![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Selvkørende Roeoptager, Ropa euroTiger V8-4 XL. |
Besvar
|
Side <1234> |
| Forfatter | |||
Allan.Clausen
Tagsten
Medlem siden: 26-Maj-2009 Sted: Denmark Region: Lolland-Falster Status: Offline Point: 349 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-April-2013 kl. 18:16 |
||
|
@Hoffmann... jo det kan vi godt, har masser af planer i hovedet, men Ropaen har taget al fokus, og har koncentreret mig 110% om den, af frygt for at jeg aldrig skulle blive færdig med den. Isvinteren her i marts var på den måde kærkommen, da alle mine rigtige maskiner stod klar i laden til at rykke ud i marken. Så den sidste måned har været intens. ( tørrer sveden af panden)
|
|||
|
Allan Clausen
|
|||
![]() |
|||
Samuel.Barksdale
Tagsten
Medlem siden: 10-Februar-2013 Sted: DK Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 306 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 17-April-2013 kl. 05:50 |
||
|
Super flot bygget. Du bør arbejde for Lego!
|
|||
![]() |
|||
Ivan.Graff
Panel
Medlem siden: 03-Marts-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1048 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 17-April-2013 kl. 10:13 |
||
|
Det er sq "topdollar " andet er er det ikke at sige her
![]()
|
|||
![]() |
|||
Finn.Olsen
Panel
Medlem siden: 25-Maj-2012 Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 838 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 17-April-2013 kl. 12:13 |
||
|
Tak skæbne hvor godt lavet. Imponerende stykke arbejde.
10 stjerner herfra Frb. C ![]() |
|||
|
Finn Olsen
|
|||
![]() |
|||
Peter.Vingborg
Dæk
Byggebladets redaktør Medlem siden: 29-Februar-2004 Sted: LEGO Fan Land Region: Vestjylland Status: Offline Point: 8669 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 17-April-2013 kl. 12:26 |
||
- kæben røg på gulvet af begejstring. Det' slet æ' så ring' endda...Redigeret af Peter.Vingborg - 17-April-2013 kl. 12:27 |
|||
![]() |
|||
Lars.H.Sørensen
Panel
Medlem siden: 02-Marts-2012 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 1091 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 17-April-2013 kl. 13:23 |
||
|
Fanme flot arbejde det der!!
|
|||
|
Leg godt :)
|
|||
![]() |
|||
Martin.Nygaard
Liftarm
Medlem siden: 10-December-2009 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2578 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 17-April-2013 kl. 13:37 |
||
|
Rigtig flot landbrugs-isenkram du har bygget dig der - det der er ligegodt sket lidt med den siden du havde den med til Byggemødet i her
- godt at se du fandt ud af PF strømmen
ret så kompliceret eldiagram du havde dig der.
|
|||
|
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..
|
|||
![]() |
|||
Mads.Michaelsen
Flise
Medlem siden: 06-Marts-2009 Sted: Denmark Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 29 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 17-April-2013 kl. 15:03 |
||
|
WAU - det er bare helt vildt flot
Og en super beskrivelse med gode billeder!
|
|||
![]() |
|||
Allan.Clausen
Tagsten
Medlem siden: 26-Maj-2009 Sted: Denmark Region: Lolland-Falster Status: Offline Point: 349 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-April-2013 kl. 20:31 |
||
|
Jeg takker endnu engang for alle de fine ord, og sidder tilbagelænet og nyder dem @ Martin Nygaard. Ja jeg nåede ikke at få dit bud på hvad jeg skulle gøre for at undgå overbelastning af sikringerne i batterikasserne, men ved lidt om møblering, lykkedes det alligevel.
Til dem som kunne være interesseret, har jeg renskrevet mit arbejdsdiagram, som jeg måtte lave så jeg kunne holde styr på alle funktionerne, og ikke fik sat for mange ting på en batterikasse.
Tjek derfor nedenstående link.
|
|||
|
Allan Clausen
|
|||
![]() |
|||
Anders.Juel.Enemærke
Klods
Medlem siden: 22-Januar-2013 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 247 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 18-April-2013 kl. 03:15 |
||
|
Supersejt og meget gennemført konstruktion. Der er sku en der har styr på tingende.
|
|||
|
Anders Juel Enemærke
|
|||
![]() |
|||
Carsten.Thomsen
Liftarm
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 19-April-2013 kl. 11:09 |
||
|
Go'daw i (bonde)stuen, Bondemand Clausen! ![]() Det glæder mig at se din model fiks&færdig - og det må vel også glæde Flidsagergaard Maskinstation sådan at blive beriget med et så fint stykke maskineri ?. Os bønder her i det Nørre Jydske har jo kunnet følge lidt med i fremskridtene, på byggemøderne på Pjaltenborg Gods - og mon ikke at der kunne findes tid til et nyt møde (og maskinstationstræf) igen engang ?. Så må vi håbe, at I har et ærinde i Sæby den dag, så du eventuelt fik mulighed for at komme forbi og vise modellen og dens funktioner frem ?. Det er jo som at se på den ægte vare, blot omsat i model, og det ser ud til, at du har fået alle funktionerne fra forbilledet med på modellen.
Jeg har det lidt på samme måde, Allan. Jeg har dog endnu ikke helt kunnet regne ud, hvad nul respons betyder (?). Det har jeg efterhånden oplevet et par gange - men jeg tror jo altid det bedste om folk... .
Enig!. Livet er for kort til at bøvle med virtuelt Technic-byggeri - det går mindst ti gange hurtigere at bygge IRL.
Du er dælme en heldig mand, Clausen. Din kone er en perle!. Husk det!. Anyways, når jeg er færdig med at gøre marken og elhegnet klar til at hestene kan komme på græs, og så snart specialeskrivningen er overstået, så kaster jeg mig nok ud i Technic-byggeriet igen. Og så kan Dieselund Maskinstations (forhåbentlig snart) kommende 3-hjulede Grimme kartoffeloptager (som også blev antydet her) blive færdig. Den vejer indtil videre 1875 gram - slutvægten kommer nok op på små 2500 gram, men så er der heller ingen batteribokse eller motorer, kun trykluft og manuelle funktioner. Så kunne vi eventuelt holde roe- henholdsvis kartoffeloptagertræf på Pjaltenborg (hvem sagde nørder ?
|
|||
![]() |
|||
Henrik.Kunz
Dæk
Medlem siden: 10-Februar-2013 Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 5538 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 19-April-2013 kl. 13:13 |
||
|
Kan kun sige wow og hvor har jeg dog meget at lærer endnu. Ja du er da god
Hilsen Henrik Kunz
|
|||
![]() |
|||
Morten.Skov
Panel
Medlem siden: 04-September-2007 Sted: Denmark Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 1990 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 20-April-2013 kl. 10:42 |
||
|
Top nice, er vist kun et fattigt ord, den er simpelhen bare super flot bygget, hold nu op.
|
|||
|
Morten Anker
Jeg er Klodset, men ikke mere end alle de andre i Byggepladen.:-) |
|||
![]() |
|||
Allan.Clausen
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 01-Maj-2013 kl. 16:22 |
||
|
Gårdmand Thomsen, godt at se du stadig er aktiv, om end det er længe siden der er kommet lidt Technic fra dine hænder. Ser frem til kartoffeloptageren.... det skulle vel ikke være en Variotron, du tænker på? Her på disse kanter har den lokale store kartoffelavler en Tectron, som er meget lig roeoptageren Maxtron, som er ret udbredt her. Min gode kammerat har tre af slagsen, som han kører maskinstation med. Formegentlig et af mine kommende projekter. Ja og du har ret, min kone er en perle; Fik den nye Technic æske med formel raceren 42000, i 3 års bryllupsgave idag da hun kom hjem fra job.... kan man forlange meget mere, udover de normale ægteskabelige forpligtelser?
I bønder i Nørre Jylland skal nok få apparatet at se live, det er en aftale. Hvornår ved jeg endnu ikke. Jeres techniske øjne skal jo nok få pillet den fra hinanden, og give den god kritik, så det glæder jeg mig til.
Men først har jeg en lille forevisning jeg skal have klaret i næste uge. Importøren i Danmark, den lokale maskinhandler Johs. Mertz, ringede idag, og spurgte om jeg havde lyst til at vise den frem og demonstrere den, da han fik besøg af ejeren af Ropa, Herrn Paintner, hele ledelsen fra fabrikken, samt alle importørerne fra hele verden, små 40 mand.
Det sagde jeg ja til, så nu må jeg nok snart få lavet den video
![]() Og så lige et billede af maskinen der tager mine roer op.
|
|||
|
Allan Clausen
|
|||
![]() |
|||
Allan.Clausen
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-Maj-2013 kl. 17:08 |
||
|
Breaking news: Video af maskineriet.
Så lykkedes det, jeg fik lavet en lille video.
En varm tak til min søde kone for filmning, fotografering, og redigering af videoen.
|
|||
|
Allan Clausen
|
|||
![]() |
|||
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 05-Maj-2013 kl. 17:11 |
||
|
Rent lir! Både video og maskineri! Den vil jeg gerne se live en dag!
|
|||
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|||
![]() |
|||
Søren-Johansen
Dæk
Medlem siden: 18-Marts-2012 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 6202 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 05-Maj-2013 kl. 17:17 |
||
|
Efter denne video må du bare vide at det er det fedeste Lego byggeri jeg længe har set. Alle de funktioner og hvor virkelig den ser ud er bare topklasse. BRAVO:-)
|
|||
|
Søren Johansen
|
|||
![]() |
|||
Casper.Hansen
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 3037 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 06-Maj-2013 kl. 02:22 |
||
|
Video'en er top klasse, godt filmet godt redigeret og flotte effekter, du kan godt takke konen for veludført arbejde.
Hvad angår Roeoptageren så er der ikke et øje tørt her, den er bare helt i top. |
|||
|
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer Helt ærligt, Hvor klodset må man være? ![]() |
|||
![]() |
|||
Matias.Bendtsen
Tagsten
Medlem siden: 02-September-2011 Sted: danmark Region: Vendsyssel Status: Offline Point: 655 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 06-Maj-2013 kl. 02:24 |
||
|
Du har hermed forbud mod at komme til udstillinger og deltage i konkurrencer.
Hvad har du egentlig til fremdrift? den kører da rimelig stærkt i forhold til størrelsen.
|
|||
|
Matias bendtsen
UDEN H simply building... if you stop getting better, you stop being good. |
|||
![]() |
|||
Henrik.Christensen
Liftarm
Medlem siden: 02-Marts-2012 Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 4268 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 06-Maj-2013 kl. 04:03 |
||
|
Du og Fruen har et godt samarbejde.
Perfekt byggeri og super filmet og rigtigt godt klippet sammen. |
|||
|
|
|||
![]() |
|||
Besvar
|
Side <1234> |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |