Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Selvkørende Roeoptager, Ropa euroTiger V8-4 XL.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Selvkørende Roeoptager, Ropa euroTiger V8-4 XL.

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Allan.Clausen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 26-Maj-2009
Sted: Denmark
Region: Lolland-Falster
Status: Offline
Point: 349
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Clausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-April-2013 kl. 18:16
@Hoffmann... jo det kan vi godt, har masser af planer i hovedet, men Ropaen har taget al fokus, og har koncentreret mig 110% om den, af frygt for at jeg aldrig skulle blive færdig med den. Isvinteren her i marts var på den måde kærkommen, da alle mine rigtige maskiner stod klar i laden til at rykke ud i marken. Så den sidste måned har været intens. ( tørrer sveden af panden) Wink 
Allan Clausen
Til top
Samuel.Barksdale Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 10-Februar-2013
Sted: DK
Region: ikke oplyst
Point: 306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Samuel.Barksdale Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-April-2013 kl. 05:50
Super flot bygget. Du bør arbejde for Lego!
Til top
Ivan.Graff Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 03-Marts-2009
Point: 1048
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Ivan.Graff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-April-2013 kl. 10:13
Det er sq "topdollar " andet er er det ikke at sige her ClapThumbs Up 
Til top
Finn.Olsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 25-Maj-2012
Region: Hovedstadsområdet
Point: 838
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Finn.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-April-2013 kl. 12:13
Tak skæbne hvor godt lavet. Imponerende stykke arbejde.
10 stjerner herfra Frb. C Clap Tongue
Finn Olsen
Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Point: 8669
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-April-2013 kl. 12:26
Shocked Thumbs Up - kæben røg på gulvet af begejstring. Det' slet æ' så ring' endda...

Redigeret af Peter.Vingborg - 17-April-2013 kl. 12:27
Til top
Lars.H.Sørensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 02-Marts-2012
Sted: Danmark
Point: 1091
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lars.H.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-April-2013 kl. 13:23
Fanme flot arbejde det der!!
Leg godt :)
Til top
Martin.Nygaard Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 10-December-2009
Region: Trekantsområdet
Point: 2578
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-April-2013 kl. 13:37
Rigtig flot landbrugs-isenkram du har bygget dig der - det der er ligegodt sket lidt med den siden du havde den med til Byggemødet i her

- godt at se du fandt ud af PF strømmen
ret så kompliceret eldiagram du havde dig der.
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..

Til top
Mads.Michaelsen Se drop down
Flise
Flise

Medlem siden: 06-Marts-2009
Region: Vestsjælland
Point: 29
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mads.Michaelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-April-2013 kl. 15:03
WAU - det er bare helt vildt flot Big smile

Og en super beskrivelse med gode billeder!
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Clausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-April-2013 kl. 20:31

Jeg takker endnu engang for alle de fine ord, og sidder tilbagelænet og nyder dem Embarrassed

@Kenneth N, Jo vi må da snart finde på noget igen, men ja de næste par uger er det nok ikke så belejligt for mig.

@ Martin Nygaard. Ja jeg nåede ikke at få dit bud på hvad jeg skulle gøre for at undgå overbelastning af sikringerne i batterikasserne, men ved lidt om møblering, lykkedes det alligevel.

Til dem som kunne være interesseret, har jeg renskrevet mit arbejdsdiagram, som jeg måtte lave så jeg kunne holde styr på alle funktionerne, og ikke fik sat for mange ting på en batterikasse.
Tjek derfor nedenstående link.

Allan Clausen
Til top
Anders.Juel.Enemærke Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 22-Januar-2013
Point: 247
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Anders.Juel.Enemærke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 03:15
Supersejt og meget gennemført konstruktion. Der er sku en der har styr på tingende.Thumbs Up
Anders Juel Enemærke
Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 11:09
Go'daw i (bonde)stuen, Bondemand Clausen! 

Det glæder mig at se din model fiks&færdig - og det må vel også glæde Flidsagergaard Maskinstation sådan at blive beriget med et så fint stykke maskineri ?.
Os bønder her i det Nørre Jydske har jo kunnet følge lidt med i fremskridtene, på byggemøderne på Pjaltenborg Gods - og mon ikke at der kunne findes tid til et nyt møde (og maskinstationstræf) igen engang ?.
Så må vi håbe, at I har et ærinde i Sæby den dag, så du eventuelt fik mulighed for at komme forbi og vise modellen og dens funktioner frem ?.
Det er jo som at se på den ægte vare, blot omsat i model, og det ser ud til, at du har fået alle funktionerne fra forbilledet med på modellen.

Citat: Allan.Clausen Allan.Clausen skrev:

Det er jo altid spændende når man lægger lidt hjerteblod til offentligt skue.
Jeg har det lidt på samme måde, Allan.
Jeg har dog endnu ikke helt kunnet regne ud, hvad nul respons betyder (?). Det har jeg efterhånden oplevet et par gange - men jeg tror jo altid det bedste om folk... .

Jeg har forsøgt lidt med LDD, men føler lidt at jeg bruger dobbelt tid på den måde, og så kan man jo ligeså bygge det med det samme  Wink
Enig!. Livet er for kort til at bøvle med virtuelt Technic-byggeri - det går mindst ti gange hurtigere at bygge IRL. 
 225

...så samlingen er vokset betydeligt, efter min søde kone fik mig ud af My Dark age, for fire år siden.
Du er dælme en heldig mand, Clausen. Din kone er en perle!. Husk det!. Wink

Anyways, når jeg er færdig med at gøre marken og elhegnet klar til at hestene kan komme på græs, og så snart specialeskrivningen er overstået, så kaster jeg mig nok ud i Technic-byggeriet igen.
Og så kan Dieselund Maskinstations (forhåbentlig snart) kommende 3-hjulede Grimme kartoffeloptager (som også blev antydet her) blive færdig.
Den vejer indtil videre 1875 gram - slutvægten kommer nok op på små 2500 gram, men så er der heller ingen batteribokse eller motorer, kun trykluft og manuelle funktioner.
Så kunne vi eventuelt holde roe- henholdsvis kartoffeloptagertræf på Pjaltenborg (hvem sagde nørder ?  130 - nej, vel ? ).
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 10-Februar-2013
Point: 5538
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 13:13
Kan kun sige wow og hvor har jeg dog meget at lærer endnu. Ja du er da godClapClapClap tak fordi du deler med os.
Hilsen Henrik Kunz
Til top
Morten.Skov Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 04-September-2007
Point: 1990
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Morten.Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-April-2013 kl. 10:42
Top nice, er vist kun et fattigt ord, den er simpelhen bare super flot bygget, hold nu op. 47
Morten Anker

Jeg er Klodset, men ikke mere end alle de andre i Byggepladen.:-)

Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Clausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Maj-2013 kl. 16:22

Gårdmand Thomsen, godt at se du stadig er aktiv, om end det er længe siden der er kommet lidt Technic fra dine hænder. Ser frem til kartoffeloptageren.... det skulle vel ikke være en Variotron, du tænker på? Her på disse kanter har den lokale store kartoffelavler en Tectron, som er meget lig roeoptageren Maxtron, som er ret udbredt her. Min gode kammerat har tre af slagsen, som han kører maskinstation med. Formegentlig et af mine kommende projekter. Smile

Ja og du har ret, min kone er en perle; Fik den nye Technic æske med formel raceren 42000, i 3 års bryllupsgave idag da hun kom hjem fra job.... kan man forlange meget mere, udover de normale ægteskabelige forpligtelser? Wink

I bønder i Nørre Jylland skal nok få apparatet at se live, det er en aftale. Hvornår ved jeg endnu ikke. Jeres techniske øjne skal jo nok få pillet den fra hinanden, og give den god kritik, så det glæder jeg mig til.

Men først har jeg en lille forevisning jeg skal have klaret i næste uge. Importøren i Danmark, den lokale maskinhandler Johs. Mertz, ringede idag, og spurgte om jeg havde lyst til at vise den frem og demonstrere den, da han fik besøg af ejeren af Ropa, Herrn Paintner, hele ledelsen fra fabrikken, samt alle importørerne fra hele verden, små 40 mand.
Det sagde jeg ja til, så nu må jeg nok snart få lavet den video Embarrassed. Det er lidt spændende, for om nogen er det nok de ypperste kritikere man kan få. Så jeg håber de kan lide den. Og så må jeg vist hellere få fat i nogle friske batterier også Big smile

Og så lige et billede af maskinen der tager mine roer op. Smile 
Allan Clausen
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Clausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 17:08
Breaking news: Video af maskineriet.
Så lykkedes det, jeg fik lavet en lille video.

En varm tak til min søde kone for filmning, fotografering, og redigering af videoen.117

Allan Clausen
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 17:11
Rent lir! Både video og maskineri! Den vil jeg gerne se live en dag! Thumbs Up
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 18-Marts-2012
Region: Midtsjælland
Point: 6202
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 17:17
Efter denne video må du bare vide at det er det fedeste Lego byggeri jeg længe har set. Alle de funktioner og hvor virkelig den ser ud er bare topklasse. BRAVO:-)
Søren Johansen
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 16-Januar-2012
Region: Nordsjælland
Point: 3037
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 02:22
Video'en er top klasse, godt filmet godt redigeret og flotte effekter, du kan godt takke konen for veludført arbejde.

Hvad angår Roeoptageren så er der ikke et øje tørt her, den er bare helt i top.
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Matias.Bendtsen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 02-September-2011
Sted: danmark
Region: Vendsyssel
Point: 655
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Matias.Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 02:24
Du har hermed forbud mod at komme til udstillinger og deltage i konkurrencer.LOL
den er bare perfektThumbs Up

Hvad har du egentlig til fremdrift? den kører da rimelig stærkt i forhold til størrelsen. Smile 
Matias bendtsen
UDEN H

simply building...

if you stop getting better, you stop being good.
Til top
Henrik.Christensen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 02-Marts-2012
Region: Midtsjælland
Point: 4268
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Henrik.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 04:03
Du og Fruen har et godt samarbejde.
Perfekt byggeri og super filmet og rigtigt godt klippet sammen.

Thumbs Up SUPER Thumbs Up

Til top
 Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.141 sekunder.