![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Valby Trinbræt |
Besvar
|
| Forfatter | |
Esben.K
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2097 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Emne: Valby TrinbrætSendt: 09-November-2013 kl. 08:17 |
|
Hej alle,
Her er mit bidrag til efterårskonkurrencen: Valby Trinbræt Trinbrættet er inspireret af diverse billeder fundet på en Google-søgning efter "trinbræt" og "lokalbane". Skinnebussen er bygget efter Skinnebus HTJ S50, se mere i denne tråd. Hvorfor "Valby Trinbræt"? Fordi jeg er Valby-dreng, det er et almindeligt dansk bynavn og tilpas kort til at kunne være på skiltet på siden af bygningen ![]() Billederne er taget udenfor på altanen i dag i let støvregn og det giver en god efterårsagtig stemning synes jeg. Efter moderation kan alle billeder findes på brickshelf her. ![]() Bygningen går helt til kanten så den matcher med fortovet i et bylayout. ![]() Træet på bagsiden vokser op af bygningen. Den øverste del er lavet med technic så det er muligt at træet til at hænge ud over perronen og sporet. Der er i øvrigt en kat på vej op efter fuglen i toppen af træet. ![]() Trinbrættet uden skinnebus ![]() Nærbillede af skinnebussen som er bygget en smule nedskaleret så den kunne være på basplaten og ikke ville virke for dominerende ift. bygningen. ![]() Ser frem til jeres kommentarer. God weekend. Esben Redigeret af Esben.K - 09-November-2013 kl. 08:55 |
|
![]() |
|
Sacha.Erhardtsen
Panel
Medlem siden: 18-Januar-2013 Region: Fyn Status: Offline Point: 1851 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-November-2013 kl. 08:31 |
|
Der er i den grad noget genkendeligt over bygningen, jeg tænker både Hedehusene St., Sorø St. og det gamle Bogense St. (fungerer i dag delvist som lokalmuseum).
Så over at lave en bygning der minder om gamle stationsbygninger.De detaljer der springer i øjnene på wauuw-måden er nedløbsrørene, bænken, lamperne samt detaljen på skorstenen. Mht. skinnebussen, er det hvide gummibånd der er på fronten? |
|
|
Sacha Erhardtsen
(Ja, jeg taler meget) |
|
![]() |
|
Jørgen.Pedersen
Liftarm
Medlem siden: 28-Marts-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 3910 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-November-2013 kl. 09:07 |
|
Der er ikke så meget at sige. Fantastisk flot og virkelighedstro. Flot skinnebus
|
|
|
Jørgen Pedersen
§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver. |
|
![]() |
|
Lasse.Vestergård
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2010 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Online Point: 3533 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-November-2013 kl. 09:19 |
|
Super flot MOC. Der er utroligt hvor mange gode detaljer du kan putte ind på en 32x32 baseplate ![]() Jeg er desuden meget imponeret af, hvordan du kan bygge så flotte og detaljerede huse i Medium Dark Flesh, til trods for det begrænsede klodsudvalg. ![]() |
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7437 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-November-2013 kl. 12:03 |
|
Lækkert, Esben. Du må være den rette til at nail'e y-toget/lynetten — jeg har givet helt op
|
|
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
|
![]() |
|
Glenn.Knøsgaard
Liftarm
Medlem siden: 30-December-2008 Sted: Skovby Region: Himmerland Status: Offline Point: 2879 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-November-2013 kl. 12:13 |
|
Ja, jeg kan kun tilslutte mig koret af rosende ord. Skinnebussen er fantastisk godt lavet, og fint du deler konstruktionsdetaljerne med os i din anden tråd.
Jeg er også helt vild med træet. |
|
|
Glenn Knøsgaard
|
|
![]() |
|
K.Gabriel
Panel
Medlem siden: 24-Juli-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 950 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-November-2013 kl. 04:17 |
|
Den er virkelig stemningsfuld. Skinnebussen og træet er prikken over i'et.
|
|
|
K.Gabriel
|
|
![]() |
|
Morten.Skov
Panel
Medlem siden: 04-September-2007 Sted: Denmark Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 1990 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-November-2013 kl. 04:20 |
|
Den har du ramt lige i skabet Esben, den har bare så mange rigtig gode detaljer, og så passer farverne bare s.... godt sammen, virkeligt godt lavet.
|
|
|
Morten Anker
Jeg er Klodset, men ikke mere end alle de andre i Byggepladen.:-) |
|
![]() |
|
Erik.D.Petersen
Panel
Medlem siden: 27-Oktober-2011 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1136 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-November-2013 kl. 05:37 |
|
Træet og bænken er nogle af de enkelt elementer i din MOC jeg bedst kan li'. Træet ser ret naturtro ud, sådan som du har fået det til at hænge ud over perronen. Og bænken virker let i sin konstruktion fordi du har "indbygget" noget af ryglænet i bygningens mur - den detalje må jeg huske til en anden god gang.
Og så er der MOCen i sin helhed. Fa.... flot! |
|
![]() |
|
Rasmus.Damgaard
Panel
Medlem siden: 31-Marts-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1635 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-November-2013 kl. 06:16 |
|
Fantastisk at se noget fra din hånd igen Esben! Den er enormt gennemført, som sædvanlig, men især træet er godt lavet!
Og så synes jeg virkelig, at du har formået at bruge murstensklodserne godt!![]() Og skinnebussen er helt vanvittigt godt lavet! De runde hjørner er simpelt genialt udført!
![]() |
|
![]() |
|
Lars.H.Sørensen
Panel
Medlem siden: 02-Marts-2012 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 1091 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-November-2013 kl. 08:56 |
|
Et ord: fantastisk!
|
|
|
Leg godt :)
|
|
![]() |
|
Julius.Henriksen
Klods
Medlem siden: 05-Oktober-2013 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 206 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-November-2013 kl. 16:43 |
|
Utrolig flot bygget jeg er en stor fan af det tan agtige klodser der er blevet brugt
![]() |
|
|
Julius Henriksen
militante lego modeller fra 1914-1946 |
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |