Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Volbeat/Grumpynators koncert
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Volbeat/Grumpynators koncert

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 5538
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 09:53
Citat: Svend.Erik.Saksun Svend.Erik.Saksun skrev:

Tja, Morten, det bliver mit sidste indspark i denne tråd (som jeg nok skulle have holdt mig helt fra...).

Fristen for tilmeldinger var den 1. november 2013, og den 23. december var du endnu ikke i stand til at vise os et overbevisende slutresultat!

Du vidste siden uge 8/2013 at der ville komnme LW igen i 2014, så hvis du var startet lidt før, så havde vi måske kunne undgå en af "gengangerne"...

Alle oplever, at flere ting er hurtigt overstået, så det er da rart at høre at det også er sket for dig. Vi har jo ikke alle samme smag!

At noget er med for 2. eller 3. år vil ske igen i 2015. Der er ikke fornyelse, kvalitet og volumen nok blandt Byggepladens medlemmer til at de alene kan fylde LW Fanzone - og det er heller ikke meningen.

Lad os holde her, Morten - ellers bliver det mere et surt opstød end en undren. 

Hvad er det for en gang sludder at medlemmerne ikke har nok til at fylde LW fanzonen. Vi var da en del der fik afvist ting som bestemt var af kvalitet som det der stod i bella for både anden og tredie gang. Men som du siger vi har ikke alle samme smag eller også er det bare noget med kemi....... Men der var da mange grønne baseplates og vejbaner som var utrolig tomme. Jeg vil påstå at flere medlemer kunne have givet det bylayout mere liv. Vil lige skynde mig at sige der var også mange utrolige flotte ting. Måske bylayoutet bare ikke skulde fylde så meget. For det meste af weltklasse var da uden for by layoutet, med få undtagelser. Her tænker jeg især på Glenn,s omvendte hus+ det uhyggelige hus. Kunne være sjovt at se et LW hvor der var endnu flere temaer. For det var dem som folk var vilde med. Tænker på tivorli,København set fra oven og Asterix de var klasse. Men bylayoutet var bare for tamt og grønt og ikke weltklasse......Ja nu tænker mange sikkert at jeg bare var sur over jeg ikke var på LW, men nej, det var faktisk hvad jeg hørte flere sige. Vil opfrodre til nytænkning i bylayoutet og måske mindre..... Men vi kan jo fortsætte snarken på klodsfesten, hvor jeg jo gerne må komme med nogetWink

Redigeret af Henrik.Kunz - 19-Februar-2014 kl. 04:39
Henrik Kunz
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-November-2012
Region: ikke oplyst
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 10:08
Henrik, det er meget forvirrende når du citerer Svend Erik, og så selv skriver videre som om det var ham der skrev det hele.

Men ellers har du ret - det er lidt underligt at man først er nødt til at afvise en masse folk, og derefter er nødt til at genbruge bygninger, fordi man ellers ikke kunne fylde området ud. Men der er sikkert en masse planlægning og debatter i fanzone-udvalget, som vi ikke kender til - og det er jo trods alt dem der sætter udstillingen sammen, så der er ikke rigtig nogen grund til at vi andre debatterer hvordan vi synes det bør være.
Peter Lind
Til top
Jan.Smed Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 03-Juni-2011
Sted: Danmark
Point: 7134
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jan.Smed Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 10:12
Det var måske passende at tage denne tråd ind i det lukkede forum!!!!
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 10:12
Nu skal vi jo nyde at vi lever i et land hvor det er tilladt at ydtre sig og det er jo så bare det jeg gør og det vil jeg altid gøre især når jeg så en masse grønne baseplates uden så meget som et træ på og fik afvist byggerier som var gode nok. Kan godt se jeg ikke lige har gjort det rigtig, men håber da budskabet forståes og det ser det da ud til du har gjort Peter.

Redigeret af Henrik.Kunz - 18-Februar-2014 kl. 10:14
Henrik Kunz
Til top
Morten.Øberg Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-November-2007
Sted: Denmark
Point: 904
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 10:37
Kan vi ikke lave en ny diskussion i lukket forum? Min koncert er jo ved at drukne i alt muligt andet nu. :-( hvis en koncert skal drukne, skal det helst være i regn....
Morten Øberg
Til top
Steen.H.Mikkelsen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 24-Maj-2013
Point: 320
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen.H.Mikkelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 10:45
Så vidt jeg kunne forstå på flere af dem, jeg talte med på LW, var der udbrudt sygdom blandt såvel vagter som udstillere - bl. a. modellen af Tranekær Slot glimrede af denne grund ved sit fravær. Efter min mening en rimelig forklaring på de tomme baseplates.
 Jeg vil i øvrigt give Jan Smed ret i, at de mere ophedede diskussioner bør holdes på det lukkede forum.
Steen Holm Mikkelsen
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2007
Region: Sydvestjylland
Point: 3755
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 10:49
LW-folket vil selvfølgelig bare sikre sig noget der er mega fedt til næste år

Det ser skide godt ud Morten - men det er jo næsten forventeligt efter Orange.
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 12:41
Du har helt ret Morten. Din moc fortjener heller ikke det. Lad os heller nyde alle de fede detaljer som du har lavet. Gerne mere af det.Thumbs Up
Henrik Kunz
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-November-2012
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 13:14
Tilbage til snak om koncert-scenen.

Kunne man ikke bruge nogle lysere klodser nede i "flammegravene", så det ikke er så tydeligt at flammerne vipper op af et mørkt hul, men bare "pludselig" dukker frem.

De er kanon seje, og helt klart min favorit ved hele setuppet - derfor synes jeg også at der burde være lys direkte på, eller under dem - kan du ikke sætte en LED ind under flammernes bund? Eller bliver det så for ikke-puristisk?
Peter Lind
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 18:01
Lasse, ja orange er umulig at toppe på design, så måtte toppe på detalgerne, effekterne.

Peter, jeg havde faktisk tænkt tanken, og flammener sidder i en 1x2 tecknic klods, så det er ikke umuligt. Men jeg havde lys under mine flammer til Metallica i 2011, og det kan næsten ikke ses. Men leger stadig med tanken om dioder på scenekanten der lyser op på dem.   
Morten Øberg
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 18:04
Lasse, ja orange er umulig at toppe på design, så måtte toppe på detalgerne, effekterne.

Peter, jeg havde faktisk tænkt tanken, og flammener sidder i en 1x2 tecknic klods, så det er ikke umuligt. Men jeg havde lys under mine flammer til Metallica i 2011, og det kan næsten ikke ses. Men leger stadig med tanken om dioder på scenekanten der lyser op på dem.   
Morten Øberg
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 18:13
Citat: Morten.Øberg Morten.Øberg skrev:

Skal se om jeg kan finde et billlede i dagslys.
Ja tak - og gerne i fuld størrelse.
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 18-Marts-2012
Region: Midtsjælland
Point: 6202
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 22:15
Mht til lys kan jeg på det varmeste anbefale lifelites. Det er custom made til LEGO projekter dog ikke lavet af LEGO selv.
Søren Johansen
Til top
Henrik.Cwarzko Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 10-Januar-2011
Region: Hovedstadsområdet
Point: 339
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Cwarzko Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 04:05
Citat: Søren-Johansen Søren-Johansen skrev:

Mht til lys kan jeg på det varmeste anbefale lifelites. Det er custom made til LEGO projekter dog ikke lavet af LEGO selv.
Spørgsmål - bl.a. til jer der udvælger MOC's til LW: Er denne form for belysning ok med jer?

Jeg mener at vide at der ligeledes var ikke-LEGO lys i Tivoli layoutet. Ikke at jeg personligt har et problem med det - er blot nysgerrig på hvor grænsen går...
Henrik Cwarzko
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 04:13
På Klodsfest gælder Byggepladen regler.
I Skærbæk gælder ingen regler.
På LEGO World kan man bruge non LEGO lys og motorer til indbygning i modellerne (hvis blot det ikke fremgår at det er non LEGO - dvs. det skal være skjult i modellerne).
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 04:29
Jeg ved ikke lige hvad reglerne er, men synes bare at det er federe kun at bruge LEGO. Alt lys på scenen er technic dioder. Det eneste ikke Lego, er højtalerne. Synes bare det mere udfordrende på den måde :-)
Morten Øberg
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Februar-2014 kl. 15:16

Så blev det stillet op i Valbyhallen, og lyset virker fint. Bedøm selv.... Smile

Glæder mig til i morgen, så går det rigtigt løs Embarrassed

Morten Øberg
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 18-Marts-2012
Region: Midtsjælland
Point: 6202
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Februar-2014 kl. 15:31
Devilshorn at the ready:-)
Søren Johansen
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Februar-2014 kl. 15:46
ser sku godt ud Morten.Thumbs Up
Henrik Kunz
Til top
Lauge.L.C Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 23-Juli-2013
Point: 347
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lauge.L.C Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Februar-2014 kl. 15:51
Det ser virkelig godt ud
Til top
 Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.057 sekunder.