! Og hvis alt går vel, vil alverdens LEGO togentusiaster snart kunne erhverve sig et komplet TEE Rheingold togsæt i LEGO!

Det er ikke helt nemt at designe en MOC til LEGO ideas, da der forekommer en række begrænsninger. Til at begynde med, kan man iagttage, at LEGO ikke begunstiger ideer med et klodsforbrug over 500 klodser. Derudover kan man kun benytte aktive klodser, da LEGO ikke vil genoptrykke gamle klodser fra for eksempel halvfemserne. Sidst, men ikke mindst, skal man prøve, at tænke som en LEGO designer, hvor konstruktionerne helst ikke skal blive for svage eller komplicerede at samle.

Jeg nåede frem til følgende design, som nu er overdraget til Henrik til brug for marketing til sit næste GWR forsøg. Henrik vil snarest lægge dem op på LEGO ideas som en ny LEGO ide.

Der er 4 forskellige vogne og tanken er den samme, som LEGO selv benyttede til Santa Fe sættet, hvor man kun køber eet sæt, der så indeholder klodser til at kunne bygge en hvilken som helst af de 4 vogne. Skal man have alle 4 vogne, køber man bare 4 af samme sæt og bygger hver sin model.

Storrumsvogn:

Kupevogn:

Udsigtsvogn:

Restaurantvogn:

Som man kan se kan dørene åbnes, taget løftes og der er interiør med borde, stole og køkken.

Dette projekt kunne ikke være blevet til uden hjælp fra et par af foreningens øvrige byggeplader. Jeg skylder dertil følgende:

Tusinde tak til Dennis Thomsen og Esben K. for mange kreative kommentarer og forbedringsforslag.
Tusinde tak til Morten Dalermoen og Kurt Askov Madsen for donation af nogle svært opdrivelige klodser.
Tusinde tak til Jørgen Pedersen for hjælp med klistermærkerne (bliver vist senere).

Husk at støtte projektet her.

Held og lykke med projektet Henrik!

Redigeret af Lars.Mogensen - 01-November-2015 kl. 22:19
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Point: 3522
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-November-2015 kl. 22:37

Det ser godt nok flot og gennemført ud. Godt gået....... Eller bygget om jeg så må sige. Nu er jeg jo ikke tog-entusiast, men jeg ser et godt og vel udført design, som burde falde i alles smag.

Thumps up!!

Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Point: 2690
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 05:23
Det ser super godt ud Lars Thumbs Up
Er det med vilje at den sidste af vognene kun har en 1x2 tile i den ene ende og ikke som de andre har en i hver ende??
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-Marts-2006
Point: 3909
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 07:08

Så er det vist md at begynde at spare lidt op så sættet kan erhverves.

Rigtig flot sæt og et must af have kørende

Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 18-Marts-2012
Region: Midtsjælland
Point: 6160
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 07:33
Nu er jeg ikke den store tog nørd, men det er nok noget af det fedeste tog jeg længe har set. Jef er vild med restaurant vognen og det store glas parti i midten. Respekt til alle dem der har været med!!
Søren Johansen
Til top
Henrik.Ludvigsen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 16-Januar-2012
Region: ikke oplyst
Point: 7917
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Ludvigsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 07:49
Jeg synes selvsagt også det er fedeste tog jeg nogensinde har set. En stor til tak Lars, som har været primos motor i projektet.

Jeg ligger det op på LEGO Ideas i dag eller i morgen.

En stor tak til fotografen Rune Kokholm.

Men generelt har vi vel været ca. 10 personer, som bidraget med kritik, klistermærker, klodser, gode ideer og meget andet. En stor tak til alle.

Mvh, Henrik
Til top
Lone.Pihl Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-Juni-2007
Region: Bornholm
Point: 1007
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lone.Pihl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 09:13
Super flot tog!
Jo flere klodser jeg har, jo flere mangler jeg....
Til top
Lars.Mogensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 05-Januar-2010
Point: 1518
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Mogensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 11:08
Citat: Knud.A.Albrechtsen Knud.A.Albrechtsen skrev:

Det ser super godt ud Lars Thumbs Up
Er det med vilje at den sidste af vognene kun har en 1x2 tile i den ene ende og ikke som de andre har en i hver ende??

Takker!, Og ja, døren i den ende er personaleindgangen til restauranten.
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Ludvigsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 11:20
Projektet er lagt op og afventer godkendelse.... I skal nok høre nærmere når det er online og klar til at modtage jeres stemmer.....

Mvh, Henrik
Til top
Jakob.Peterhänsel Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 02-Marts-2015
Sted: Østerbro, København
Point: 2084
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Peterhänsel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 12:10
Ser rigtig godt ud.

Det med 'max 500 klodser' kan nu skydes i sænk:
Ghostbusters Headquater der kommer 1. jan. har 4600 klodser!
Desuden har mange af projekterne printede klodser, så mon ikke de kan lokkes til at lave genoptryk af ældre klodser også?
Kræver vel bare at det godkendes og designet forbliver sådan.. 
Venligst,

Jakob Peterhänsel
Til top
Glenn.Knøsgaard Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 30-December-2008
Sted: Skovby
Region: Himmerland
Point: 2828
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glenn.Knøsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 12:59
Jeg ved heller ikke hvor 'max 500 klodser' kommer fra. Ghostbusters-bilen har 508 klodser, Fuglene 580, Doctor Who 623 og Wall-E 676.
Glenn Knøsgaard
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 02-November-2012
Region: Midtjylland
Point: 2690
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 13:29
Det er nu nok ikke helt ved siden af at bruge 500 klodser som "rettesnor".

Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Ludvigsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 14:47
Citat: Jakob.Peterhänsel Jakob.Peterhänsel skrev:

Ser rigtig godt ud.

Desuden har mange af projekterne printede klodser, så mon ikke de kan lokkes til at lave genoptryk af ældre klodser også?
Kræver vel bare at det godkendes og designet forbliver sådan.. 

Det er ikke et projekt, som er tilegnet LEGO Ideas........

Vi kan diskutere om max. er 500 eller 600 klodser, men faktum er, at alle projekter som er blevet til noget via LEGO Ideas aldrig har nærmet sig 1000 klodser.

Mvh, Henrik

Redigeret af Henrik.Ludvigsen - 02-November-2015 kl. 14:48
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Ludvigsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 18:11
Citat: Søren-Johansen Søren-Johansen skrev:

Nu er jeg ikke den store tog nørd, men det er nok noget af det fedeste tog jeg længe har set. Jef er vild med restaurant vognen og det store glas parti i midten. Respekt til alle dem der har været med!!

Tak for de pæne ord - de luner.....

Mvh, Henrik
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Region: Trekantsområdet
Point: 6028
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 22:43
Jamen, der var de jo så Smile
Godt arbejde, Lars Thumbs Up
Til top
Jakob.Peterhänsel Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 02-Marts-2015
Sted: Østerbro, København
Point: 2084
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Peterhänsel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 00:22
Citat: Henrik.Ludvigsen Henrik.Ludvigsen skrev:

Mvh, Henrik

Kan se de har afvist projektet på Ideas, men udgiver det 1. jan. 2016 alligevel! 
Håber da designeren fra Ideas for noget kompensation... 
Venligst,

Jakob Peterhänsel
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Ludvigsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 00:29

Citat: Henrik.Ludvigsen Henrik.Ludvigsen skrev:

Mvh, Henrik

Kan se de har afvist projektet på Ideas, men udgiver det 1. jan. 2016 alligevel! 
Håber da designeren fra Ideas for noget kompensation... 

De gør de ikke... Jeg har selv lige uploadet vognene på LEGO Ideas. Man er tæt på at overgive rettighederne på alle dine ejendele til LEGO + det løse.

Det har været flere projekter som er blevet afvist, hvor LEGO selv havde et lignende projekt i pipelinen. Tænk bare på Helicarrieren og Star Wars Sandcrawler.

Mvh, Henrik
Til top
Steen.H.Mikkelsen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 24-Maj-2013
Point: 320
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen.H.Mikkelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 08:59
Selv om jeg hælder mest til damptog må jeg krybe til korset og sige, at det er et fantastisk flot togsæt. Jeg ved, at Märklin lancerede en model af E 103 med tilhørende TEE-vogne i 1967 - er der mon hentet inspiration der?Wink
Steen Holm Mikkelsen
Til top
Thomas.Mouridsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 24-Juli-2015
Region: Vestjylland
Point: 1123
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.Mouridsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 10:44
Super flot tog, håber projektet bliver til noget, vil da gerne have mulighed for at købe den til samlingen Smile
Thomas Mouridsen

Link til Flickr
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Point: 3009
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 13:03
Feeedt tog, et must have.  Jeg kan huske som barn var det bare et af de tog der stod højt på listen, men jeg fik det aldrig, tusinde tak for de flotte vogne og det tilhørende lokomotiv.

Jeg håber at det snart kommer i handlen (jeg har støttet det og ved godt at der mangler mange stemmer.)
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.047 sekunder.