Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Din Mening Søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Din Mening Søges

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3101
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Din Mening Søges
    Sendt: 22-Januar-2015 kl. 19:32

Hej alle sammen,
jeg har siddet og rodet med min Layout kasse idag, den med alle robåde og monstrene,
første gang jeg nogensinde har gjort det,
Det kom det meste af dagen også til at gå med, og jeg lavede rigtigt mange små ændringer,
Ting som jeg altid har villet gøre, men altid glemt.

Fks, I mit layout har jeg næsten altid haft en der kastede op ud over rælingen,
Det har jeg fået mange kommentare om,
Nogle havde svært med at se hvad det skulle forestille, da det bare var en grøn stråle,
 ligesom bræk er (ihvertfald efter min mening)

Sådan har det set ud hidtil:

Jeg blev foreslået fornylig at jeg skulle prøve at ændre farverne lidt, så det lignede lidt mere det rigtige. 
Så det prøvede jeg , og jeg lavede også nogle alternativer, nu da jeg alligevel var igang.  

Det jeg skal bruge din hjælp til er hvad du syntes forestiller bræk mest,
Fra venstre mod højre:

Båd 1                           Båd 2                       Båd 3

OPDATERING!! Nye versioner, baseret på jeres meninger.
Båd 4 og 5 er totalt baseret på hvad i sagt, uden improvision fra min side af.

Båd 4                                                    Båd 5

Båd 6                                               Båd 7

Båd 2 og 5, mine to favoriter                             Båd 6 sammenlignet med 1,2,3

OPDATRING SLUT:

Jeg kan ikke helt finde ud af det selv,
jeg drejede også hver enkelt klods, så det ikke bare var en lige perfekt stråle som hidtil.
Båd Nr 2. er den jeg har brugt hidtil (bare i en ikke snoet version)

Din mening betyder rigtigt meget og jeg vil gerne hører den.

Jeg ændrede også lige min haj når jeg nu var i gang, jeg ordnede nogle svagheder i konstruktionen,
Og ændrede øjene, jeg syntes det ser langt bedre ud nu, hvad syntes du ???

Ny Version:                                              Gammel Version

Jeg vil rigtigt gerne høre din mening, og om du syntes den blev bedre af det,

Grunden til jeg ændrede hajen til at starte med, var fordi , for et års tid siden,
kom der endnu et forslag, og det var, den skulle have nogle pupiler, eller øjne
(alt det røde var øjene...men det kunne han åbenbart ikke se...)
Derfor har den nu nogle meget små øjene, jeg syntes det blev meget bedre, og den ser langt mere ond ud nu......og ja, jeg er også overrasket over den kunne se mere ond ud end den gjorde....

Også lige som et bonus billede, alle mine monstre ved siden af hinadnen,
Det er første gang jeg nogensinde har gjort det....

Læg mærke til de 3 hovedet søslanger, jeg har længe samlet dele ind til at bygge en til, og det er nu gjort, dog er de meget forskellige, den første jeg lavede er større.
De er begge blevet opgraderet i løbet af dagen, og er nu langt bedre end før.
I kan ikke rigtigt se det på det billede,
men de er meget forskellige, pånær den forreste del af kroppen, hvor hovederne er koblet i.
de er fuldstændigt identiske.
Ryggen på hver slange er også forkellig,

Det eneste der ikke blev ændret idag, var min sprutte, den er perfekt som den er......lige nu...

Jeg vil rigtigt gerne høre din kommentar, og de vil alle blive "lyttet" til,
da jeg lige har brug for nogle andres meninger, ud over mine egne.

Redigeret af Morthen.Falk.Poulsen - 23-Januar-2015 kl. 12:18
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Pirat Kongen
Til top
Lars.Lyager Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 02-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Point: 518
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Lyager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Januar-2015 kl. 20:16

Jeg stemmer på nr. 2, men tænker på om det var en mulighed at anvende ikke-trans-plates i enten Tan eller Brune farver eller måske en flamme: http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=6126 i trans-green eller en http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=75c28 i Reddish Brown. 

Lars Lyager Olsen
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Januar-2015 kl. 20:33
Citat: Lars.Lyager Lars.Lyager skrev:

Jeg stemmer på nr. 2, men tænker på om det var en mulighed at anvende ikke-trans-plates i enten Tan eller Brune farver eller måske en flamme: http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=6126 i trans-green eller en http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=75c28 i Reddish Brown. 

Jeg syntes Bræk skal være gennemsigtigt, og jo flammerne kunne måske også gøre det, MEN!
1. jeg har ikke noget, i trans blå eller grøn, så det kan jeg ikke.
2. Hvordan skulle jeg sætte dem fast?? jeg ved godt hvordan man sætter flammer sammen,
men de skal jo sidde fast et eller andet sted for at kunne stå.
Så skulle man sætte en jumper i båden, MEN så vil det se ud som om de gik baglæns....og det går jo ikke.
3 . så ligner han sikkert bare en der har fået for meget chilli...hehe.........hmmm.......
Note til selv, efterforsk chilli/ ild ud af munden muligheder.....

Men jeg hvertsætter stadig din mening, i høj grad.
Jeg veksler lidt mellem nummer 1 og 2. de er begge ret fede. Nummer 3 kan jeg ikke rigtigt lide,
Det så godt ud i mit hovedet, men ikke så godt i praktis.
Men hvis der er nogle der bedst kan lide nummer 3 vil jeg selvføglelig gerne vide det Big smile

Pirat Kongen
Til top
Lauge.L.C Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 23-Juli-2013
Region: ikke oplyst
Point: 347
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lauge.L.C Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Januar-2015 kl. 21:29
Jeg kan bedst lide båd nr. 2 og Ny version. Det lyder en smule skørt, når man sætter det op på den måde
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Januar-2015 kl. 21:46
Citat: Lauge.L.C Lauge.L.C skrev:

Jeg kan bedst lide båd nr. 2 og Ny version. Det lyder en smule skørt, når man sætter det op på den måde

Det kan jeg også....lige nu er der 2 stemmer på det jeg hele tiden har brugt......
Og elvfølgelig min nye haj, som ejg også bedst kan lide

Pirat Kongen
Til top
MortenHjortshøj Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Point: 1245
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenHjortshøj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Januar-2015 kl. 22:06

Bræk, skulle du prøve noget grøn, brun og tan - sådan ser mit i hvert tilfald ud ;) - også mere blandet, altså en af hver farve...

Ny version af monster er mest cool, det helt onde monstre har for det meste smalle øjne.

Morten Hjortshøj Rasmussen
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Januar-2015 kl. 22:16
Citat: MortenHjortshøj MortenHjortshøj skrev:

Bræk, skulle du prøve noget grøn, brun og tan - sådan ser mit i hvert tilfald ud ;) - også mere blandet, altså en af hver farve...

Ny version af monster er mest cool, det helt onde monstre har for det meste smalle øjne.

Ja, Men, er det genkendeligt tror du for børn osv??
Min barndoms forestilling af bræk er grøn masse.....ved ikke hvorfor,...for det ahr det aldrig været..altid gulligt.... men alligevel.

98% af alle børn der har set det, regnede ud med det samme hvad det var.
55% af forældrerne kunne regne det ud efter lidt tid......

Men dit argument taget i betragtning, så er det derfor jeg ikke ved om jeg skal tage nummer 1. fordi trans clear og trans yellow kommer rimeligt tæt på tan og brun....eller....

Pirat Kongen
Til top
Palle.Haulrich Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 24-Maj-2013
Sted: Vestsjælland
Region: Vestsjælland
Point: 6585
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palle.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 00:56
Jeg tilslutter mig koret: bræk nr 2 og nye øjne...
De nye øjne er meget ondere, og mere realistiske...

Desuden også, at du skulle afprøve med tan og brun iblandet opkastet.

Måske også du kunne prøve med noget opsprøjt i båden, sådan for at lave lidt bevægelses-effekt?

Jeg kan godt følge dig, i den 'barnlige' opfattelse af, at opkast er grønt. Ved ikke lige hvor det kommer fra, måske nogle tegneserier eller noget. Sikkert også derfor børnene kan genkende det.
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22
LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 01:01
Citat: Palle.Haulrich Palle.Haulrich skrev:

Jeg tilslutter mig koret: bræk nr 2 og nye øjne...
De nye øjne er meget ondere, og mere realistiske...

Desuden også, at du skulle afprøve med tan og brun iblandet opkastet.

Måske også du kunne prøve med noget opsprøjt i båden, sådan for at lave lidt bevægelses-effekt?

Jeg kan godt følge dig, i den 'barnlige' opfattelse af, at opkast er grønt. Ved ikke lige hvor det kommer fra, måske nogle tegneserier eller noget. Sikkert også derfor børnene kan genkende det.

Det kan godt være jeg bliver nødt til at prøve det af, dog er du den eneste der har sagt "iblande"
Og det er muligt med de 1x1 tan og brun jeg har, jeg kan prøve, men tror det bliver noget høg, men jeg vil prøve alligevel.

Prøv at kigge i båd nummer 1, der kan du se noget grønt helt op til kanten, for overdrevelsens skyld har jeg totalt fyldt den med 1x1 transparrent green og clear hehe.

Det plejer jeg også at have i , dog ikke så meget.

Men indtil videre skal i have tak for jeres meninger, det er godt og dog uventet i har den samme mening som mig. Men jeg vil prøve den Bræk metode i foreslår.

Så er der ikke andet for, end at sige: Knæk og Bræk.....ud over det hele.....LOL

Mht øjene, det er også meget mere tydeligt nu hvad det er kan jeg godt se på det hele.

Redigeret af Morthen.Falk.Poulsen - 23-Januar-2015 kl. 01:02

Pirat Kongen
Til top
Torben.Rønnebæk Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 27-Februar-2013
Region: Sydsjælland
Point: 1691
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben.Rønnebæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 05:01
Måske skulle brækstrålen ikke være så lang. Tænk hvor stor en mave den arme sømand må have haft for at indeholde alt den bræk :-). Måske du skulle prøve med runde plante og se hvordan det ser ud.

Har du overvejet at ændre farven på din hej så den ikke er helt sort?
Torben Rønnebæk
Team KF16
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 06:59
Citat: Torben.Rønnebæk Torben.Rønnebæk skrev:

Måske skulle brækstrålen ikke være så lang. Tænk hvor stor en mave den arme sømand må have haft for at indeholde alt den bræk :-).

Tja, det er den ligesom nødt til, for at nå op til rælingen......

Måske du skulle prøve med runde plante og se hvordan det ser ud.

Har du overvejet at ændre farven på din hej så den ikke er helt sort?

Plante ??? du mener plate ikke ??
Mht Haj, ja det har jeg , men så alligevel ikke. Da sort er en dejlig farve/nyance,
Men ja den er meget sort. måske en linie af en anden farve, formentlig rød

Redigeret af Morthen.Falk.Poulsen - 23-Januar-2015 kl. 06:59

Pirat Kongen
Til top
Torben.Rønnebæk Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 27-Februar-2013
Region: Sydsjælland
Point: 1691
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben.Rønnebæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 08:10
Citat: Morthen.Falk.Poulsen Morthen.Falk.Poulsen skrev:

Måske skulle brækstrålen ikke være så lang. Tænk hvor stor en mave den arme sømand må have haft for at indeholde alt den bræk :-).

Tja, det er den ligesom nødt til, for at nå op til rælingen......

[QUOTE=Torben.Rønnebæk]
Måske du skulle prøve med runde plante og se hvordan det ser ud.

Der skulle stå runde plate.

Det er ikke sådan med de nymodens telefoner der retter teksten til :-). Det er altså runde 1x1 plate jeg tænkte på.
Torben Rønnebæk
Team KF16
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 08:19

Der skulle stå runde plate.

Det er ikke sådan med de nymodens telefoner der retter teksten til :-). Det er altså runde 1x1 plate jeg tænkte på.

Hehe , jeg ved præcist hvad du mener, det er mega irriterne, og man kan ikke rigtigt slå foreslå ord fra,
Så skulle du prøbe at skrive engelsk, det er svært, fordi når du så har stavet til et ord, foreslår den et et helt andet et, med andre bogstaver, på dansk......så det tager virkelig lang tid at skrive noget på engelsk,

Pirat Kongen
Til top
Alexander.S.Würtz Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 02-November-2012
Point: 205
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alexander.S.Würtz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 08:24
Jeg ville også holde mig til båd 2, og jeg synes den nye version af monstret er bedst Wink 

Til top
Casper.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 16-Januar-2012
Point: 3037
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 08:30
Den nye haj ser virkelig ond ud, så den passer perfekt ind i dit layout.

Med hensyn til brækstrålen, ja, så er bræk jo sjældent grønt, med mindre man har spist meget spinat eller grønkål (og det er jeg ikke engang så sikker på)

Bræk har en mere gul og måske tan farve,  for at undgå at det ligner en massiv stråle bræk (lækkert emne) kunne man sætte et par Brick 1 x 1, round trans clear ind et par steder.

Eks:

Redigeret af Casper.Hansen - 23-Januar-2015 kl. 08:52
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Palle.Haulrich Se drop down
Dæk
Dæk

Sted: Vestsjælland
Region: Vestsjælland
Point: 6585
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palle.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 09:01
Citat: Morthen.Falk.Poulsen Morthen.Falk.Poulsen skrev:

Hehe , jeg ved præcist hvad du mener, det er mega irriterne, og man kan ikke rigtigt slå foreslå ord fra,
Så skulle du prøbe at skrive engelsk, det er svært, fordi når du så har stavet til et ord, foreslår den et et helt andet et, med andre bogstaver, på dansk......så det tager virkelig lang tid at skrive noget på engelsk,

Jeg vil da foreslå, at du installerer en engelsk ordbog på din telefon
Skriver også af og til på engelsk, og det tager jo en evighed, med en dansk ordbog! Plus hvis man ikke lige opdager alle ændringer, så giver det bare INGEN mening for modtageren

Hvis det er in iPhone, skifter man mellem ordbøgerne på globusen...   
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22
LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 09:11
Citat: Casper.Hansen Casper.Hansen skrev:

Bræk har en mere gul og måske tan farve,  for at undgå at det ligner en massiv stråle bræk (lækkert emne) kunne man sætte et par Brick 1 x 1, round trans clear ind et par steder.

Eks:

Hmm det kunne virke, det der, prøver det lige.
og ja det er et lækkert emne, det er helt vildt underligt at sidde her på forum og beskrive hvordan bræk ser ud,
når jeg endelig skal, så kigger jeg helst ikke på det ......

Men det der med clear, tja det prøvede jeg jo også på i båd nummer 3.....
Jeg vil prøve din idé af, men jeg tror ikke det holder helt, fordi den skal helst kunne bøje, men jeg prøver alligvel.

Pirat Kongen
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 09:13
Citat: Palle.Haulrich Palle.Haulrich skrev:

Hvis det er in iPhone, skifter man mellem ordbøgerne på globusen...   

Jeg har en smartphone, Sony Experia et eller andet... vil lige prøve om man kan.
Her kan vi tale om emne skift  .
Nu har jeg prøvet, og har fundet ud af hvordan jeg slår stavekontrollen fra.
Men jeg kan kun skifte sprog, ikke tilføje, det kunne ellers være smart.

Redigeret af Morthen.Falk.Poulsen - 23-Januar-2015 kl. 09:17

Pirat Kongen
Til top
Steen.H.Mikkelsen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Point: 320
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen.H.Mikkelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 10:30
Når mavesækken er vredet som en klud, og der ikke er mere at "tage af", så kommer den grønne galde i små men særdeles ubehagelige mængderDead Det var måske derfor en ide at anbringe en grøn, round plate på toppen af den "lårtykke stråle". Jeg hælder meget til Caspers opfattelse af farverne - men prøv at gå en tur i byen tidligt mandag morgen, hvor der endnu ikke er gjort rent efter week-end'ens udskejelser - så kan du se nuancerne selvWink
Steen Holm Mikkelsen
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 10:47
Det største problem jeg ahr lige nu er, jeg pakket det hele ned , meget kompakt i en kasse,
Så den er klar til LW.....men jeg bliver jo nødt til at grave strålerne frem igen så jeg kan lave en sammenlignen,

Og til Steen,  tak for den ulækre forklaring hvorfra det grønne kommer, hehe
Og der sker ikke re meget i Fredensborg, så der er formentlig ikke noget i gaderne på mandag...

Redigeret af Morthen.Falk.Poulsen - 23-Januar-2015 kl. 10:48

Pirat Kongen
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.082 sekunder.