![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Tivoli |
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | ||
Lasse.Vestergård
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2010 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 3533 |
Indlæg funktioner
Tak(3)
Citér Svar
Emne: TivoliSendt: 19-Februar-2014 kl. 13:58 |
|
|
I oktober 2012 var vi en gruppe, der på byggemødet i Taastrup besluttede at bygge Tivoli i København. Byggeriet startede i januar 2013 og fortsatte de næste 14 måneder frem til LEGO World 2014. Her kunne vi for første gang fremvise vores byggeri. Vi havde ikke tidligere prøvet at stille hele layoutet op på en gang. Så det var også første gang, at vi selv så vores layout.
Her er en video, hvor man kan se de kørende forlystelser i funktion: Jakob Hestbæk har bygget hovedindgangen: ![]() Intet Tivoli uden Pjerrot: ![]() H.C. Andersen var naturligvis også at finde i layoutet: ![]() Anne Mette Vestergård og jeg har bygget Tivoli Slottet: ![]() ![]() Anne Mette har også bygget Kyssebænkene. Jørgen Pedersen har sørget for at der er lys i lygtepælene: ![]() Jakob Hestbæk har bygget Piratskibet og Tine Gudiksen har bygget det Japanske Tårn: ![]() Tine Gudiksen og Trine Jensen har sammen bygget Nimb: ![]() Her ses stien mellem Nimb og Rutsjebanen. I baggrunden ses Tines model af det Japanske Tårn: ![]() Anne Mette har bygget denne restaurant, som ligger under rutsjebanen: ![]() Anne Mette og jeg har også bygget en masse boder. Her ses isboden: ![]() Anne Mette og jeg har bygget Ballongyngen og Den Gamle Rutsjebane. Henrik Grove har bygget karrusellen og veteranbilene: ![]() Da vi byggede ballongyngen var vi nødt til at købe technic-liftarme på bricklink . Det havde jeg ellers aldrig troet ville ske.![]() Her ses springvandene bygget af Anne Mette og indgangen til rutsjebanen: ![]() Anne Mette og jeg har bygget Karavanen: ![]() Trine Jensen har bygget Tivolisøen med færgekroen og bådene, som hun har fået til at sejle. Jakob Hestbæk har bygget Monsunen, som ses i baggrunden. ![]() Her ses alle 7 byggere: Jakob Hestbæk, Henrik Christian Grove, Jørgen Pedersen, Lasse Vestergård, Anne Mette Vestergård, Trine Jensen og Tine Gudiksen. ![]() Flere billeder af vores layout kan ses her: |
||
![]() |
||
Dennis.Tomsen
Dæk
Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Fyn Status: Offline Point: 6047 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 19-Februar-2014 kl. 14:11 |
|
|
Wow, bare wow ! Glæder mig til at se det til Klodsfesten... |
||
![]() |
||
Henrik.Cwarzko
Tagsten
Medlem siden: 10-Januar-2011 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 339 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 19-Februar-2014 kl. 16:34 |
|
|
Super flot layout - både enkeltområder - og især i sin enkelthed. Dette må udfordre os andre til at slå sig sammen -> se hvad man kan med et flot og kompetent samarbejde!
Der er mange enkeltdele jeg er nysgerrig på, men til en start er jeg selv ved at skulle lave noget med bevægelige både, og er nysgerrig på hvorledes I har lavet jeres??? Info udbedes
|
||
|
Henrik Cwarzko
|
||
![]() |
||
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 19-Februar-2014 kl. 16:42 |
|
|
Som jeg har skrevet snart flere steder - så var hele Tivoli bare suverænt!! Det er noget af det allerbedste, vores forening nogensinde har stillet med... Det viser bare, hvor meget hele den her hobby har udviklet sig de sidste ti år.... ![]() Jeg glæder mig SÅ meget til at kigge nærmere på alle detaljerne, når der er lidt bedre tid til at nærstudere til Klodsfest... ![]() |
||
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
||
![]() |
||
Jakob.Hestbæk
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 28-November-2010 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2845 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 19-Februar-2014 kl. 18:02 |
|
|
Så er TIVOLI kommet på TIVOLI's Facebookside
Link Facebook er ikke min stærke side, så det kan være man skal være logget ind. |
||
![]() |
||
Henrik.Ludvigsen
Dæk
Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 7917 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 19-Februar-2014 kl. 19:44 |
|
|
Jeg synes også det var skide godt .... - flot arbejde.
Jeg har en enkelt ting.... På grund af størrelsen er det svært for sådan gammel mand som mig, at se detaljerne i midten. Kunne man forestille sig en mere seer venlig opstilling ? Mvh, Henrik |
||
![]() |
||
Sven.Jensen
Panel
Medlem siden: 06-April-2010 Sted: Denmark Region: Fyn Status: Offline Point: 925 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 19-Februar-2014 kl. 19:49 |
|
|
Har du overvejet en kikkert
|
||
|
Sven Jensen
|
||
![]() |
||
Henrik.Christensen
Liftarm
Medlem siden: 02-Marts-2012 Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 4268 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Februar-2014 kl. 01:53 |
|
Jeg har briller til både lang- og nærsynet, hvilket par vil du låne
|
||
|
|
||
![]() |
||
Jakob.Matthiesen
Panel
Medlem siden: 03-April-2011 Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 873 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 20-Februar-2014 kl. 04:27 |
|
|
Fantastisk byggeri!!
Har I nogen idé om hvor mange klodser/elementer der er brugt?
|
||
|
Jeg har kun EGO-klodser.
|
||
![]() |
||
Benjamin.Jakobsen
Liftarm
Medlem siden: 04-Februar-2012 Sted: Danmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 2128 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 20-Februar-2014 kl. 04:29 |
|
|
Det var fremragende! Fedt at opleve den live. Jeg placerede børnene hos farfar med en is og gav mig god tid til at studere alle detaljerne - og der var mange!
Det er i øvrigt sjovt at læse kommentarerne på facebook. De har alle sammen en skjult AFOL der venter på at springe ud af skabet - og jeres flotte model har helt sikkert trukket nogle AFOLs ud af skabet. Godt gået til jer alle sammen.
|
||
![]() |
||
Lasse.Vestergård
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2010 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 3533 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Februar-2014 kl. 05:10 |
|
Vi har ikke talt klodserne. Men vi gætter på, at vi har brugt ca. 350.000.
Det ville kræve ombygning af stier m.m. hvis layout-opstillingen skulle ændres. Desuden har vi gjort os umage med at placere bygningerne, så de ligger nogenlunde rigtigt i forhold til hinanden. Så layoutet bliver ikke ændret. Men i modsætning til de gange, hvor mine modeller er blevet placeret midt i by-layoutet, havde publikum denne gang mulighed for at se alle detaljerne i layoutets kanter. Men vi sørgede selvfølgelig også for, at hegnet stod ekstra langt fra modellen, når du kom forbi, så du ikke havde mulighed for at snuppe den blå togskinne, som gemmer sig i layoutet ![]() |
||
![]() |
||
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7437 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Februar-2014 kl. 06:08 |
|
|
Bare en tanke: En løsning til ikke at bygge et fuldt motiv/område, kunne være at lave layoutet i en hestesko af borde, så man kan gå ind i det fra siden.
|
||
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
||
![]() |
||
Henrik.Ludvigsen
Dæk
Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 7917 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Februar-2014 kl. 11:49 |
|
Du kan jo prøve at se om den stadig er der Mvh, Henrik |
||
![]() |
||
Henrik.Kunz
Dæk
Medlem siden: 10-Februar-2013 Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 5537 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 20-Februar-2014 kl. 15:14 |
|
|
Det var helt klart nummer 1 på LW 2014 i mine øjne og jeg blev bare så glad for at se det, da det overgik mine store forventninger. Herligt lavet til jer alle 7 og så stort tak. For havde brug for noget til at peppe mig op, efter det meget skuffende bylayout dog med et par få undtagelser. Viser også at der godt kan laves latout uden moduler og vejbaner. Tak for de mange fine detaljer og jeres herlige humør til at fortælle om det på LW.
|
||
|
Henrik Kunz
|
||
![]() |
||
Esben.K
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2097 |
Indlæg funktioner
Tak(2)
Citér Svar
Sendt: 21-Februar-2014 kl. 13:50 |
|
|
Det er en af de klart flotteste og mest gennemførte modeller i foreningens historie og uden tvivl det meste vellykkede fællesprojekt nogensinde. Alle hjørner af layoutet holder et virkelig højt niveau med masser af detaljer og interessante byggeteknikker. Og prikken over i'et er lys i lamperne og bevægelse i forlystelserne, især de mere komplicerede både og veteranbiler.
Esben |
||
![]() |
||
Trine.Jensen
Tagsten
Medlem siden: 14-November-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 501 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Februar-2014 kl. 15:46 |
|
|
Tusind tak for alle de positive ord. Det var rigtigt spændende og givtigt at være med i et fælles byggeprojekt. Det gav noget inspiration og input, som man ikke bare får, når man bygger alene.
Til Henrik, der spurgte til bådenes funktion: Der er en tandhjulstrukket kæde, der løber inde under søbredden, terasserne og broen. På kæden sidder nogle små vogne som har en pind ud til bådene. Motoren er skjult inde i iskiosken med viftetaget. Hvis du kommer til klodsfest, vil du kunne se det, for der er et hjørne, hvor man kan se ind til teknikken. Det var rigtig svært at få til at køre ordentligt, men det virkede da det meste af tiden. Hilsen Trine |
||
|
Trine Dalsgaard Jensen
|
||
![]() |
||
Samuel.Barksdale
Tagsten
Medlem siden: 10-Februar-2013 Sted: DK Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 306 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 21-Februar-2014 kl. 17:30 |
|
|
I saw it at Lego World. What can I say? It was simply amazing.
Redigeret af Samuel.Barksdale - 21-Februar-2014 kl. 17:30 |
||
![]() |
||
Lasse.Vestergård
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 23-Februar-2014 kl. 16:35 |
|
|
Nu er Tivoli kommet på forsiden af Eurobricks sammen med Ulriks super flotte mikro-model af København.
|
||
![]() |
||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 23-Februar-2014 kl. 17:55 |
|
|
Ja, det kan godt betale sig at behandle ham (Copmike) pænt...
|
||
![]() |
||
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7437 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 24-Februar-2014 kl. 10:44 |
|
|
Fedt! Jeg er næsten færdig med at få ryddet mit spisebord, så jeg kan få sat modellen op til lidt nærbilleder (og et par smårettelser også)
![]() |
||
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
||
![]() |
||
Besvar
|
Side 12> |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |