![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Adventkirken i Roskilde |
Besvar
|
| Forfatter | ||
Lasse.Vestergård
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2010 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Online Point: 3533 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Emne: Adventkirken i RoskildeSendt: 04-August-2013 kl. 06:08 |
|
|
Sammen med min mor Anne Mette Vestergård har jeg bygget Adventkirken i Roskilde.
Adventkirken i Roskilde blev bygget i 1963 og er et interesant eksempel på moderne arkitektur.
Det var lidt af en udfordring at bygge kirken på grund af de mange runde og trekantede former samt niveauforskellene i kirkens have. Modellen er bygget i anledning af bygninges 50 års jubilæum og har været udstillet i kirken, da jubilæet blev fejret. Det var interesant at udstille modellen for et publikum, der ikke normalt kommer til LEGO udstillinger, men tilgengæld kender bygningen i detaljer.
Kirkens spejderkops holder til i kirkens kælder og har en bålplads i kirkens have.
Her er nogle billeder af hvordan den ser ud i virkeligheden:
Kirken vil naturligvis blive udstillet til Klodsfest i Roskilde i 2014. Men inden da vil den kunne ses til LEGO udstillingen i Asnæs Centeret lørdag den 10. august kl. 9-15. Desuden regner vi også med at udstille den i Kundby 19. og 20. oktober.
Flere billeder af modellen kan ses her:
Redigeret af Lasse.Vestergård - 04-August-2013 kl. 06:10 |
||
![]() |
||
Tina.Haulrich
Bestyrelse
Formand Medlem siden: 19-Marts-2013 Sted: Danmark Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 4807 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-August-2013 kl. 06:30 |
|
|
Super flot......glæder mig til at se den "live" i Asnæs på lørdag:-)
|
||
|
Tina Haulrich
Husk - vi skal hygge os! |
||
![]() |
||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-August-2013 kl. 08:05 |
|
|
Det er nok noget nær det bedste, jeg har set fra jeres hånd
Men sjælden har jeg dog set så mange mennesker i nærheden af en kirke (bortset fra konfirmationer og kongelige bryllupper og barnedåbe)
|
||
![]() |
||
Peter.Lind
Liftarm
Medlem siden: 28-November-2012 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4516 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-August-2013 kl. 08:27 |
|
|
Det er virkelig fedt at den teknik I bruger til den buede mur, giver en struktur der minder om den rigtige murs. På afstand ser det fuldstændig ens ud - sejt. (Jeg er ellers lidt træt af den teknik, synes at tingene kommer til at se ens ud - men her er den perfekt!)
Og jeres grantræer - sådan har jeg aldrig set dem lavet før - er det en ny opfindelse? Eller har jeg bareikke været opmærksom?
|
||
|
Peter Lind
|
||
![]() |
||
Søren-Johansen
Dæk
Medlem siden: 18-Marts-2012 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 6201 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-August-2013 kl. 09:21 |
|
|
Stående applaus til Jer begge!! Det der er verdensklasse byggeri!! Den skal jeg se nærmere på ved lejliighed. BRAVO!!:-)
|
||
|
Søren Johansen
|
||
![]() |
||
Lasse.Vestergård
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2010 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Online Point: 3533 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-August-2013 kl. 09:26 |
|
Det er generelt en meget velbesøgt kirke med mange børnefamilier.
De mørkegrønne grantræer har jeg designet specielt til dette byggeri. |
||
![]() |
||
Henrik.Christensen
Liftarm
Medlem siden: 02-Marts-2012 Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 4268 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-August-2013 kl. 16:35 |
|
|
Utroligt velligende byggeri er sjældent, men her har i ramt plet.
Men I bor jo også lige "rundt" om hjørnet, og har nemt ved at rette/se detaljer
|
||
|
|
||
![]() |
||
Knud.A.Albrechtsen
Liftarm
Medlem siden: 02-November-2012 Sted: Danmark Region: Midtjylland Status: Offline Point: 2691 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-August-2013 kl. 16:53 |
|
|
Rigtigt flot lavet med masser af sjove små detajler.
|
||
|
Knud Ahrnell Albrechtsen
http://www.snakebyte.dk/lego |
||
![]() |
||
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-August-2013 kl. 19:42 |
|
|
I to holder altså et skræmmende stabilt niveau i absolut verdensklasse.... Jeg er tom for ord....igen...
![]() |
||
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
||
![]() |
||
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7437 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-August-2013 kl. 03:15 |
|
|
Super flot. Der er mange fikse detaljer, som kan få en nybegynder til at ryste i bukserne
Grantræerne studsede jeg også straks over — smart fundet på Fedt at det ikke bare er en flad grund og at kirken har den specielle form, men det var sikkert også incitament nok for jer til at bygge det.
Redigeret af Ulrik.Hansen - 05-August-2013 kl. 03:17 |
||
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
||
![]() |
||
Frederich.Larsen
Tagsten
Medlem siden: 22-Juni-2013 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 465 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-August-2013 kl. 09:12 |
|
|
Ja cool grantræer, og generelt skide godt byggeri.
Jeg kom til at smile lidt da jeg så spejderføeren... Med seksløber i bukserne;-) |
||
![]() |
||
Leif.B.Damsgaard
Klods
Medlem siden: 15-Januar-2013 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 211 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-August-2013 kl. 07:33 |
|
|
Det ser rigtig godt ud. Spejderne er skægge, sådan at lave ild på kirkens grund, hehe. Flot, flot byggeri.
|
||
|
Leif Kelvin Berg Damsgaard
|
||
![]() |
||
Lars.H.Sørensen
Panel
Medlem siden: 02-Marts-2012 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 1091 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-August-2013 kl. 09:27 |
|
|
Ganske enkelt meget meget flot!!
|
||
|
Leg godt :)
|
||
![]() |
||
H.Bidstrup
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Online Point: 1396 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-August-2013 kl. 15:58 |
|
|
Jeg kan kun slutte mig til koret
Håber at se den live på et tidspunkt.
|
||
|
Henning Bidstrup
Vindmøller - skal de ikke lave strøm ell. ?????? - jeg tror jeg har et problem |
||
![]() |
||
René.Andersen
Flise
Medlem siden: 07-September-2012 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 29 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 07-August-2013 kl. 09:41 |
|
|
Super flot! Som "gammel" Adventist må jeg sige at du virkelig har ramt hovedet på sømmet!
|
||
![]() |
||
Lauge.L.C
Tagsten
Medlem siden: 23-Juli-2013 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 347 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 07-August-2013 kl. 12:38 |
|
|
Wow
. Hvor er den underkæbe nu blevet af
|
||
![]() |
||
Vibeke.Brogaard
Panel
Medlem siden: 06-August-2008 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 831 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-August-2013 kl. 08:34 |
|
|
Det er virkelig et flot byggeri. Jeg kan godt lide det unikke.
|
||
|
Vibeke Brogaard
|
||
![]() |
||
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |