Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Valby Trinbræt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valby Trinbræt

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Esben.K Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 2097
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Valby Trinbræt
    Sendt: 09-November-2013 kl. 08:17
Hej alle,

Her er mit bidrag til efterårskonkurrencen: Valby Trinbræt

Trinbrættet er inspireret af diverse billeder fundet på en Google-søgning efter "trinbræt" og "lokalbane".
Skinnebussen er bygget efter Skinnebus HTJ S50, se mere i denne tråd.

Hvorfor "Valby Trinbræt"? Fordi jeg er Valby-dreng, det er et almindeligt dansk bynavn og tilpas kort til at kunne være på skiltet på siden af bygningen Smile

Billederne er taget udenfor på altanen i dag i let støvregn og det giver en god efterårsagtig stemning synes jeg. Efter moderation kan alle billeder findes på brickshelf her.

Bygningen går helt til kanten så den matcher med fortovet i et bylayout.

Træet på bagsiden vokser op af bygningen. Den øverste del er lavet med technic så det er muligt at træet til at hænge ud over perronen og sporet. Der er i øvrigt en kat på vej op efter fuglen i toppen af træet.

Trinbrættet uden skinnebus

Nærbillede af skinnebussen som er bygget en smule nedskaleret så den kunne være på basplaten og ikke ville virke for dominerende ift. bygningen.

Ser frem til jeres kommentarer. God weekend.

Esben

Redigeret af Esben.K - 09-November-2013 kl. 08:55
Til top
Sacha.Erhardtsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 18-Januar-2013
Region: Fyn
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sacha.Erhardtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-November-2013 kl. 08:31
Der er i den grad noget genkendeligt over bygningen, jeg tænker både Hedehusene St., Sorø St. og det gamle Bogense St. (fungerer i dag delvist som lokalmuseum).
Thumbs Up over at lave en bygning der minder om gamle stationsbygninger.

De detaljer der springer i øjnene på wauuw-måden er nedløbsrørene, bænken, lamperne samt detaljen på skorstenen.
Mht. skinnebussen, er det hvide gummibånd der er på fronten?

Sacha Erhardtsen

(Ja, jeg taler meget)
Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-Marts-2006
Point: 3910
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-November-2013 kl. 09:07
Der er ikke så meget at sige. Fantastisk flot og virkelighedstro. Flot skinnebus
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Online
Point: 3533
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-November-2013 kl. 09:19
Super flot MOC. Der er utroligt hvor mange gode detaljer du kan putte ind på en 32x32 baseplate Thumbs Up

Jeg er desuden meget imponeret af, hvordan du kan bygge så flotte og detaljerede huse i Medium Dark Flesh, til trods for det begrænsede klodsudvalg.

Endnu engang beviser du, at du er en af Danmarks absolut bedste LEGO-byggere, hvis ikke den bedste. Clap

Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Point: 7437
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-November-2013 kl. 12:03
Lækkert, Esben. Du må være den rette til at nail'e y-toget/lynetten — jeg har givet helt op Confused
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Glenn.Knøsgaard Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 30-December-2008
Sted: Skovby
Region: Himmerland
Point: 2879
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glenn.Knøsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-November-2013 kl. 12:13
Ja, jeg kan kun tilslutte mig koret af rosende ord. Skinnebussen er fantastisk godt lavet, og fint du deler konstruktionsdetaljerne med os i din anden tråd.

Jeg er også helt vild med træet.

Glenn Knøsgaard
Til top
K.Gabriel Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 24-Juli-2008
Point: 950
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K.Gabriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 04:17
Den er virkelig stemningsfuld. Skinnebussen og træet er prikken over i'et.
K.Gabriel
Til top
Morten.Skov Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 04-September-2007
Region: Vestsjælland
Point: 1990
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 04:20
Den har du ramt lige i skabet Esben, den har bare så mange rigtig gode detaljer, og så passer farverne bare s.... godt sammen, virkeligt godt lavet.
Morten Anker

Jeg er Klodset, men ikke mere end alle de andre i Byggepladen.:-)

Til top
Erik.D.Petersen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 27-Oktober-2011
Region: ikke oplyst
Point: 1136
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.D.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 05:37
Træet og bænken er nogle af de enkelt elementer i din MOC jeg bedst kan li'. Træet ser ret naturtro ud, sådan som du har fået det til at hænge ud over perronen. Og bænken virker let i sin konstruktion fordi du har "indbygget" noget af ryglænet i bygningens mur - den detalje må jeg huske til en anden god gang.
Og så er der MOCen i sin helhed. Fa.... flot!
Til top
Rasmus.Damgaard Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 31-Marts-2009
Point: 1635
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Damgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 06:16
Fantastisk at se noget fra din hånd igen Esben! Den er enormt gennemført, som sædvanlig, men især træet er godt lavet!Smile Og så synes jeg virkelig, at du har formået at bruge murstensklodserne godt!Smile

Og skinnebussen er helt vanvittigt godt lavet! De runde hjørner er simpelt genialt udført!Smile
Til top
Lars.H.Sørensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 02-Marts-2012
Sted: Danmark
Point: 1091
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.H.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 08:56
Et ord: fantastisk!
Leg godt :)
Til top
Julius.Henriksen Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 05-Oktober-2013
Point: 206
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Julius.Henriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 16:43
Utrolig flot bygget jeg er en stor fan af det tan agtige klodser der er blevet brugtSmile

Julius Henriksen
militante lego modeller fra 1914-1946
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.047 sekunder.