Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Starship Inerteria
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Starship Inerteria

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 6201
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Marts-2014 kl. 13:07

Citat: Mika.Hammer Mika.Hammer skrev:

Imponerende... Hvor mange klodser har du brugt

Uha det er svært spørgsmål, men jeg vil gætte på 15-17000 dele.

Søren Johansen
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Marts-2014 kl. 13:09

Citat: Simon.Priisholm Simon.Priisholm skrev:

Hej Søren
Håber at du har den med til klodsefest hvis du kommer
Simon

Den kommer med til klodsfest sammen med 3-4 andre Space modeller. Mangler ca. 20% i at være færdig med det:-)

Søren Johansen
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 02-November-2012
Region: Midtjylland
Point: 2691
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Marts-2014 kl. 13:56
Det ser super godt ud Søren Thumbs Up
Kommer den med til Skærbæk??
Så os der ikke skal til klodsfest også får en chance for at se den Tongue
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Marts-2014 kl. 14:20

[QUOTE=Knud.A.Albrechtsen]Det ser super godt ud Søren Thumbs Up
Kommer den med til Skærbæk??
Så os der ikke skal til klodsfest også får en chance for at se den

Ja den kommer også til Skærbæk og til LW 20??:-) Ærgeligt at du ikke kommer til KF..

Søren Johansen
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Marts-2014 kl. 14:35

Lidt billeder af technic rammen:

Søren Johansen
Til top
Alexander.S.Würtz Se drop down
Klods
Klods

Region: ikke oplyst
Point: 205
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alexander.S.Würtz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Marts-2014 kl. 05:12
Virkelig flot rumskib, god måde du har lavet skelettet på glæder mig til at se den på Klodsfest. Wink
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 16-Januar-2012
Region: Nordsjælland
Point: 3032
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Marts-2014 kl. 05:28
Der er ingen tvivl om at det er at flot og meget stort rum skib du har lavet, jeg har allerede givet dig fem klappende hoveder plus et ekstra.

Et lille tip - jeg ved godt at det er for sent - men teknik splitter findes i to varianter, dem der  glider let i et akselhul (lysegrå og gullige) og dem der ikke glider så let i et akselhul (sorte og blå)
Jeg kan se at du har brugt en del grå til din ramme selvom rammen er statisk, det rigtige ville være at bruge sorte og blå pins for en mere stabil ramme, idet de grå/gullige har en del slør.
Måske var det med vilje for at få top bjælken til at passe, det er selvfølgelig også en mulighed.

Men uanset hvilke pins du har brugt så glæder jeg mig til at se det til KF.
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Simon.Priisholm Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 25-Februar-2014
Sted: Vedbæk
Point: 1745
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon.Priisholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Marts-2014 kl. 05:29
Fedt starship håber at se den til LW . Da jeg ikke kan nå kf i år.
Simon

Redigeret af Simon.Priisholm - 10-Marts-2014 kl. 05:30
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Marts-2014 kl. 00:00
Citat: Casper.Hansen Casper.Hansen skrev:

Der er ingen tvivl om at det er at flot og meget stort rum skib du har lavet, jeg har allerede givet dig fem klappende hoveder plus et ekstra.

Et lille tip - jeg ved godt at det er for sent - men teknik splitter findes i to varianter, dem der  glider let i et akselhul (lysegrå og gullige) og dem der ikke glider så let i et akselhul (sorte og blå)
Jeg kan se at du har brugt en del grå til din ramme selvom rammen er statisk, det rigtige ville være at bruge sorte og blå pins for en mere stabil ramme, idet de grå/gullige har en del slør.
Måske var det med vilje for at få top bjælken til at passe, det er selvfølgelig også en mulighed.

Godt set Casper:-) De splitter du kan se som ikke er sorte, er faktisk dem hvor der er split i den ene ende og axel spilt i den anden ende. De liftarms jeg har brugt har nemlig axel hole i hver ende, så det er derfor.
Søren Johansen
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Marts-2014 kl. 00:12
Citat: Simon.Priisholm Simon.Priisholm skrev:

Fedt starship håber at se den til LW . Da jeg ikke kan nå kf i år.
Simon

Jeg ved ikke hvad tiden bringer og om jeg får tid til at bygge flere til flåden inden LW 2015. Dette rumskib har indtil videre taget 7 måneder og skal være færdig til KF 2014. Derefter skal der nok ryddes op i hulen og der står 12 kasser med lego der skal sorteres. Efter det skal der startes på et nyt, som også kommer til at tage tid. Men vi får at se:-)
Søren Johansen
Til top
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Marts-2014 kl. 09:29
Citat: Søren-Johansen Søren-Johansen skrev:

Citat: Casper.Hansen Casper.Hansen skrev:

Godt set Casper:-) De splitter du kan se som ikke er sorte, er faktisk dem hvor der er split i den ene ende og axel spilt i den anden ende. De liftarms jeg har brugt har nemlig axel hole i hver ende, så det er derfor.
Det ser jeg nu, jeg ville bare lige sige at de også findes i den omtalte blå udgave med "friction ridges". 
Ikke mere snak om det, jeg gælder mig bare til at se Starship Inerteria til KF.

Casper Hansen
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 17:01

Lidt detaljer fra motor delen af rumskibet,

Skuden på hele 210 centimeter!!

Lys i den højre motordel. Vandrette trans round bricks med LED lys fra Lifelites. Fed burn effekt:-9
Søren Johansen
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Point: 3755
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 09:33
Det er for fedt det her. Sætter du så også lige prikken over i'et med en Mindstorms klods der styrer kanonerne?
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Region: Midtjylland
Point: 2691
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 10:08
Rigtigt flot lavet Søren Thumbs Up
Jeg glæder mig til at se det i Skærbæk
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 11:40
Citat: Lasse.Deleuran Lasse.Deleuran skrev:

Det er for fedt det her. Sætter du så også lige prikken over i'et med en Mindstorms klods der styrer kanonerne?

Tak Lasse. Det ville jeg rigtig gerne, men jeg aner intet om hvordan jeg skal bruge det eller hvad jeg skal bruge til det. Måske du ville være venlig og hjælpe mig? Tidligst vil være til Skærbæk at der kunne Komme bevægelse i.
Søren Johansen
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Point: 3755
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 12:40

Tak Lasse. Det ville jeg rigtig gerne, men jeg aner intet om hvordan jeg skal bruge det eller hvad jeg skal bruge til det. Måske du ville være venlig og hjælpe mig? Tidligst vil være til Skærbæk at der kunne Komme bevægelse i.

Jeg tager en NXT og en EV3 med til Klodsfest, så kan vi lege lidt med det der.
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 12:54

Jeg tager en NXT og en EV3 med til Klodsfest, så kan vi lege lidt med det der.

Super, takker Lasse:-)
Søren Johansen
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-April-2014 kl. 11:53

Så er der kommet lys i begge motorer og det ser intet mindre end fantastisk ud:-)
Søren Johansen
Til top
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-April-2014 kl. 13:19
Wouwww, sådan, lækkert, super, imponerende, fantastisk, enormt, løbet helt tør for superlativer.

Glæder mig til at se den til KF.
Casper Hansen
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Maj-2014 kl. 17:15

Så er der lige lidt flere billeder. De første 4 er hvor hele skuden står samlet og spænder på hele 210 centimeter. De sidste 2 billeder er af motor/reactor rummet, som samtidig udgør 1/3  af det samlede rumskib.

Søren Johansen
Til top
 Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.