Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Tivoli
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tivoli

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 2 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3533
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tivoli
    Sendt: 19-Februar-2014 kl. 13:58
I oktober 2012 var vi en gruppe, der på byggemødet i Taastrup besluttede at bygge Tivoli i København. Byggeriet startede i januar 2013 og fortsatte de næste 14 måneder frem til LEGO World 2014. Her kunne vi for første gang fremvise vores byggeri. Vi havde ikke tidligere prøvet at stille hele layoutet op på en gang. Så det var også første gang, at vi selv så vores layout.

Her er en video, hvor man kan se de kørende forlystelser i funktion:

Jakob Hestbæk har bygget hovedindgangen:

Intet Tivoli uden Pjerrot: 

H.C. Andersen var naturligvis også at finde i layoutet:

Anne Mette Vestergård og jeg har bygget Tivoli Slottet:

Anne Mette har også bygget Kyssebænkene. Jørgen Pedersen har sørget for at der er lys i lygtepælene: 

Jakob Hestbæk har bygget Piratskibet og Tine Gudiksen har bygget det Japanske Tårn:

Tine Gudiksen og Trine Jensen har sammen bygget Nimb:

Her ses stien mellem Nimb og Rutsjebanen. I baggrunden ses Tines model af det Japanske Tårn:

Anne Mette har bygget denne restaurant, som ligger under rutsjebanen:

Anne Mette og jeg har også bygget en masse boder. Her ses isboden:

Anne Mette og jeg har bygget Ballongyngen og Den Gamle Rutsjebane. Henrik Grove har bygget karrusellen og veteranbilene:

Da vi byggede ballongyngen var vi nødt til at købe technic-liftarme på bricklink Shocked. Det havde jeg ellers aldrig troet ville ske.

Her ses springvandene bygget af Anne Mette og indgangen til rutsjebanen:

Anne Mette og jeg har bygget Karavanen:

Trine Jensen har bygget Tivolisøen med færgekroen og bådene, som hun har fået til at sejle. Jakob Hestbæk har bygget Monsunen, som ses i baggrunden.

Her ses alle 7 byggere: Jakob Hestbæk, Henrik Christian Grove, Jørgen Pedersen, Lasse Vestergård, Anne Mette Vestergård, Trine Jensen og Tine Gudiksen.

Flere billeder af vores layout kan ses her:

Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Region: Fyn
Point: 6047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 14:11

Wow, bare wow !

Glæder mig til at se det til Klodsfesten...

Til top
Henrik.Cwarzko Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 10-Januar-2011
Region: Hovedstadsområdet
Point: 339
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Henrik.Cwarzko Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 16:34
Super flot layout - både enkeltområder - og især i sin enkelthed. Dette må udfordre os andre til at slå sig sammen -> se hvad man kan med et flot og kompetent samarbejde!

Der er mange enkeltdele jeg er nysgerrig på, men til en start er jeg selv ved at skulle lave noget med bevægelige både, og er nysgerrig på hvorledes I har lavet jeres???
Info udbedesTongue
Henrik Cwarzko
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 16:42

Som jeg har skrevet snart flere steder - så var hele Tivoli bare suverænt!! Det er noget af det allerbedste, vores forening nogensinde har stillet med... Det viser bare, hvor meget hele den her hobby har udviklet sig de sidste ti år.... Thumbs Up

Jeg glæder mig SÅ meget til at kigge nærmere på alle detaljerne, når der er lidt bedre tid til at nærstudere til Klodsfest... Heart
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Jakob.Hestbæk Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 28-November-2010
Point: 2845
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Hestbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 18:02
Så er TIVOLI kommet på TIVOLI's Facebookside
Link
Facebook er ikke min stærke side, så det kan være man skal være logget ind.
Til top
Henrik.Ludvigsen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 16-Januar-2012
Region: ikke oplyst
Point: 7917
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Ludvigsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 19:44
Jeg synes også det var skide godt .... - flot arbejde.

Jeg har en enkelt ting.... På grund af størrelsen er det svært for sådan gammel mand som mig, at se detaljerne i midten.

Kunne man forestille sig en mere seer venlig opstilling ?

Mvh, Henrik
Til top
Sven.Jensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 06-April-2010
Region: Fyn
Point: 925
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 19:49
Har du overvejet en kikkert Wink
Sven Jensen
Til top
Henrik.Christensen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 02-Marts-2012
Point: 4268
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 01:53
Citat: Henrik.Ludvigsen Henrik.Ludvigsen skrev:

Jeg har en enkelt ting.... På grund af størrelsen er det svært for sådan gammel mand som mig, at se detaljerne i midten.

Mvh, Henrik

Jeg har briller til både lang- og nærsynet, hvilket par vil du låne LOL

Til top
Jakob.Matthiesen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 03-April-2011
Point: 873
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jakob.Matthiesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 04:27
Fantastisk byggeri!!

Har I nogen idé om hvor mange klodser/elementer der er brugt?
Jeg har kun EGO-klodser.
Til top
Benjamin.Jakobsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 04-Februar-2012
Region: Østjylland
Point: 2128
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Benjamin.Jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 04:29
Det var fremragende! Fedt at opleve den live. Jeg placerede børnene hos farfar med en is og gav mig god tid til at studere alle detaljerne - og der var mange!

Det er i øvrigt sjovt at læse kommentarerne på facebook. De har alle sammen en skjult AFOL der venter på at springe ud af skabet - og jeres flotte model har helt sikkert trukket nogle AFOLs ud af skabet.

Godt gået til jer alle sammen.
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 05:10
Citat: Jakob.Matthiesen Jakob.Matthiesen skrev:

Har I nogen idé om hvor mange klodser/elementer der er brugt?

Vi har ikke talt klodserne. Men vi gætter på, at vi har brugt ca. 350.000.

Citat: Henrik.Ludvigsen Henrik.Ludvigsen skrev:

Jeg synes også det var skide godt .... - flot arbejde.

Det ville kræve ombygning af stier m.m. hvis layout-opstillingen skulle ændres. Desuden har vi gjort os umage med at placere bygningerne, så de ligger nogenlunde rigtigt i forhold til hinanden. Så layoutet bliver ikke ændret. 

Men i modsætning til de gange, hvor mine modeller er blevet placeret midt i by-layoutet, havde publikum denne gang mulighed for at se alle detaljerne i layoutets kanter.

Men vi sørgede selvfølgelig også for, at hegnet stod ekstra langt fra modellen, når du kom forbi, så du ikke havde mulighed for at snuppe den blå togskinne, som gemmer sig i layoutet Wink

Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Point: 7437
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 06:08
Bare en tanke: En løsning til ikke at bygge et fuldt motiv/område, kunne være at lave layoutet i en hestesko af borde, så man kan gå ind i det fra siden.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Henrik.Ludvigsen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 16-Januar-2012
Point: 7917
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Ludvigsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 11:49
Citat: Lasse.Vestergård Lasse.Vestergård skrev:

Men vi sørgede selvfølgelig også for, at hegnet stod ekstra langt fra modellen, når du kom forbi, så du ikke havde mulighed for at snuppe den blå togskinne, som gemmer sig i layoutet Wink

Du kan jo prøve at se om den stadig er der

Mvh, Henrik
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Point: 5537
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 15:14
Det var helt klart nummer 1 på LW 2014 i mine øjne og jeg blev bare så glad for at se det, da det overgik mine store forventninger. Herligt lavet til jer alle 7 og så stort tak. For havde brug for noget til at peppe mig op, efter det meget skuffende bylayout dog med et par få undtagelser. Viser også at der godt kan laves latout uden moduler og vejbaner. Tak for de mange fine detaljer og jeres herlige humør til at fortælle om det på LW.
Henrik Kunz
Til top
Esben.K Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 09-Februar-2006
Point: 2097
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 13:50
Det er en af de klart flotteste og mest gennemførte modeller i foreningens historie og uden tvivl det meste vellykkede fællesprojekt nogensinde. Alle hjørner af layoutet holder et virkelig højt niveau med masser af detaljer og interessante byggeteknikker. Og prikken over i'et er lys i lamperne og bevægelse i forlystelserne, især de mere komplicerede både og veteranbiler.

Esben
Til top
Trine.Jensen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 14-November-2008
Point: 501
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trine.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 15:46
Tusind tak for alle de positive ord. Det var rigtigt spændende og givtigt at være med i et fælles byggeprojekt. Det gav noget inspiration og input, som man ikke bare får, når man bygger alene.

Til Henrik, der spurgte til bådenes funktion:
Der er en tandhjulstrukket kæde, der løber inde under søbredden, terasserne og broen. På kæden sidder nogle små vogne som har en pind ud til bådene. Motoren er skjult inde i iskiosken med viftetaget.
Hvis du kommer til klodsfest, vil du kunne se det, for der er et hjørne, hvor man kan se ind til teknikken.
Det var rigtig svært at få til at køre ordentligt, men det virkede da det meste af tiden.
Hilsen Trine
Trine Dalsgaard Jensen
Til top
Samuel.Barksdale Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 10-Februar-2013
Sted: DK
Point: 306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Samuel.Barksdale Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 17:30
I saw it at Lego World. What can I say? It was simply amazing.

Redigeret af Samuel.Barksdale - 21-Februar-2014 kl. 17:30
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 16:35
Nu er Tivoli kommet på forsiden af Eurobricks sammen med Ulriks super flotte mikro-model af København.

Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 17:55
Ja, det kan godt betale sig at behandle ham (Copmike) pænt... Wink
Men modellerne har selvfølgelig også fortjent det Star
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Point: 7437
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Februar-2014 kl. 10:44
Fedt! Jeg er næsten færdig med at få ryddet mit spisebord, så jeg kan få sat modellen op til lidt nærbilleder (og et par smårettelser også) Smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.059 sekunder.