Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Volbeat/Grumpynators koncert
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Volbeat/Grumpynators koncert

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Morten.Øberg Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-November-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 904
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Volbeat/Grumpynators koncert
    Sendt: 16-Februar-2014 kl. 09:04

Volbeat kommer jo til klodsfest, og de har Grumpynators med som opvarmning.

http://www.youtube.com/watch?v=d7RZdVXzygE

3 NXT'er styrer det hele. 

Den ene styrer scenelyset.

Den anden styrer stropescope lyset og rampen der kan køre ud

Den sidste styrer ilden i scenen og billedet bag trommesættet (kan ikke ses på videoen)

De aktiveres med fjernbetjening.

Hele layoutet kan ses til klodsfest i Roskilde til Maj.

Ris/ros modtages gerne Embarrassed

Redigeret af Morten.Øberg - 18-Februar-2014 kl. 10:35
Morten Øberg
Til top
Martin.Nygaard Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 10-December-2009
Region: Trekantsområdet
Point: 2578
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 09:10
Det er jo for vildt! Det lys du har fået lavet er virkelig lige i øjet, Morten! Exceptionelt!
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..

Til top
Casper.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Point: 3037
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 09:16
Wow, så fedt at det umuligt kan være lavet i LEGO.

Super fantastisk og 5 klappende hoveder fra mig: ClapClapClapClapClap

Okay, de får lige et ekstra: Clap

Sådan skal det gøres.

Mht. til flammerne, hvorfor skyder de ikke bare op af gulvet istedet for at der skal laves et stort hul når de kommer op og fjernes?

Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 09:42

Martin, det lys har også været længe under vejs, og bygget/programmeret om mange gange!

Casper, så skulle det hele hæves på niveaumoduler, for at får plads nedenunder. Det samme gjorde jeg med liftene i mit fordhus, men det bliver ikke stabilt. De moduler der var til LW, var ikke helt lige høje, og det bliver noget rod. Så skulle jeg skære en plade selv på 1x2 meter.

Så hvis det bare skal stå på en bordplade, så var det her den bedste løsning. :-) Men de flammer var også længe under vejs...

Morten Øberg
Til top
Ivan.Graff Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 03-Marts-2009
Point: 1048
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ivan.Graff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 09:47
Jeg kan kun tilslutte mig til Casper Hansen og give klappende hoveder ClapClapClapClap og sige super super

Til top
Per.Andersen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 06-Oktober-2012
Sted: Middelfart
Region: Fyn
Point: 3303
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 10:13

6  ud af 6 stjerner, det er bare for fedt, lad os se den på klodsfesten i maj måned,

Per Andersen
KF 2019 formand
Rigtig tog, er LEGO tog
Til top
Jane.Kvint Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 15-Januar-2013
Sted: Roskilde
Region: Midtsjælland
Point: 248
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jane.Kvint Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 14:20
Sejt- Jeg glæder mig til at se det live. Vi slukker loftlyset og dækker vinduerne til!

Til top
Lauge.L.C Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 23-Juli-2013
Point: 347
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lauge.L.C Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 15:44
Sådan 6 ud af 5 stjerner
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7437
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 15:45
Seje funktioner. Hvor meget får man ud af lysshowet til en fuldt belyst Klodsfest?
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 16:04
Tak for alle de rosende ord :-)

Der er ok mørkt på scenen, så jeg måtte sætte lys i selv. Så det skal nok blive godt. Min Roskilde scene fungerede også i en oplyst sal ;-)

Skal se om jeg kan finde et billlede i dagslys.
Morten Øberg
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 02-November-2012
Region: Midtjylland
Point: 2691
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 16:41
Wov det er fedt Thumbs Up

Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Henrik.Christensen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 02-Marts-2012
Point: 4268
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 17:52
WOW, det er som at være der selv.57

Du er en mesterbygger. Thumbs Up

Til top
Jesper.Lindbæk Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 17-Januar-2011
Region: Nordsjælland
Point: 939
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Lindbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 21:18
Ja, så har du gjort det igen Morten... Du gør det svært at rose dig, for hver gang du overgår dig selv (hver eneste gang) skal jeg overgå mig selv mht til ros, og jeg det er bange for at jeg ikke kan blive ved medWink
Jeg fik lige en idé. Hvis du kan få flammerne til at dreje rundt ville det måske se mere ud som ild...
Jeg dog har ingen anelse om hvorvidt det overhovedet er muligtSmile

Redigeret af Jesper.Lindbæk - 16-Februar-2014 kl. 21:21
Jesper Westlund Lindbæk

Oderint dum metuant

I don't suffer insanity, I enjoy every minute of it!
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Point: 5538
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 13:05
Selv om vi ikke har samme musik smag så må jeg bukke og neje for det er utroligt godt lavet. Jeg glæder mig til at se det live. Herlige detaljer og må indrømme jeg ikke forstår at det ikke kunne være i Bella i week-enden- Men godt lavet MortenClap Skal lige høre om de ting der er liv i til klodsfesten.
Henrik Kunz
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 15:45

Jesper, det ville være en fed detalje, men de skal også kunne køre op og ned. De skal jo være helt lige før de kan køre ned igen. Men det kan jo være, at de kan det i version 2.0 Tongue

Henrik, jeg ville ønske at jeg kunne give dig et svar, men ved det helt ærligt ikke. Det svar jeg fik fra LW udvalget var ikke meget værd. Dead

Men det ville da ha' været fedt at være med i år, især når der var flere modeller der kørte på både 2. og 3. år i træk. Troede at man skulle have nye modeller med til LW, og hvis de skal med flere gange, så har de lige en pause på et år eller to.

Men spørg endelig til klodsfest, og jeg skal med glæde svare Smile

Morten Øberg
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 02:13
Citat: Morten.Øberg Morten.Øberg skrev:

Henrik, jeg ville ønske at jeg kunne give dig et svar, men ved det helt ærligt ikke. Det svar jeg fik fra LW udvalget var ikke meget værd. Dead
Du ved det jo godt, Morten.
Jeg synes du skal vise medlemmerne det svar du fik fra os (mig) den 23.12.2013.
Lad os dog få fjernet mystikken!
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 02:39

God morgen Svend Erik. Smile

Det var nu ikke for at starte en ny byggepladen diskussion på åbent forum, men jeg har nu altså stadig ikke fanget hvorfor. Måske er jeg bare dummere end andres forældres børn Dead

Jeg havde jo sendt billeder/videoer løbende. Ikke af det færdige, men næsten. Især de sidste billeder i fik. Men var det fordi det så ringe ud? Troede i ikke, at jeg ikke kunne blive færdig. Var standarten bare ikke LW nok? Du skrev at jeg skulle bygge det færdigt, men det forklarer jo ikke afslaget.

Så må i hellere være ærlige, og sige: Vi har set en koncert før, eller hvad det kan være.

Og så bliver jeg lidt trist i BC, når jeg ser så meget der er med for 2. og 3. år i træk Confused Troede at der var en regel om, at LW var nye ting hvert år. (undtagen Broen) Der var super fede nye ting, men der var også flere ting der var hurtigt overstået. Fedt for nye publikummer, men lidt trist for stamkunderne...

Det skal ikke ses som et surt opstød, men mere som en undren.

Du skrev den 23.

Få det nu bygget færdigt. Vis det frem til klodsfest og i Skærbæk så vi kan se om det nu også er blevet så godt som du siger. Hvis det er tilfældet, så er du så godt som selvskrevet til LEGO World 2015.

Morten Øberg
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 03:06
Tja, Morten, det bliver mit sidste indspark i denne tråd (som jeg nok skulle have holdt mig helt fra...).

Fristen for tilmeldinger var den 1. november 2013, og den 23. december var du endnu ikke i stand til at vise os et overbevisende slutresultat!

Du vidste siden uge 8/2013 at der ville komnme LW igen i 2014, så hvis du var startet lidt før, så havde vi måske kunne undgå en af "gengangerne"...

Alle oplever, at flere ting er hurtigt overstået, så det er da rart at høre at det også er sket for dig. Vi har jo ikke alle samme smag!

At noget er med for 2. eller 3. år vil ske igen i 2015. Der er ikke fornyelse, kvalitet og volumen nok blandt Byggepladens medlemmer til at de alene kan fylde LW Fanzone - og det er heller ikke meningen.

Lad os holde her, Morten - ellers bliver det mere et surt opstød end en undren. 

Redigeret af Svend.Erik.Saksun - 18-Februar-2014 kl. 04:58
Til top
Anne.Mette.V Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-September-2007
Point: 4210
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anne.Mette.V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 03:47
Flot Morten - som altid - glæder mig utroligt til at se det til Klodsfest.

En Klodsfest som jo vil kunne fremvise en masse fede MOCs, som ikke var med på LEGO World. 
Så jeg er helt sikker på, at de mange, der fik udleveret en flyer om Klodsfest på LEGO World vil kunne opleve en helt anderledes og differentieret udstilling,  hvis de kommer til Klodsfest i Roskilde 18. maj!

Jeg kan dog ikke helt forstå, hvorfor at du har brugt overskriften "Klodsfest 2014" til at vise noget i se min nyeste skabning. Du har jo ikke bygget "Klodsfest 2014". Men du har måske fået Volbeat til at komme og give en gratis koncert til Klodsfest 2014 Wink  

Anne Mette Vestergård

Mine modeller på flickr
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 04:39
Anne Mette, jeg glæder mig også til at vise den frem. Skal godt nok med til hobbymessen, men Klodsfest bliver den 1. rigige LEGO udstilling.

Jeg vidste ikke lige hvad jeg skulle kalde den, men den kan jo ses på Klodsfest. Derfor den titel

Volbeat er desværre på turne der, men ellers var de selvfølgelig kommet   
Morten Øberg
Til top
 Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.055 sekunder.