![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Min første "vignet" |
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | |
Tore.Sæderup
Flise
Medlem siden: 13-September-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 45 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Min første "vignet"Sendt: 16-Maj-2006 kl. 06:31 |
![]() |
|
Heine.H.Olsen
Panel
Medlem siden: 10-Oktober-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1851 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-Maj-2006 kl. 11:10 |
|
Ja, den er fed
Den overholder "den typiske vignet specifikation" med krav om at den kan bære sig selv på en 8x8 knop sokkel... |
|
![]() |
|
C.Straaberg
Dæk
Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 6120 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-Maj-2006 kl. 12:39 |
|
Ja, jeg synes iogså godt den kan gå. Men vignetter skal helst have en historie, pointe eller vise en form for situation. Jeg har lidt svært ved at finde historien andet end at Joe Vig er ved at falde ned.
|
|
|
Carsten.
|
|
![]() |
|
Per.Langkilde
Dæk
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 5932 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-Maj-2006 kl. 15:01 |
|
Det er da absolut en V. Den er... Den er... Høj
|
|
![]() |
|
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-Maj-2006 kl. 15:12 |
|
På sin vis synes jeg, den er lidt på grænsen til at være en vignet - ellers kan alt jo stables på en 8x8 plade...
Men det ændrer ikke på det faktum, at det er en sjov idé at bygge noget så stort på så lille et "footprint"... Det kræver nok noget symmetri, balance og forsøg frem og tilbage for at få det til ikke at vælte...
Næste gang vil vi se noget større og asymetrisk... |
|
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|
![]() |
|
S.Hemmingsen
Panel
Medlem siden: 28-Marts-2006 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 917 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-Maj-2006 kl. 16:02 |
Såsom frihedsgudinden ? |
|
![]() |
|
Tommy.Jensen
Panel
Medlem siden: 06-Maj-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1106 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-Maj-2006 kl. 05:43 |
|
Om det er en vignet..? Hmmm... jeg mener at de steder hvor der har været konkurrencer med vignetter (og man derfor har måtte skære ud i pap, hvad der var en vignet), har der altid været begrænsninger på, hvor langt ud over basen at vignetten måtte række. Her tror jeg din "vignet" langt overskrider målene. Men det ændrer jo altså ikke på at det er en smadderflot MOC (nu skal du bare droppe vignet-tanken og lave resten af borgen |
|
![]() |
|
Mikkel.Oldrup
Panel
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 1923 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-Maj-2006 kl. 11:12 |
Det er ikke helt rigtigt.. En rigtig vignet holder sig inden for 8x8.. Plus "det løse", hvor "det løse" er meget begrænset, og kan fx være en fiskestang, vingespidsen af den fugl der dykker ned efter Joe Vig, osv. En dødsstjerne på en 8x8 plade er ikke en vignet.
Og som nævnt skal den selvfølgelig indeholde en situation. |
|
|
Mikkel Oldrup
Bricklink butik: BrickManiac http://www.bricklink.com/store.asp?p=Oldrup Hvor jeg sælger ud af min samling og løbende sætter prisen ned. PM mig hvis du vil have mail når der er nyt. |
|
![]() |
|
Tore.Sæderup
Flise
Medlem siden: 13-September-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 45 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Maj-2006 kl. 09:04 |
? |
|
![]() |
|
Christian.W.J
Bestyrelse
Næstformand Medlem siden: 02-Maj-2006 Sted: Denmark Region: Vendsyssel Status: Offline Point: 5061 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Maj-2006 kl. 09:16 |
|
Den ser da godt ud
|
|
![]() |
|
Per.Langkilde
Dæk
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 5932 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Maj-2006 kl. 14:38 |
|
Jeg troede at frihedsgudinden var grøn
|
|
![]() |
|
Tore.Sæderup
Flise
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Maj-2006 kl. 15:31 |
|
Ja ja. mob mig bare fordi jeg ikke har lige så meget lego som jer andre
|
|
![]() |
|
Henrik.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 01-April-2005 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 2020 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Maj-2006 kl. 15:33 |
|
Jeg viste ikke at frihedsguinden sendte post
|
|
|
Henrik Hansen
" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! " Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|
![]() |
|
Tore.Sæderup
Flise
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Maj-2006 kl. 18:46 |
|
Hun holder da et af verdens mest kendte breve i hånden?
|
|
![]() |
|
C.Straaberg
Dæk
Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 6120 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 19-Maj-2006 kl. 02:29 |
Man kan godt ane på dette billede fra Wikipedia, at hun har et brev i venstre hånd. |
|
|
Carsten.
|
|
![]() |
|
Tommy.Jensen
Panel
Medlem siden: 06-Maj-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1106 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 19-Maj-2006 kl. 06:33 |
|
Hi hi - når man skal mobbe nogen skal man have sine facts i orden ... Når det er sagt, så anede jeg heller ikke at hun holdt et brev, som er verdenskendt! (I'm just as ignorant as the next guy) Så lad os endelig høre, hvad er det for et brev? |
|
![]() |
|
C.Straaberg
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 19-Maj-2006 kl. 11:54 |
Mit gæt er Uafhængighedserklæringen: Declaration of Independence |
|
|
Carsten.
|
|
![]() |
|
C.Straaberg
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 19-Maj-2006 kl. 12:20 |
|
Jeg kunne ikke undlade at checke
![]() Husk Google er din ven, og Wikipedia er din bror:
|
|
|
Carsten.
|
|
![]() |
|
Tommy.Jensen
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Maj-2006 kl. 04:53 |
|
Okay, jeg ville næsten også have gættet på uafhængigheds erklæringen (gosh et par lange ord), men kunne ikke helt få det til at passe med at statuen var en gave fra Frankrig... troede det måske var enopskrift på Chocolat Eclair
|
|
![]() |
|
Gert.Hansen
Panel
Medlem siden: 05-Februar-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1843 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Maj-2006 kl. 06:12 |
|
Haha. Med mængden af overvægtige må vi s'gu også have en statue til ære for Wienerbrødet et sted herhjemme...
|
|
![]() |
|
Besvar
|
Side 12> |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |