Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Julekalender / Julepynt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Julekalender / Julepynt

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7437
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-December-2013 kl. 19:31
Sjov serie Smile jeg har først lige rigtig set den nu, da jeg ellers holder mig væk fra for meget pre-juleri.

Redigeret af Ulrik.Hansen - 22-December-2013 kl. 05:33
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Jesper.Marcussen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 11-December-2013
Sted: Vejle
Region: Trekantsområdet
Point: 709
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Marcussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-December-2013 kl. 16:33
Hvor er den flot lavet LOL.
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Point: 3032
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-December-2013 kl. 17:09
Argh, jeg er gået glip af den 12., 13. og 14. december og nu kommer jeg aldrig til at se dem mere. 
110110110110110110110110110110110110110110110110110110110110110110110110110110110
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-November-2012
Region: ikke oplyst
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-December-2013 kl. 17:47
Hov - jeg har da glemt at lægge nogle afsnit op.
Det har været nogle hektiske dage her i sidste uge - så det var kun facebook der fik glæden af den 12 og den 13. Mht den 14. og 15. så er der gået endnu mere galt.

Well - frygt ikke - for her kommer den 12.

Det var nemlig en julesok som foreslået - endda præcis #40023-modellen, bare med lilla striber i stedet for grønne (jeg er nemlig løbet tør for grønne plader!)
Men hvad kan man så bygge af disse klodser? Med et ansigt?

Der er ikke lang tid til at gætte, for svaret kommer om 3... 2... 1...
Peter Lind
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-December-2013 kl. 17:49
Det var en julemand! Nærmere bestemt julemanden fra sæt #1127 - bare med et andet ansigt.

Men hvad så med den nye bunke? Er det endnu en julemand? Med en grangren i hatten? Eller er det måske en kombination af flere sæt?

Og hvad der er endnu mere spændende - hvad er det nissepigen og professoren laver i baggrunden?
Peter Lind
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2010
Region: Midtsjælland
Point: 3533
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-December-2013 kl. 03:13
Det er super godt, at julekalenderen er kommet i gang igen Thumbs Up

Jeg gætter på, at det skal forestille denne her:

Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 16-Januar-2012
Region: Nordsjælland
Point: 3032
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-December-2013 kl. 03:47
Jeg er glad for at jeg kan tørre tårene bort, så gik jeg alligevel ikke glip af et afsnit.Smile

Citat: Lasse.Vestergård Lasse.Vestergård skrev:

Jeg gætter på, at det skal forestille denne her:

Det tror jeg også, det ville i hvert fald passe godt til Julemanden.
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-December-2013 kl. 14:14
Der gik noget galt med lyset - sikkert på grund af professorens eksperimenter - så nisserne kunne ikke bygge videre hele weekenden.

Men nu er de i gang igen:

Og det var selvfølgelig en nissepige - endda #10166 som der rigtigt nok blev gættet på. Hun har blot fået en rund hue i stedet for den firkantede.

Men hvad kan den nye samling klodser blive til? Og hvad i alverden håber pigen og professoren at opnå med den forbedrede anti-tyngde-grabber?

Peter Lind
Til top
Morten.Carlsen Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 30-August-2013
Point: 220
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Carlsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-December-2013 kl. 14:31
et  tog?

Til top
C.Maglekær Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-Juni-2007
Point: 869
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Maglekær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-December-2013 kl. 14:50
Til top
Nicolai.Kej.Zinck Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 25-November-2013
Region: Trekantsområdet
Point: 1863
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolai.Kej.Zinck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-December-2013 kl. 15:44
Jeg går også ind for et fint juletog :)
- Medhjælper på BYGGEBLADET (blad@byggepladen.dk)
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 07:22
Jamen selvfølgelig var det et juletog - endda et der ligner #40034 bemærkelsesværdigt meget.
Det gennemskuer Zanthra da også lige med det samme.

Og den unge nisse mener også at den næste samling klodser vil være meget nem at gætte - har han ret i det?

Og mere vigtigt - vil det være en god ide at lade professoren "prøve noget"?
Peter Lind
Til top
Jacob.Sparre Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 07-Maj-2009
Point: 225
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacob.Sparre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 07:51
Det ser ud som en godsvogn (gavevogn?) til lokomotivet.
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 17:49
(der er gået nisser i mine computere, så det har trukket lidt i langdrag med at få opdateret kalenderen - men jeg når det lige!)

For professorens anti-tyngde-grabber fungerer vist ikke helt efter hensigten:

Til gengæld lykkedes det for nisserne at bygge vognen til gårsdagens tog - for det var selvfølgelig tog og vogn fra sæt #40034 der var på tale.

Men den nye samling klodser? Hvad kan det være? Det ser ret simpelt ud - og så alligevel ...
Peter Lind
Til top
Torben.Rønnebæk Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 27-Februar-2013
Region: Sydsjælland
Point: 1691
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben.Rønnebæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 18:05
Et 'flettet' julehjerte måske
Torben Rønnebæk
Team KF16
Til top
Jacob.Sparre Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 07-Maj-2009
Point: 225
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacob.Sparre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 05:19
Jeg tilslutter mig også det flettede julehjerte.  De grå plader skal vel holde sammen på det omme på bagsiden.
Til top
Lars.H.Sørensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 02-Marts-2012
Point: 1091
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.H.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 05:24
Flette julehjerte, tror jeg også. Jeg er ovenikøbet ret sikker på at det er rødt og hvidt Tongue
Leg godt :)
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-December-2013 kl. 11:44
Der er igen gået lidt galt med kalenderen her i julekalenderland - så I får dem i drys.

Det var et flettet julehjerte - og det var helt korrekt gættet at de grå plader skulle holde det sammen.
Hjertet er bygget med både for- og bagside, så det ser pænt ud når det hænger på juletræet, men man kan sagtens nøjes med den ene side.

Men hvad nu med den samling Technic? Man kan da ikke bygge julepynt af Technic-LEGO, kan man?
Peter Lind
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-December-2013 kl. 14:51
Ja, hvad i alverden kan der bygges af denne bunke brune LEGO-klodser? En brunkage? Et rensdyr? En julekugle?
Peter Lind
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-December-2013 kl. 14:53
Jeg gøtter på en skål med risengrød... Thumbs Up
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
 Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.133 sekunder.