Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Togværksted
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Togværksted

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 8669
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Togværksted
    Sendt: 23-August-2013 kl. 11:00
Du skal vist lige have kigget lidt på modulopbygningen Wink
Togskinnerne ligger ikke rigtigt i forhold til det system, som skinnerne i sin tid blev udviklet til.
Din bygning er i alt 48 knopper bred (XL byggeplade).
Væg og huller fra venstre mod højre er din opbygning fordelt således: 8+8+6+8+6+8+4=48.
Systemet - derimod - er opbygget på følgende måde: 4+8+8+8+8+8+4.
På den måde du har lagt skinnerne er du til at anvende flex-skinner, for at kunne få forbindelse til for eksempel et skiftespor.
At anvende flex-skinner i forbindelse med et skiftespor ser ikke smart ud i mine øjne og din model vil heller ikke kunne sættes direkte ned i et tilfældigt hul i et layout.
Jeg vil foreslå dig at ændre dit ellers flot indrettede byggeri, så det passer til den standard skinnerne er udviklet til.

Redigeret af Peter.Vingborg - 23-August-2013 kl. 11:00
Til top
Thomas.Due.Larsen Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 03-Juni-2011
Region: ikke oplyst
Point: 139
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.Due.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 12:52
Sys det ser rigtig lækkert ud Thumbs Up

//agger_18
Til top
Jesper.Lindbæk Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 17-Januar-2011
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Point: 939
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Lindbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 13:05
CoolWink
Jesper Westlund Lindbæk

Oderint dum metuant

I don't suffer insanity, I enjoy every minute of it!
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Point: 5538
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 13:31
Tak Peter. Det havde jeg slet ikke tænkt på. For jeg havde tænkt mig at forbinde det ene spor med et tog vaskeri. Laver det måske om, en dag jeg har overskud. øv øv den vil ikke tage smily,er når jeg prøver hopper den ud. Nå tak igen Peter.

Redigeret af Henrik.Kunz - 23-August-2013 kl. 13:32
Henrik Kunz
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-November-2012
Region: ikke oplyst
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 11:10
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige - det er svært at finde på noget.
For der er jo ikke noget galt med byggeriet (bortset åbenbart fra at afstandene mellem skinnerne ikke er helt rigtig, men den slags har jeg ikke tjek på) men det er bare lidt, ja undskyld udtrykket, kedeligt!

Det er som om der mangler noget - og især i forhold til dine andre byggerier, med masser af arkitektoniske særpræg som gør dem interessante, og masser af små historier inde i bygningerne. Så er det her bare lidt mere bare "en firkantet kasse".

Jeg savner nogle spændende ting at kigge på - især på ydersiden - måske nogle skilte, nogle tagvinduer, nogle skæve brædder, noget grafitti, nogle små ruder (måske med en enkelt manglende rude hist og her), og hvad med nogle buer over tog-portene - skal der ikke også være porte så de kan lukkes?
Og på indersiden - hvad med et tog der er ved at blive repareret? Det ser ud som om der er frokostpause, men de kan jo ikke lave noget når de har spist op :) Og du skal da helt klart have fat i mindst én af de nye svejsere til at sidde og lave lidt arbejde.

Og nu løber ideerne bare lidt af med mig - men hvis der var et tog til reparation, og en der sad og svejsede, og der så var indbygget noget strøm, så det af og til gav et skarpt lys - det ville virkelig give pote. Og meget mere værktøj og "skrammel" inde på værkstedet - gamle dele til tog, måske et løst vindue, ala 2377 der står i et hjørne - kæder, snore og slanger - og hvad med en kran i loftet?

Alt sammen ikke fordi der er noget som sådan at udsætte på det her byggeri, men bare for at få det op på højde med dine andre ting! Håber mine forslag giver mening, og at du kan bruge dem til noget.
Peter Lind
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 11:33
Hej Peter.
Det giver bestemt mening og du har så sandelig ret. Nu er det jo pt bare et tog værksted. Men du skal jo forstille dig andre bygninger ved siden af og togene har jeg slet ikke sat op. Det skal nok komme. Men ting som du har helt ret i er at der skal nogle porte på. Tænker noget der skalkløre på en skinne tænker jeg. Men ellers så er vi helt enig og efter Skærbæk er der helt sikker en svejser.Smile Men husk lige nu står det ensomt, men vent til det står sammen med arbejds huse, togvask og nogle lagerbygninger med tog ramper. osv. osv. Nå ja så skal der da nok komme en masse grønt ogsåWink Men en ting af gangen. Riget mangler klodser....Cry
Henrik Kunz
Til top
Lars.H.Sørensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 02-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Point: 1091
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.H.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 19:09
Som jeg ser det så er det indre virkeligt godt på vej til noget rigtigt godt! Med de forslag som Peter Lind kom med indarbejdet i MOC'en så er den helt perfekt - og selvfølgelig ville det ikke gøre noget hvis den passer ind i den standart Peter Vingborg henviser til.
Godt arbejde Henrik!
Leg godt :)
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7437
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-August-2013 kl. 06:56
Jeg har ikke forstand på, om detaljerne er autentiske LOL men flot ser det ud. Så mangler vi bare et billede, hvor der er en "kunde i butikken" og spor hægtet på i forlængelse, men det kommer vel på en udstilling i nærmeste fremtid.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-August-2013 kl. 07:44
Ja jeg kommer jo nok til at køre et par tog ind en dag og så lave lidt ved siden af så folk kan se hvordan det vil gøre sig i lego city.
Henrik Kunz
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.049 sekunder.