Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Ensomme fyrtårn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ensomme fyrtårn

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3101
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ensomme fyrtårn
    Sendt: 05-November-2013 kl. 17:44
Dette er mit bidrag til LUG showcase, den skal stå der fra muligvis 15 november 2013 og resten af året ud.

Lidt historie om den. Jeg har bygget den 2 gange,
Da jeg prøvede at putte den ned i en flyttekasse da jeg skulle udstille til Klodsfesten,
Så var pladen ½ cm bredere end kassen, det resulterede i at pladen bøjede og tårnet hoppede af pladen og styrtede ned i kassen,
Og totalt smadret,

Men jeg var fast besluttet på at jeg ville udstille den en dag,
Så nu er den færdig for anden gang,
Første gang tog jeg ingen billeder så det gjorde det lidt extra svært at lave den igen.

Og så er der min monster haj ting.......
Den skal også være med i showcasen.

Redigeret af Morthen.Falk.Poulsen - 05-November-2013 kl. 17:50
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Pirat Kongen
Til top
K.Gabriel Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 24-Juli-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Point: 950
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K.Gabriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-November-2013 kl. 01:14
Det ser rigtig imponerende ud. Også med monsteret. Husk nu en passende kasse denne gang. Smile
K.Gabriel
Til top
Benjamin.Jakobsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 04-Februar-2012
Sted: Danmark
Region: Østjylland
Point: 2128
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-November-2013 kl. 03:41
Det ser godt ud. Især toppen.
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Point: 3032
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-November-2013 kl. 04:16
Det er et flot og meget realistisk fyrtårn og et fint "lille" monster.

Jeg syntes dog at billederne er lidt store at bringe i forum'et, måske skulle du hellere have sat det første billede ind i et mindre størrelse, eks. 600 x 800 pixels og linket til flickr.

Det er fedt med store billeder, men det er ikke alle der kan hente 8 MB indenfor en rimelig tid.
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Point: 5537
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-November-2013 kl. 04:39
Jeg synes det er et utrolig flot fyrtårn. Jeg ville dog ændre på belægningen på trappen som jeg også sage på byggemøde i Tåstrup. Men nu er jeg jo også bare vild med teils, men flot flot tårn MortenTongue
Henrik Kunz
Til top
Sacha.Erhardtsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 18-Januar-2013
Region: Fyn
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sacha.Erhardtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-November-2013 kl. 05:35
Imponerende fyrtårn, mon ikke det skal få både børn og voksne til at kigge en gang.
Sacha Erhardtsen

(Ja, jeg taler meget)
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-November-2013 kl. 06:38
Hvor høj er den ?
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-November-2013 kl. 06:55
Den et 55 cm høj med flagstang 50 cm uden

Pirat Kongen
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-November-2013 kl. 07:03
OK - så skal du nok udstille den uden flagstang...
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-November-2013 kl. 10:32
Så har jeg været inde i sætte op i LEGO Storen, på strøget. Lug Showcase
Det ser nogenlunde sådan her ud.

De billeder jeg tog kunne være bedre, men det er de ikke, så hvid du bor i nærheden af Lego-Storen, så kan jeg anbefale at tage ned og se den,
De ansatte var utroligt imponeret over det.
Jeg snakkede med en af dem, hun sagde at det var anden gang hun havde set noget der ikke var tog eller by i den montre.

Og at det var langt sjovere og mere intressant at kigge på, mit fyrtårn altså.

Da jeg stillede op, var der mange ansatte såvel som kunder, der kom over og kiggede og tog billeder.

Da jeg var færdig, fik jeg lov at opbevare kassen på deres lager, indtil jeg lige havde gået mig en tur på strøget.

Da jeg kom tilbage efter kassen, fik jeg at vide, der var rigtigt mange kunder der havde spurgt om det var et sæt, og hvis det var ville de have det.
Og de syntes det var ærgeligt at det ikke var et sæt =)

Pirat Kongen
Til top
Klaus.Algreen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 19-Marts-2009
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Point: 4024
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.Algreen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-November-2013 kl. 20:14
Virkelig cool!

Nu skal jeg tilfældigvis tilbringe nogle arbejdsdage m/overnatning i København de næste par uger, så jeg vil da lige forsøge at nå ind og nyde dit værk - nå ja og så lige supplere klodsbeholdningen... Tongue
Klaus Algreen
Til top
Henrik.Christensen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 02-Marts-2012
Region: Midtsjælland
Point: 4268
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 04:10
Citat Morhten.
Da jeg kom tilbage efter kassen, fik jeg at vide, der var rigtigt mange kunder der havde spurgt om det var et sæt, og hvis det var ville de have det.
Og de syntes det var ærgeligt at det ikke var et sæt =)
Citat slut.

Det undre mig ikke Morthen.
Du bygger på et meget højt plan.Thumbs Up

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 09:22
Så pakkede jeg Fyrtårnet sammen i fredags fra Showcasen.
Det var en rigtig sjov opblevelse.

To fra personalet sagde uafhængigt af hinanden, Eeeejj skal den allerede ned ?? hvortil jeg svarede ja, der er gået halvanden måned,
De svarede: er der virkelig, det var ærgeligt, for den er så flot.

De havde lavet storen om den 23 december, og de har flyttet showcasen.
Det betød de også havde flyttet mit fyrtårn, hvilket man tydeligt kunne se.
Tårnets tag var brast sammen, figurerne sat forkert.
døren var åben ind til tårnet, og man kunne se det grimme duplo tårn som er i midten af tårnet.

Osv.
Det er nu fikset. Men jeg er stadig imponret over de kunne flytte den.
Uden de helt store skader.

Men jeg kunne dårligt få lov at pille den ned, for kunderne. de ville hele tiden have billeder og se på den, inden den røg ind i kassen.
Hvilket var sjovt for mig at se,

Der var også en lille dreng som løb hen til den, da den stadig stod i monteren, med "ruden" åben, og han prøeve at ligge sine hænder på den rude der ikke var der,
Så han fik fak i et klippe stykke ved molen, jeg tog det fra ham, og moren undskyldte mange gange.

Personalet fortalte, det var første gang de havde fået så meget respons på en model i Showcasen.
Der avr flere der havde spurgt om man kunne købe den. hvortil de svarede det ikke var et sæt, men noget jeg havde lavet selv.
Så svarede kunderne, Nå. Så vil jeg gerne købe den model i showcasen så.
Hvortil personalet svarede : Eeerrmmmmm.........

Det var utroligt sjovt at høre om, og også se deres enthusiasme, Det var herligt. og jeg fik også mit gratis bæger, der er gode dele på væggen lige nu.

Pirat Kongen
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 10:01
God historie Morthen, og godt at du fortæller den Smile

Citat: Morthen.Falk.Poulsen Morthen.Falk.Poulsen skrev:

Det var herligt. og jeg fik også mit gratis bæger, der er gode dele på væggen lige nu.
Det får man da, når man stiller modellen op Confused Eller var det julebægeret, du mente...?
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 10:11
Citat: Svend.Erik.Saksun Svend.Erik.Saksun skrev:

God historie Morthen, og godt at du fortæller den Smile

Citat: Morthen.Falk.Poulsen Morthen.Falk.Poulsen skrev:

Det var herligt. og jeg fik også mit gratis bæger, der er gode dele på væggen lige nu.

Det får man da, når man stiller modellen op Confused Eller var det julebægeret, du mente...?

Nej mit bæger, det var fordi de sidste gang sagde at, jeg kunne få min rabat da ja satte op, men først mit gratis bæger når jeg tog det ned igen.

Pirat Kongen
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 10:14
Det lyder som om de har brug for lidt coaching i at læse reglerne...
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 10:16
Citat: Svend.Erik.Saksun Svend.Erik.Saksun skrev:

Det lyder som om de har brug for lidt coaching i at læse reglerne...
Ja det ville nok være en god idé.
Da jeg skulle have min rabat, så ville han også kun give mig 15% i starten, så spurgte jeg om det ikke var 30%, så slog han det op, og jeg fik mine 30% =)
Men jo det ville det nok

Pirat Kongen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.055 sekunder.