![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Selvkørende Roeoptager, Ropa euroTiger V8-4 XL. |
Besvar
|
Side <1234> |
| Forfatter | ||
Tomas.Lørup
Bestyrelse
Bestyrelsesmedlem Medlem siden: 17-December-2010 Sted: Danmark Region: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1584 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 06-Maj-2013 kl. 04:09 |
|
|
Imponerende
|
||
|
Intet er umuligt for den, der bærer viljen i hjertet.
|
||
![]() |
||
Knud.A.Albrechtsen
Liftarm
Medlem siden: 02-November-2012 Sted: Danmark Region: Midtjylland Status: Offline Point: 2691 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 06-Maj-2013 kl. 05:57 |
|
|
SÅDAN!!!
Der er vist ikke mere at sige til det ![]() |
||
|
Knud Ahrnell Albrechtsen
http://www.snakebyte.dk/lego |
||
![]() |
||
Allan.Clausen
Tagsten
Medlem siden: 26-Maj-2009 Sted: Denmark Region: Lolland-Falster Status: Offline Point: 349 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Maj-2013 kl. 09:52 |
|
Det håber jeg da, jeg får mulighed for. Desværre ligger Klodsfest, og Fanweekend, næsten altid i en af højsæsonerne af markarbejdet
Jeg har en XL motor til hver af de to forreste aksler, hvor de er gearet ned i differentialet, plus ude i portalhusene, med 12 til 20 gearhjul.
Bagerste aksel trækkes med en L motor og er gearet med 12 til 20 inden Differentialet, og igen ude i Portalhuset med 12-20. Så rammer jeg nogenlunde samme hastighed på hjulene, trods forskellig rulleomkreds. Ikke helt perfekt med det går.
Har prøvet med én XL motor til de to bagaksler, og så et udligningsdifferentiale, mellem de to forskellige hjulomkredse. Der er bare tre problemer ved det: For lidt kraft, og igen forskel på hastigheden mellem den forreste aksel og så de to bagerste. Og det tredie og sidste er overførsel af kraft til den bagerste aksel, gennem et kardanled er ikke så godt. Redigeret af Allan.Clausen - 06-Maj-2013 kl. 13:34 |
||
|
Allan Clausen
|
||
![]() |
||
Carsten.Thomsen
Liftarm
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 07-Maj-2013 kl. 04:33 |
|
|
Superflot video med en superflot Technic-model, Clausen
|
||
![]() |
||
Allan.Clausen
Tagsten
Medlem siden: 26-Maj-2009 Sted: Denmark Region: Lolland-Falster Status: Offline Point: 349 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-Maj-2013 kl. 18:13 |
|
|
Tak alle sammen, for de fine rosende ord, det varmer en klodset mand
Og du Gårdmand Thomsen, fik vist kigget lidt mere på fruens Youtube Konto, og set hendes lille ekstra film til mig.
Ja det er en erklæring der vil noget, og det at hun så ubetinget støtter mig i min fantastisk givende hobby, forpligter jo en hel del. Derfor arbejder jeg på at lave hende et atelier/ galleri i den gamle kostald på gården, så hun også kan udleve sin hobby med at male fantastiske malerier.
Jeg håber for alle I Lego byggende byggeplade medlemmer, at i også møder den samme accept og respekt hos jeres respektive, for det fortjener I. Selvfølgelig er der en andel af leg i det, selvom vi som voksne ikke gerne vil indrømme det. Men det er jo lige præcis den lidt barnlige kreativitet, som gør at vi kan lave storslåede by layouts til Lego World, sjove optrin med mini figs, ingeniør kunst på højt plan, og fantasi byggerier, om det så er Space, Ridder eller Ringenes Herre temaer.
Så ja jeg er en meget glad og ydmyg mand, som er lykkelig for at min partner er accepterer min omfattende hobby.
|
||
|
Allan Clausen
|
||
![]() |
||
Lennart.Cort
Tagsten
Medlem siden: 17-Februar-2013 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 372 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 09-Maj-2013 kl. 07:03 |
|
|
Super nice model
|
||
|
https://www.flickr.com/photos/49277037@N06/
|
||
![]() |
||
Frank.Folden.Jensen
Tagsten
Medlem siden: 07-December-2012 Sted: Hjørring Region: Vendsyssel Status: Offline Point: 416 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 26-Maj-2013 kl. 18:08 |
|
|
Den er simpelthen fantastisk den maskine. Kan godt forstå der er gået mange lange vintre med at bygge den. Det må være det hele værd at se den fungere.
Jeg sidder selv i samme båd, min kone købte 8258 til mig, og siden har jeg vist også fået en del ind i huset. Hun samler så på de huse lego har lavet, så vores stue er efterhånden blevet en udstilling som mange synes er fantastisk. Jeg ville ønske jeg havde samme kreativitet som dig og kunne bygge noget så unikt. Det kan være det kommer med tiden. Held og lykke med det næste projekt :-)
|
||
|
Frank Folden Jensen
|
||
![]() |
||
Allan.Clausen
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 02-Juni-2013 kl. 09:06 |
|
|
Lidt ekstra nyheder: Jeg fik æren af at fremvise min roeoptager for folkene fra Ropa i Sittelsdorf, da de var på besøg hos den danske importør Johannes Mertz i Nykøbing Falster.
De afholdt deres årlige kursusdag for alle deres importører rundt om i verden, ialt ca. 40 personer, så det var med rystende bukseben, at jeg lavede en lille maskindemo, efter de var blevet præsenteret for videoen.
Fik forsigtigt spurgt marketingsdirektøren, om jeg måtte sætte klistermærker med deres logo på maskinen, da jeg ikke ville træde dem over tæerne, hvis de ikke syntes om modellen. De var meget begejstret, og gav med det samme lov til klistermærker, og dem ville de meget gerne lave til mig. Så nu har jeg et lille job med lidt fotografering igen af fladerne hvor mærkerne skal sidde, som skal måles op.
Derudover har jeg fået den store ære, at de har lagt videoen ud på deres hjemmeside, og hvis jeg kan tage marketingsdirektørens ord for pålydende, så har i nærheden af 100.000 besøgt siden hvor videoen ligger.
Videoen kan dermed også findes her på ROPA's hjemmeside:
Og deres Facebook side:
Hilsen
Bondemand Clausen Redigeret af Allan.Clausen - 02-Juni-2013 kl. 09:09 |
||
|
Allan Clausen
|
||
![]() |
||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 02-Juni-2013 kl. 18:28 |
|
|
Flot omtale, Allan
Hilse hende mange gange
|
||
![]() |
||
Allan.Clausen
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Juni-2013 kl. 13:43 |
|
|
Så er der lidt nyt folkens.
Har fået lavet en Extended Version, af videoen, så man kan nå at se funktionerne lidt bedre.
Lige pt. afventer jeg post fra Sydtyskland, med originale klistermærker, specialproduceret hos Ropa.
Så snart der er påmonteret, kommer der lidt flere billeder.
Derudover, skal jeg på tirsdag fremvise min model på " ROEDAG 2013", En dag hvor alt det nyeste inden for avl, forskning, og maskineri vedrørende sukkerroer, afholdes på Sofiehøj Forskningscenter i Holeby, på Lolland. Dagen er arrangeret af Nordic Beet Research, Dansk Landbrug Sydhavsøerne, og Nordic Sugar.
Håber på teknikken holder til længere tids brug ;-) Nye batterier er købt og monteret.
Med Søde Roehilsner
Bondemand Clausen
|
||
|
Allan Clausen
|
||
![]() |
||
Allan.Clausen
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-Juli-2013 kl. 12:58 |
|
|
Hej alle sammen. Så fik min model originale logo klistermærker på, leveret fra Ropa i Sittelsdorf, i Tyskland.
Min samarbejdspartner Eskilstrup Maskinstation, har også fået en plads på modellen.
"Pas på bagenden svinger ud"
De skal også have en stor tak for at have lagt videoerne af modellen, på både deres hjemmeside, og Facebook side.
En ligeså stor tak skal brødrene Børge og Vagn Fredslund, Eskilstrup Maskinstation have, for at have formidlet kontakten til Johannes Mertz, den lokale maskinhandler som importerer Ropa til Danmark.
Hos Johannes Mertz vil jeg gerne takke Per Mertz, Lise Bennike og Kurt Ødegaard, for at have taget godt imod min model, og have givet mig muligheden for at fremvise den for Ropa.
Sidst men ikke mindst vil jeg gerne takke Michael Pedersen, Vesterhavegaard, for venligst at have udlånt et reservedelskatalog, så jeg har kunnet lure detaljerne på den rigtige maskine.
Så snart billederne er godkendt, kan de ses i stor opløsning på Brickshelf : http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=531136
Varme sommerhilsner fra Bondemand Clausen Redigeret af Allan.Clausen - 10-Juli-2013 kl. 14:04 |
||
|
Allan Clausen
|
||
![]() |
||
Knud.A.Albrechtsen
Liftarm
Medlem siden: 02-November-2012 Sted: Danmark Region: Midtjylland Status: Offline Point: 2691 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 11-Juli-2013 kl. 01:50 |
|
|
Det er intet mindre end imponerende
|
||
|
Knud Ahrnell Albrechtsen
http://www.snakebyte.dk/lego |
||
![]() |
||
Carsten.Thomsen
Liftarm
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 14-Juli-2013 kl. 10:10 |
|
|
Det er simpelthen maksimalt fedt, Clausen!
Hvad bliver næste byggeprojekt ?.
|
||
![]() |
||
Allan.Clausen
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Juli-2013 kl. 13:38 |
|
|
Mange tak Knud og Carsten. Ja nu skal jeg finde på lidt nyt, så hvad skal det dog være?
Jeg har jo nok hele tiden haft en maskine mere fra Ropa i tankerne, nemlig deres rense/læsse maskine euroMaus 4. Den samler roerne op fra kulen der er lagt på forpløjningen, i en bredde på 10,2 meter. Derefter renser den roerne, så der ikke kommer så meget med på fabrikken, og læsser i lastvogne, eller landbrugsvogne.
Efter Roedagen, var Mertz så venlig at forære mig en model fra Wiking, af netop euroMaus4. Men den er jo skala 1:32, og ikke bygget af Lego, så det må jeg jo nok se at komme igang med.
![]() ![]() Men først skal der lige samles lidt gule stumper sammen, og andre technisce dele ;-)
Af andre emner jeg har i tankerne er kopier af mine egne maskiner på Flidsagergaard, såsom mine traktorer, plov, såmaskine og sprøjte.
![]() Et vogntog til at sætte efter en af traktorerne, må jo også til, så roerne kan fragtes til fabrikken, hvis jeg altså ikke forsøger mig med en lastvognstrækker, med sættevogn.
Men først skal Tigeren vises frem til Fanweekend i Skærbæk, så der ser jeg spændt frem til
|
||
|
Allan Clausen
|
||
![]() |
||
Christian.Selnø
Tagsten
Medlem siden: 24-April-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 303 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 29-Juli-2013 kl. 19:26 |
|
|
Det er en fed maskine du har bygget.
|
||
|
Christian Selnø
|
||
![]() |
||
Allan.Clausen
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-Januar-2014 kl. 18:53 |
|
|
Hej alle sammen. En lille update og nytårshilsen fra mit lille Lego Technic Univers. År 2013 har været det mest begivenhedsrige år for mig i Lego henseende. I april præsenterede jeg min roeoptager for jer her på Byggepladen som de første, dernæst på Eurobricks. Interessen og responsen var stor, og det skal i alle have stor tak for. I starten af maj fik jeg mulighed for at præsentere den for folkene bag den originale maskine, hos den danske importør. Roedag Sofiehøj Holeby
I juni var jeg med til Roedag hos den lokale landboforening, hvor jeg kørte lidt demo for de landmænd, som syntes det var spændende.
![]()
Lego Fanweekend Skærbæk
I september havde jeg meldt mig til LEGO Fanweekend i Skærbæk. Dette var jeg meget spændt på, eftersom det var min første rigtige Lego Udstilling. Egentlig havde jeg ikke tid, da hvede såning også var på programmet, men havde besluttet at nu skulle det være. Sådan er det faktisk også med Klodsfest, det ligger oftest lige i såtiden om foråret. DET var en fantastisk oplevelse, at være blandt ligesindede, og se alle de flotte modeller, og den kreativitet folk har.
![]() Jeg havde den store ære at dele bord med superbyggere som Matias Bendtsen, Sheepo fra Spanien, Dennis Bosman fra Holland, og flere som jeg ikke nåede at få hilst ordentligt på. Et mindeværdigt øjeblik, var da jeg sammen med Team Nordeuropa, vandt byggekonkurrencen på tid, over Team Sydeuropa, hvor DK var repræsenteret af substitutten Martin Nygaard. ;-)
Agritechnica, Hannover
![]() I november kom så årets højdepunkt, da jeg af Ropa, blev inviteret til at stå på deres stand på verdens største landbrugsmesse Agritechnica i Hannover. I første omgang troede jeg bare at de ville have den stående i en montre, men de mente det var bedst at jeg var med til at kunne demonstrere dens funktioner. Det kunne jeg jo ikke sige nej til, selvom det var en hel uge jeg skulle være afsted.
![]() Det var en absolut fantastisk uge. Søndag og mandag var eksklusiv dage, hvor der ikke var helt så mange folk som de øvrige. Ialt besøgte over 400.000 mennesker messen i de 7 dage den havde åbent. Ikke alle kom forbi mig, men der var ikke mange gange, hvor jeg havde 10 minutters pause, for der kom hele tiden folk til.
![]() Pressen fik også nys om min tilstedeværelse, så pludselig stod der en journalist fra det danske "Maskinbladet". Det blev til en lille artikel på deres Netavis.
http://www.maskinbladet.dk/artikel/ropa-i-lego Under en demo session stod der så et kamerahold fra den tyske regional station NDR Niedersachsen . De lavede et indslag om aftenen, hvor jeg optrådte på slap line, med reparation af kompressor. Vent til ca. 1 min og 10 sek inde i indslaget. Det største tyske landbrugsblad Profi, kom også forbi, og har sagt at de vil lave en artikel i deres blad i februar udgaven, som kommer her slut januar. Så det venter jeg spændt på. ![]() Indtil nu har over 130.000 set min lange video på Ropa's Youtube side. http://www.youtube.com/watch?v=n6KVdUh608I
Hvor mange der har set den på deres facebook side, ved jeg ikke, men den har fået over 250 kommentarer, over 3800 likes, og delt omkring 1800 gange. ![]() Jeg har regnet lidt på det, og min kære maskine har været udsat for en utrolig langtidstest, som kun GBC folket kender til. Samlet ca. 55-60 timers "Roeoptager" timer, hvor den har brugt alle funktionerne skiftesvis. Især kompressorerne er blevet testet, da de har kørt kontinuerligt det meste af tiden.
![]() Jeg har brugt ca. 60 AA batterier af mærket Energizer Ultimate Lithium. og når man tænker på at der er 4 batterikasser installeret, dvs. 24 batterier i brug hele tiden, så må det siges ikke at være så slemt endda. Så til dem som bruger PF, kan jeg kun anbefale disse.
![]() Lidt malurt i bægeret, var dog at en havde så lange fingre, og ikke kunne lade min micromodel stå i fred, så jeg håber den gør gavn og glæde et sted ude i verden.
Alt i alt var ugen i Hannover mindblowing, så det var på sin vis skønt at komme hjem og sidde på en plov for sig selv, efter en hel uge, med så mange mennesker. Nye venskaber opstod, med folk fra Polen, Rusland, England, Tyskland, Kina, Canada, og ja også Danmark. Og det var ekstra fantastisk når der dukkede danskere op, de fik lige en ekstra grundig demonstration. Alt dette havde jeg ikke drømt om, og 2014 kan kun blive stille i forhold til. I ønskes alle et rigtig godt nytår, og håber vi ses i Bella Centeret :-)
Redigeret af Allan.Clausen - 04-Januar-2014 kl. 18:54 |
||
|
Allan Clausen
|
||
![]() |
||
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 04-Januar-2014 kl. 21:53 |
|
|
Fed beretning, Allan... Det er noget af det, jeg synes er det bedste i vores forening... At den kan være med til at anspore, at vores medlemmer kommer ud og får den slags oplevelser og anerkendelse... Og det er fuldt fortjent... Mage til gennemført model skal man lede længe efter!
![]() |
||
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
||
![]() |
||
Søren-Johansen
Dæk
Medlem siden: 18-Marts-2012 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 6201 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 05-Januar-2014 kl. 02:51 |
|
|
Sikke mange store og flotte oplevelser du har haft Allan. Det er helt sikkert fortjent med denne super model, stor respekt herfra. Man glæder sig allerede til at se hvad du har i ærmet til os næste gang:-) BRAVO:-)
|
||
|
Søren Johansen
|
||
![]() |
||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 05-Januar-2014 kl. 05:22 |
|
Og så kan "Familien Danmark" i mellemtiden glæde sig til at man kan se den fantastiske roeoptager på LEGO World 2014 i Bella Center
|
||
![]() |
||
Allan.Clausen
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-Februar-2014 kl. 18:08 |
|
|
I februar udgaven af det største tyske landbrugsmagasin Profi.de, har jeg fået æren som "Lego Modell des Monats Februar"
Vi ses til Lego World :-)
![]() |
||
|
Allan Clausen
|
||
![]() |
||
Besvar
|
Side <1234> |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |