![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Verdenshistorien |
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | ||
Lasse.Vestergård
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2010 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 3533 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Emne: VerdenshistorienSendt: 14-Oktober-2013 kl. 17:15 |
|
|
Ofte kan det være svært at beslutte sig, hvad man vil bygge. I forbindelse med Collectible Minifigures er der kommet mange spændende historiske minifigurer. Jeg har før bygget et stort græsk layout til spartaneren fra serie 2. Efter jeg var færdig med at bygge det græske layout, spekulerede jeg meget på, hvad jeg skulle bygge næste gang. Skulle jeg bygge et romersk layout til de romerske minifigurer? Eller skulle bygge et egyptisk layout til faraoen? Eller et 1700-tals layout med masser af minifigurer med hvide parykker? Jeg ville gerne bygge det hele. Det var sådan jeg fik idéen til at bygge denne MOC: ![]() Det Gamle Egypten: ![]() Det Antikke Grækenland: ![]() Det Gamle Rom: I baggrunden ses Colosseum: ![]() Vikingetiden: ![]() Middelalderen: ![]() Renæssancen: I baggrunden ses Peterskirken i Rom ![]() 1600-tallet: I baggrunden ses Rosenborg Slot ![]() 1700-tallet: I baggrunden ses Fredensborg Slot ![]() 1800-tallet: I baggrunden ses Westminster
Palace ![]() 1900- og 2000-tallet: ![]() Da jeg troede, at modellen var færdig, kom jeg i tanke om, at den ikke havde nogen bagside. Først overvejede jeg at bygge en blank sandfarvet bagvæg. Men det var for kedeligt. Derfor byggede jeg i stedet et verdenskort. ![]() ![]() Modellen har været udstillet til LEGO Fan Weekend i Skærbæk. 19. og 20. oktober vil modellen blive udstillet på LEGO udstillingen i Kundby-Hallen. |
||
![]() |
||
Trine.Jensen
Tagsten
Medlem siden: 14-November-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 501 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 17:24 |
|
|
Hej Lasse
Det var en af de modeller, jeg beundrede meget i Skærbæk. Mange fine mikro skala byggerier og en god idé! Men bagsiden kunne man ikke se på udstillingen, super at du lige afslørede den her i stedet for. Hilsen Trine |
||
|
Trine Dalsgaard Jensen
|
||
![]() |
||
Sacha.Erhardtsen
Panel
Medlem siden: 18-Januar-2013 Region: Fyn Status: Offline Point: 1851 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 17:34 |
|
|
Hold nu op hvor er det genialt tænkt.
Især antikken er jeg fascineret af og ikke mindst det fine verdenskort på bagsiden. |
||
|
Sacha Erhardtsen
(Ja, jeg taler meget) |
||
![]() |
||
Lars.H.Sørensen
Panel
Medlem siden: 02-Marts-2012 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 1091 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 18:15 |
|
|
Super ide! og rigtig flot micro scala byggeri
|
||
|
Leg godt :)
|
||
![]() |
||
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 18:28 |
|
|
Ja - det var også en af mine favoritter i Skærbæk.... Og genial måde at lave røgen fra skorstenen!
|
||
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
||
![]() |
||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 18:42 |
|
|
Der er 5 ting, der tiltrækker min opmærksomhed...
1) Selve idéen er genial.
2) Udførelsen er "over norm".
3) Rosenborg Slot er "Weltklasse".
4) Fredensborg Slot er også i top.
5) Teksten "History of the World" er særdeles veludført.
Til gengæld giver det en smule disharmoni på min nethinde at stille en lang række minifigurer op foran de små bygninger - men det var nok ikke blevet bedre foruden...
Jeg glæder mig til at se modellen igen i Kundby
|
||
![]() |
||
Peter.Lind
Liftarm
Medlem siden: 28-November-2012 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4516 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 19:15 |
|
|
Det er simpelthen en genial idé! Fedt koncept hele vejen igennem. Minifigs og microscale og mosaik! Jeg mangler ord til at beskrive min begejstring.
|
||
|
Peter Lind
|
||
![]() |
||
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7437 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 19:29 |
|
|
Super flot og gennemført god idé!! Laver du andet end at MOC'e, Lasse?
Redigeret af Ulrik.Hansen - 14-Oktober-2013 kl. 19:29 |
||
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
||
![]() |
||
Erik.D.Petersen
Panel
Medlem siden: 27-Oktober-2011 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1136 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-Oktober-2013 kl. 01:19 |
|
|
Godt tænkt og flot udført. Skulle man efterlyse noget, var det måske, at verdenen blev lidt bredere repræsenteret end primært middelhavslandene og det nordlige Europa. Men dette ødelægger dog ikke indtrykket af høj kvalitet og tanke bag projektet.
|
||
![]() |
||
Lennart.Cort
Tagsten
Medlem siden: 17-Februar-2013 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 372 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-Oktober-2013 kl. 05:56 |
|
|
FEDEST!
|
||
|
https://www.flickr.com/photos/49277037@N06/
|
||
![]() |
||
Henrik.Kunz
Dæk
Medlem siden: 10-Februar-2013 Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 5537 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-Oktober-2013 kl. 06:39 |
|
|
Jeg bukker mig i støvet, for det er skud(undskyld mit franske) da bare flot.
|
||
|
Henrik Kunz
|
||
![]() |
||
Frederich.Larsen
Tagsten
Medlem siden: 22-Juni-2013 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 465 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-Oktober-2013 kl. 10:18 |
|
|
Det er ret imponerende. Hvordan har lavet munkeklæderne?
|
||
![]() |
||
Lasse.Vestergård
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2010 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 3533 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-Oktober-2013 kl. 15:39 |
|
![]() |
||
Adrian.Perslow
Liftarm
Medlem siden: 11-September-2010 Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 4294 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-Oktober-2013 kl. 18:18 |
|
|
Redigeret af Adrian.Perslow - 11-August-2025 kl. 10:20 |
||
![]() |
||
Lisa.Astrup
Klods
Medlem siden: 10-Juli-2010 Sted: DK Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 182 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-Oktober-2013 kl. 19:00 |
|
|
Jeg bøjer mig også i støvet for denne MOC, jeg er ret vild med microscale.
Jeg får lyst til at brænde en del kr af på små klodser så jeg kan komme igang :) PS: hvad har du lavet de små træer af = hvilke dele ???
Redigeret af Lisa.Astrup - 15-Oktober-2013 kl. 19:27 |
||
![]() |
||
Henrik.Christensen
Liftarm
Medlem siden: 02-Marts-2012 Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 4268 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-Oktober-2013 kl. 19:10 |
|
|
Så har du saftsusene gjordt det igen.
Kanon, genialt, brilliant og smukt. Du bygger temmeligt meget over middel, det er vitaminer for mine øjne. |
||
|
|
||
![]() |
||
Adrian.Perslow
Liftarm
Medlem siden: 11-September-2010 Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 4294 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 02:47 |
|
|
Redigeret af Adrian.Perslow - 11-August-2025 kl. 10:20 |
||
![]() |
||
Lasse.Vestergård
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 04:29 |
|
Flot set. Dit bud er fuldstændig rigtigt. Forskellen på de høje og de lave træer er, at jeg til de lave træer ikke har brugt denne del: |
||
![]() |
||
Lisa.Astrup
Klods
Medlem siden: 10-Juli-2010 Sted: DK Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 182 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 05:36 |
|
|
Waw, tak begge to - der er nogen der har et fint skarpt syn :)
|
||
![]() |
||
Frederik.Normann
Tagsten
Medlem siden: 14-Maj-2009 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 424 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 17:30 |
|
|
Waow Lasse!! Virkelig flot og gennemarbejdet model!! Hvis jeg skulle vælge er min favorit verdenskortet!!!! TOTAL COOL lavet! - årh.. og hvordan har du lavet det? og måske en du ville give en evt mulighed for at kopiere det så man kunne få sig et pænt verdenskort på væggen herhjemme? måske LDD?? :D Fordi det der er virkelig en flot og sigende model som både er inspirerende, illustrativ og givende!
|
||
|
Venligst
Frederik Ankjær Normann ankjrdesign.com Deltager i LEGO Master 2021! |
||
![]() |
||
Besvar
|
Side 12> |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |