Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - 42042 -> Tog bro
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

42042 -> Tog bro

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jakob.Peterhänsel Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 02-Marts-2015
Sted: Østerbro, København
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 2164
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Peterhänsel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 42042 -> Tog bro
    Sendt: 06-August-2015 kl. 23:01
Hej Alle,

Jeg var også ude og shoppe 42042 Crawler Crane, da jeg gerne ville have nogle liftarms til en tog-bro.

Efter lidt aftentimer er prototypen funktionel, og virker efter hensigten. Nu skal den bare pyntes lidt.

Embed virker ikke rigtig, her er direkte link:

Redigeret af Jakob.Bo.Peterhænsel - 07-August-2015 kl. 09:55
Venligst,

Jakob Peterhänsel
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Point: 2691
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-August-2015 kl. 07:09
Det er da blevet en helt fin prototype Thumbs Up
Jeg er spændt på at se det færdige resultat.
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 16-Januar-2012
Region: Nordsjælland
Point: 3037
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 09:06
Den ligner faktisk meget godt crawler kranen.

Hvorfor bruger du den gamle type skinner på broen og den nye PF skinner til og fra broen?

Jeg ville nok flytte skinnerne på broen lidt bagud så de ikke stikker så meget ud i den ene ende.

Spændende projekt, der skal vel også laves en bom/et stop der går ned så toget ikke køre ind i broen/ud i vandet.

Årsagen til at din youtube ikke virker er at du indsatte hele urlen istedet for kun youtube id'en, altså "aoUfevjF6JY".

Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Bestyrelse
Bestyrelse
Bestyrelsesmedlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Peterhänsel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 09:17
Citat: Casper.Hansen Casper.Hansen skrev:

Den ligner faktisk meget godt crawler kranen.

Hvorfor bruger du den gamle type skinner på broen og den nye PF skinner til og fra broen?

Jeg ville nok flytte skinnerne på broen lidt bagud så de ikke stikker så meget ud i den ene ende.

Spændende projekt, der skal vel også laves en bom/et stop der går ned så toget ikke køre ind i broen/ud i vandet.

Hejsa,

Ang. skinner, så er de gamle nemmere at bruge når det ikke skal 'klikke' sammen, hvilket ikke vil fungerer her, når den skal kunne bevæge sig.

Ja, jeg har flyttet skinnerne bagud, efter jeg har ændret hvordan skinnerne samles tættest på drejeledet, ellers var der for meget vinkling på i løftet til at de ville gå fri af hinanden hvis det var gamle mod gamle.

Tror ikke togene har bomme på broer, men blot signaler - så det tænker jeg der skal på et sted.
Motoren er nu også blevet skjult i et kontroltårn og gearingen er optimeret en del.

Flere billeder følger inden længe.. ;-)

Og tak for YT hjælp!
Venligst,

Jakob Peterhänsel
Til top
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 09:32
PF skinnerne skal ikke nødvendigvis klikkes sammen for at toget kan køre på dem, men der bliver et offset på en stud i begge ender.
Okay, det med bommen/stop var bare en indskydelse, men du har ret i at det ville være et signal der styre det irl.

Jeg kan ikke se om dine stiverne har samme længde og samme vinkel, men det bør de nok have for at give en pæn og symmetrisk bro.

Held og lykke med projektet,  jeg glæder mig til at se hvordan det skrider frem.

Casper Hansen
Til top
Bestyrelse
Bestyrelse
Bestyrelsesmedlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Peterhänsel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 00:16

PF skinnerne skal ikke nødvendigvis klikkes sammen for at toget kan køre på dem, men der bliver et offset på en stud i begge ender.
...
Jeg kan ikke se om dine stiverne har samme længde og samme vinkel, men det bør de nok have for at give en pæn og symmetrisk bro...
Korrekt, måske det også kunne virke fint. Har lige nu brugt lidt ME Models skinner i den ene ende, da de ikke har fast ballast.. 
Kan være der skal leges videre med skinne brug.

Ja, stiverne skulle gerne være symmetriske. Nu er der lidt flere billeder oppe her:

LEGO Train bridge on Flickr

Har fået lavet bedre gearing.
Gemt motor og gear væk i et hus, med kontroltårn over.
Flyttet skinner på plads, og justeret tilkørsler i begge ender, og lavet en smule 'kyst linie' - har do primært kun røde slopes.. :-/ 

Noget af broen har dobbelskinner, så evt. afsporing ikke ender i brokonstruktionen.

Det skarpe øje vil spotte at en del af udsigten i tårnet er skiftet ud fra de ældre gamle vinduer bagtil, med nyt moderne 'glasparti'... :-)

Og her er lidt ny video:

Redigeret af Jakob.Bo.Peterhænsel - 11-August-2015 kl. 00:19
Venligst,

Jakob Peterhänsel
Til top
Bestyrelse
Bestyrelse
Bestyrelsesmedlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jakob.Peterhänsel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-August-2015 kl. 00:39
Opdatering:

Finn Olsen var så venlig at låne mig fire blå baseplates.. så nu er der vand under broen!
Den er samtidig hævet 4 plates, så der er en smule luft under.

Der er lidt flere billeder i Flickr albummet, incl. nogle med tog på broen.
Venligst,

Jakob Peterhänsel
Til top
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-August-2015 kl. 09:08
Det hjalp en hel del at der kom "vand" under broen.

Godt arbejde med broen, kan se at den skal sikkert indgå i et større layout, det bliver spændende om vi får nogle flere billeder af det.

Casper Hansen
Til top
Bestyrelse
Bestyrelse
Bestyrelsesmedlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Peterhänsel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-August-2015 kl. 09:34

Det hjalp en hel del at der kom "vand" under broen.

Godt arbejde med broen, kan se at den skal sikkert indgå i et større layout, det bliver spændende om vi får nogle flere billeder af det.

Tak, ja, det gi'r lidt mere udtryk og mening.

Der laves tit layouts, men de er ret spontane og stadig mest bane, da min (og datterens) samling ikke er så stor hvad angår huse og veje. Men mon ikke der kan laves en Friends by inden længe.. ;-)
Venligst,

Jakob Peterhänsel
Til top
Bestyrelse
Bestyrelse
Bestyrelsesmedlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Peterhänsel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-August-2015 kl. 16:20
Så er der opdateret video.. virker bedre over lidt layout :-)

Venligst,

Jakob Peterhänsel
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-August-2015 kl. 22:40

Fed video med slo-mo og lydeffekter... Thumbs Up
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.099 sekunder.