![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Julekalender / Julepynt |
Besvar
|
Side <1234> |
| Forfatter | |
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7437 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-December-2013 kl. 19:31 |
|
Sjov serie
jeg har først lige rigtig set den nu, da jeg ellers holder mig væk fra for meget pre-juleri.Redigeret af Ulrik.Hansen - 22-December-2013 kl. 05:33 |
|
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
|
![]() |
|
Jesper.Marcussen
Tagsten
Medlem siden: 11-December-2013 Sted: Vejle Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 709 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-December-2013 kl. 16:33 |
|
Hvor er den flot lavet
.
|
|
![]() |
|
Casper.Hansen
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 3032 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-December-2013 kl. 17:09 |
|
Argh, jeg er gået glip af den 12., 13. og 14. december og nu kommer jeg aldrig til at se dem mere.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer Helt ærligt, Hvor klodset må man være? ![]() |
|
![]() |
|
Peter.Lind
Liftarm
Medlem siden: 28-November-2012 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4516 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-December-2013 kl. 17:47 |
|
Hov - jeg har da glemt at lægge nogle afsnit op.
Det har været nogle hektiske dage her i sidste uge - så det var kun facebook der fik glæden af den 12 og den 13. Mht den 14. og 15. så er der gået endnu mere galt. Well - frygt ikke - for her kommer den 12. Det var nemlig en julesok som foreslået - endda præcis #40023-modellen, bare med lilla striber i stedet for grønne (jeg er nemlig løbet tør for grønne plader!) ![]() Men hvad kan man så bygge af disse klodser? Med et ansigt?
Der er ikke lang tid til at gætte, for svaret kommer om 3... 2... 1... |
|
|
Peter Lind
|
|
![]() |
|
Peter.Lind
Liftarm
Medlem siden: 28-November-2012 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4516 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-December-2013 kl. 17:49 |
|
Det var en julemand! Nærmere bestemt julemanden fra sæt #1127 - bare med et andet ansigt.
![]() Men hvad så med den nye bunke? Er det endnu en julemand? Med en grangren i hatten? Eller er det måske en kombination af flere sæt? Og hvad der er endnu mere spændende - hvad er det nissepigen og professoren laver i baggrunden?
|
|
|
Peter Lind
|
|
![]() |
|
Lasse.Vestergård
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2010 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 3533 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-December-2013 kl. 03:13 |
|
Det er super godt, at julekalenderen er kommet i gang igen ![]() |
|
![]() |
|
Casper.Hansen
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 3032 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-December-2013 kl. 03:47 |
|
Jeg er glad for at jeg kan tørre tårene bort, så gik jeg alligevel ikke glip af et afsnit.
![]()
Det tror jeg også, det ville i hvert fald passe godt til Julemanden. |
|
|
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer Helt ærligt, Hvor klodset må man være? ![]() |
|
![]() |
|
Peter.Lind
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-December-2013 kl. 14:14 |
|
Der gik noget galt med lyset - sikkert på grund af professorens eksperimenter - så nisserne kunne ikke bygge videre hele weekenden.
Men nu er de i gang igen: ![]() Og det var selvfølgelig en nissepige - endda #10166 som der rigtigt nok blev gættet på. Hun har blot fået en rund hue i stedet for den firkantede. Men hvad kan den nye samling klodser blive til? Og hvad i alverden håber pigen og professoren at opnå med den forbedrede anti-tyngde-grabber? |
|
|
Peter Lind
|
|
![]() |
|
Morten.Carlsen
Klods
Medlem siden: 30-August-2013 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 220 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-December-2013 kl. 14:31 |
|
et tog?
|
|
![]() |
|
C.Maglekær
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 869 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-December-2013 kl. 14:50 |
|
|
|
![]() |
|
Nicolai.Kej.Zinck
Panel
Medlem siden: 25-November-2013 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 1863 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-December-2013 kl. 15:44 |
|
Jeg går også ind for et fint juletog :)
|
|
|
- Medhjælper på BYGGEBLADET (blad@byggepladen.dk)
|
|
![]() |
|
Peter.Lind
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-December-2013 kl. 07:22 |
|
Jamen selvfølgelig var det et juletog - endda et der ligner #40034 bemærkelsesværdigt meget.
Det gennemskuer Zanthra da også lige med det samme. ![]() Og den unge nisse mener også at den næste samling klodser vil være meget nem at gætte - har han ret i det? Og mere vigtigt - vil det være en god ide at lade professoren "prøve noget"?
|
|
|
Peter Lind
|
|
![]() |
|
Jacob.Sparre
Klods
Medlem siden: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 225 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-December-2013 kl. 07:51 |
|
Det ser ud som en godsvogn (gavevogn?) til lokomotivet.
|
|
![]() |
|
Peter.Lind
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-December-2013 kl. 17:49 |
|
(der er gået nisser i mine computere, så det har trukket lidt i langdrag med at få opdateret kalenderen - men jeg når det lige!)
For professorens anti-tyngde-grabber fungerer vist ikke helt efter hensigten: ![]() Til gengæld lykkedes det for nisserne at bygge vognen til gårsdagens tog - for det var selvfølgelig tog og vogn fra sæt #40034 der var på tale. Men den nye samling klodser? Hvad kan det være? Det ser ret simpelt ud - og så alligevel ...
|
|
|
Peter Lind
|
|
![]() |
|
Torben.Rønnebæk
Panel
Medlem siden: 27-Februar-2013 Region: Sydsjælland Status: Offline Point: 1691 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-December-2013 kl. 18:05 |
|
Et 'flettet' julehjerte måske
|
|
|
Torben Rønnebæk
Team KF16 |
|
![]() |
|
Jacob.Sparre
Klods
Medlem siden: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 225 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 19-December-2013 kl. 05:19 |
|
Jeg tilslutter mig også det flettede julehjerte. De grå plader skal vel holde sammen på det omme på bagsiden.
|
|
![]() |
|
Lars.H.Sørensen
Panel
Medlem siden: 02-Marts-2012 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 1091 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 19-December-2013 kl. 05:24 |
|
Flette julehjerte, tror jeg også. Jeg er ovenikøbet ret sikker på at det er rødt og hvidt
|
|
|
Leg godt :)
|
|
![]() |
|
Peter.Lind
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-December-2013 kl. 11:44 |
|
Der er igen gået lidt galt med kalenderen her i julekalenderland - så I får dem i drys.
Det var et flettet julehjerte - og det var helt korrekt gættet at de grå plader skulle holde det sammen. Hjertet er bygget med både for- og bagside, så det ser pænt ud når det hænger på juletræet, men man kan sagtens nøjes med den ene side. ![]() Men hvad nu med den samling Technic? Man kan da ikke bygge julepynt af Technic-LEGO, kan man?
|
|
|
Peter Lind
|
|
![]() |
|
Peter.Lind
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-December-2013 kl. 14:51 |
Ja, hvad i alverden kan der bygges af denne bunke brune LEGO-klodser? En brunkage? Et rensdyr? En julekugle?
|
|
|
Peter Lind
|
|
![]() |
|
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-December-2013 kl. 14:53 |
|
Jeg gøtter på en skål med risengrød...
![]() |
|
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|
![]() |
|
Besvar
|
Side <1234> |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |