Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Svenske træhuse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Svenske træhuse

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
ClausPedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 09-Marts-2009
Sted: Denmark
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 2095
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér ClausPedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Svenske træhuse
    Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 02:31
I Skærbæk udstillede jeg disse forskelligfarvede huse:

Kan husene laves i andre farver? Ja - grøn, gul, mærsk blå og tan. Men her koster den her klods

7 - 20 kr. stykket - og dem skal der så bruges ca. 200 stk. af.

Claus Pedersen

"Klodset" - jeg fatter ikke en brik?
Til top
Morten.Dalermoen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 30-Juli-2010
Sted: Norge
Region: ikke oplyst
Point: 1658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Dalermoen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 02:47
Virkelig flotte husClap 

Svenske trehus? Det kunne være i min nabogade, for det er også typiske hus for Norge Wink
Morten Dalermoen
Til top
Benjamin.Jakobsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 04-Februar-2012
Sted: Danmark
Region: Østjylland
Point: 2130
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 03:36
Det ser rigtig hyggeligt ud. Også nogle fine birketræer
Til top
Rasmus.Ansbjerg Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 09-Februar-2011
Point: 2571
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Ansbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 04:05
Det var rigtig rigtig fine de huse...

Kom bare med lidt flere billeder, gerne med nogle detaljer...
Til top
Henrik.Garder Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 24-Oktober-2008
Region: Himmerland
Point: 568
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Garder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 04:21
Det er super fint, især stilladset er jeg vld med, men overholder det nu gældende regler Wink
Henrik Garder

U=I*R
Til top
Adrian.Perslow Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 11-September-2010
Region: Hovedstadsområdet
Point: 4294
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Adrian.Perslow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 07:37

Redigeret af Adrian.Perslow - 11-August-2025 kl. 11:21
Til top
Erik.D.Petersen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 27-Oktober-2011
Point: 1136
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.D.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 09:08
Flotte huse, fin opstilling og masser af liv og små detaljer. Stilladset er jeg også begejstret for - det ligner rigtigt godt!
M.h.t. den omtalte klods: kunne det være et emne til næste års LUGBULK? Jeg kan sagtens bruge en masse af den slags, næsten ligegyldig hvilken farve.
Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-Marts-2006
Point: 3910
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 09:33
Rigtig flot opstilling. Har ikke været så meget i Norge, men kan virkelig genkende husene som svenske.
Måske skal vi presse LEGO til at lave en "fejlfarve" der hedder Falun-red. Stilladset er også rigtig godt og hele stemningen . Birketræerne.  Det må være et optrin fra en midsommerfest siden der kører så meget politi rundt Big smile.  Og til Henrik. Der er ikke samme sikkerhedskrav i Sverige til silladser som i Danmark. Og så er det jo også et spørgsmål om det er et tillads til en maler, elektrikker eller murer. Confused
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2010
Region: Midtsjælland
Point: 3538
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 12:19

Meget flot og hyggelig MOC Clap

Jeg er også vild med stilladset. Desuden kan jeg godt lide tagenes farve. Det svenske flag er også en god detajle. Det hælder dog en smule. Det er ikke fordi, det betyder særlig meget. Men ved at bruge denne klods: http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=75535 til flagstangen, kunne man få den til at hælde mindre. Desuden ville man også undgå de mange hakker.
Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 29-April-2008
Region: Trekantsområdet
Point: 5825
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 14:16
Jeg er helt vild med dine huse Claus. Kanon flot lavet. Tagene er så simple så man tror det er løgn, men det virker utrolig godt synes jeg. - Især på afstand.
Husene blev grundigt nær studeret i Skærbæk Wink
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 16-Januar-2012
Region: Nordsjælland
Point: 3039
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 14:47
Flotte huse, overordentligt flotte huse, og meget livlige.

Simpelt, flot, måske lidt større variation i husenes størrelse og vinduernes pladsering ville sætte prikken over i'et.

Mange god detaljer, de visne buske, birketræerne, gadelamperne, stilladset, postkassen i postkassegul og det simple tag der på afstand ligner tegl.
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Lars.H.Sørensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 02-Marts-2012
Point: 1093
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.H.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 15:36
Rigtig hyggelig gade!!
Leg godt :)
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Point: 7450
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 17:04
Flot udført. De dark orange tage var instant blikfang Smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
John.Thomsen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 16-Januar-2012
Region: Midtsjælland
Point: 645
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér John.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 16:27
Hvor er det flot bygget. Det ligner et 10 år gammelt villakvarter nordvest for Køge.
-Jane Kvint
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausPedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 16:48
Her er lidt flere billeder:

Claus Pedersen

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausPedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 16:54
Citat: Erik.D.Petersen Erik.D.Petersen skrev:

M.h.t. den omtalte klods: kunne det være et emne til næste års LUGBULK? Jeg kan sagtens bruge en masse af den slags, næsten ligegyldig hvilken farve.

Det bliver nok lidt svært. Den gule har været brugt til et sæt i 1981, og de andre har ikke været brugt i nogen sæt.

Det er rigtigt at denne klods giver stangen en bedre rejsning, til gengæld synes jeg flagstangen kommer til at virke for kraftig/tyk.

Claus Pedersen

Til top
K.Gabriel Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 24-Juli-2008
Point: 950
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K.Gabriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 03:50
Som ofte før formår du at skabe en helt særlig idyllisk stemning med alle detaljerne. Også volvoerne er godt ramt.
K.Gabriel
Til top
Morten.Dalermoen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 30-Juli-2010
Sted: Norge
Point: 1658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Dalermoen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 04:45
I Norge sier vi at man skal have de 3 V`er for å være en gjennomsnittlig familie Tongue Volvo, villa og vov vov (hund)...hvor en hunden? LOL
Morten Dalermoen
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 04:48
Flagstangen er kikset. Den skal rettes op. Jeg går ud fra, at du har en "rigid hose" indeni...
Ellers er der ikke noget at komme efter. Det er smukt!
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausPedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 05:52
Citat: K.Gabriel K.Gabriel skrev:

Også volvoerne er godt ramt.
ClapEndelig en der kunne genkende volvoerne.

Citat: Morten.Dalermoen Morten.Dalermoen skrev:

Tongue Volvo, villa og vov vov (hund)...hvor en hunden? LOL

Den er lukket inde efter at have jaget katten op i træet.

Citat: Svend.Erik.Saksun Svend.Erik.Saksun skrev:

Flagstangen er kikset. Jeg går ud fra, at du har en "rigid hose" indeni...

Ja og ja. Porten i hallen må have stået åben, så var der garanteret en frygtelig træk. Confused
Claus Pedersen

Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.075 sekunder.