Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Skinnebus HTJ S50
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skinnebus HTJ S50

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Esben.K Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 2097
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skinnebus HTJ S50
    Sendt: 09-November-2013 kl. 08:27
Hej alle,

Skinnebussen nedenfor er bygget til mit bidrag til efterårskonkurrencen, se denne tråd.

Den er modelleret efter modellen S50 som tidligere har kørt på HTJ, Høng-Tølløse Jernbane.

Toget er helt symmetrisk og har ikke interiør. Min udgave er også lavet med åbne døre. Modellen er forkortet lidt og nedskaleret (herunder små hjul) så den ikke skulle virke for dominerende på trinbrættet.

Billedserien herunder viser hvordan fronten er konstrueret. Det sidder lidt stramt men holder fint og er meget stabilt.

Jeg ser frem til jeres kommentarer.

God weekend,

Esben
Til top
Allan.Johansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 14-Juli-2005
Region: ikke oplyst
Point: 2344
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-November-2013 kl. 08:42
Den er godt nok snildt lavet, Er vild med den buede front. Clap
Til top
Rasmus.Damgaard Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 31-Marts-2009
Point: 1635
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Damgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 06:21
Som skrevet i den anden tråd, så er det fantastisk bygget Esben! Der er ikke mange der har sådan en teknisk snilde og nytænkning som dig!Smile At du har brugt en Technic-liftarm til lygterne, synes jeg især, er virkelig godt tænkt!Wink
Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-Marts-2006
Point: 3910
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 11:53
Har set din anden tråd. Nu er jeg ikke så meget til huse som sådan. Stationer er meget gode, men syntes dog at danske postkasser skal være røde.   
Men skinnebussen. At det er jo et fantastisk perle og så realistisk at man ikke kan tage fejl. Rigtig god byggeteknik. Nu mangler vi jo bare din udgave af skinnebussen på den gamle Østbanen.
Fantastiske modeller du leverer
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Point: 3032
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 13:16
Det er en flot skinnebus du har MOC'et sammen.Smile
Nogle fremragende og nytænkte teknikker.Thumbs Up
Godt bygget Clap
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
MortenHjortshøj Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 13-Oktober-2008
Region: Østjylland
Point: 1245
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenHjortshøj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 16:44
Snedig fromt Thumbs UpThumbs Up
Morten Hjortshøj Rasmussen
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2007
Region: Sydvestjylland
Point: 3755
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 16:59
Tag jer ikke af mig - jeg samler lige min kæbe op.
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Point: 7437
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 19:46
Så fik jeg også lige øje på de der Red Liftarm 3L, som frontlyset sidder på — supersnedigt!!
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Henrik.Cwarzko Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 10-Januar-2011
Point: 339
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Cwarzko Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 03:25
Flot og inspirerende byggeri Esben! Jeg er imponeret over dine løsninger, og du skal vide at jeg sætter meget stor pris på din erfarings-deling med os andre - havde du alene vist den samlede model, ville jeg fortsat sidde og lade mig undre.
Med dine detaljebilleder er der basis for at vi andre kan lade os inspirere og motivere til at forsøge noget i samme sværhedsgrad, hvilket jeg endnu ikke normalt er parat til - så stor respekt herfra!
Henrik Cwarzko
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 08:07
Bortset fra taget for og agter - så er det sindsygt godt Clap
Jeg er godt klar over, Esben at du har forsøgt andre løsninger.... Wink
Til top
Esben.K Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 09-Februar-2006
Point: 2097
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 09:10
Citat: Svend.Erik.Saksun Svend.Erik.Saksun skrev:

Bortset fra taget for og agter - så er det sindsygt godt Clap
Jeg er godt klar over, Esben at du har forsøgt andre løsninger.... Wink

Har du installeret overvågningskamera i mit byggeværksted? Smile Jeg sad længe og rodede med taget for og bag. Nedenstående klods (og dens tvilling) har jeg kun i dark bluish gray og så syntes jeg taget ville blive for mørkt. Men det havde afgjort været min foretrukne løsning og havde også givet en bedre, mere glidende overgang til resten af taget... og været mere tro mod forlægget.

Mvh

Esben

Redigeret af Esben.K - 12-November-2013 kl. 09:11
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Region: Fyn
Status: Online
Point: 6047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 09:45
Citat: Esben.K Esben.K skrev:

Nedenstående klods (og dens tvilling) har jeg kun i dark bluish gray og så syntes jeg taget ville blive for mørkt. Men det havde afgjort været min foretrukne løsning og havde også givet en bedre, mere glidende overgang til resten af taget... og været mere tro mod forlægget.

Synd at DBG ikke dur, ellers havde følgende element været tæt på perfekt efter min mening

http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=87615

Nuvel, toget er virkelig godt som det er

Redigeret af Dennis.Tomsen - 12-November-2013 kl. 09:51
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.082 sekunder.