Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - En dag i en romersk provins
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En dag i en romersk provins

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Ivan.Graff Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 03-Marts-2009
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1048
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ivan.Graff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 09:09
Den er dælme flot Clap og nu kan jeg se hvor alle tan bricks bliver af Big smile
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 09:48
Citat: Benjamin.Jakobsen Benjamin.Jakobsen skrev:

Jeg tænkte mere på at mosaikken ikke er i niveau med fortorvet
Ja, men da jeg ikke kan sænke mosaikken, så skal jeg hæve fortovet, og så kommer det over soklen på huset...Confused
Til top
Benjamin.Jakobsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 04-Februar-2012
Sted: Danmark
Region: Østjylland
Point: 2128
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 10:31
Mosaikken er vel 2,5 plates høj og fortorvet er 4 plates høj. Så hvorfor kan du ikke sænke mosaikken?

Jeg kan ikke påstå at jeg lige ved hvordan - men det burde kunne lade sig gøre

Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 11:52
Hvis du kigger godt efter, Benjamin, så er fortovet 3 plates høj = klodshøjden.
Under mosaikken ligger der en tile for at stabilisere den så ikke den ligger direkte på knopperne.
Til top
Benjamin.Jakobsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 04-Februar-2012
Region: Østjylland
Point: 2128
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 12:03
Ups .... sorry, jeg var for hurtig. 
Til top
Erik.D.Petersen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 27-Oktober-2011
Point: 1136
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.D.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 12:26
Flot MOC, med en masse fine og enkelte finurlige detaljer (det sidste gælder f.eks. søjlerne til templet!). Mosaikkerne er jeg især begejstret for.

Citat: Svend.Erik.Saksun Svend.Erik.Saksun skrev:

Taget var en udfordring. Jeg har prøvet alle mulige former og alle mulige farver: Orange, Sand Green, Dark Blue, LBG, Black og Red plus selvfølgelig Tan.

Min første tanke var at tage skulle være rødt og matche buerne nedenunder, men det blev altså FOR rødt! Så jeg endte op med den viste løsning.

Du skriver andetsteds at væggene skal forestille at være bygget af forskellige materialer, herunder fra ruiner i området. Kunne taget ikke tænkes at være opført på lignende vis?
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 13:05
Citat: Erik.D.Petersen Erik.D.Petersen skrev:

Du skriver andetsteds at væggene skal forestille at være bygget af forskellige materialer, herunder fra ruiner i området. Kunne taget ikke tænkes at være opført på lignende vis?
Jeg ville gerne lave noget der så "forbrændt" (solsvedet) ud, men kunne ikke få det til at fungere. Syntes også der var behov for noget roligt oven på den brogede bygning, så det blev til det her...
Til top
Erik.D.Petersen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 27-Oktober-2011
Point: 1136
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.D.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 13:08
Det kan der selvfølgelig være noget om. Glæder mig til at se fortsættelsen, hvis der ellers bliver tale om en!?Smile 
Til top
Jeppe.Schmidt Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 27-Februar-2011
Region: Sydsjælland
Point: 755
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 13:46
Fed MOC Svend Erik!

Det synes jeg er godt:
  • Bjælkerne der stikker ud fra huset
  • De røde buer
  • Mosaikkerne
  • Tan/brun tern på huset
  • Gulbet i huset (Det er super fedt.. hvis jeg har tan nok så tror jeg at jeg vil kopiere det ved lejlighed)
  • Trappen op til templet er meget innovativ
  • Brugen af skæg til blomster
  • Søjlerne til templet

Det synes jeg er mindre godt (og forslag til forbedringer):
  • Husets meget spraglede facade. Jeg tror det ville hjælpe hvis du holdt dig til tan, dark tan og medium dark flesh og evt. en lille smule LBG i form af 1x2 plates eller 1x1 plates. Men så skal du selvfølgelig rive det hele ned og starte forfraTongue
  • Mosaikken der ikke er i niveau (men det har du jo argumenteret for)
  • Det meget tan tag. Har du prøvet med brun?
  • De stakkels romerske soldater har ild i hjelmenLOL
Jeg håber du har mod på at lave flere MOC's i samme tema.

Jeppe Schmidt
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2010
Region: Midtsjælland
Point: 3533
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 14:06
Fantastisk MOC Clap

Jeg er meget imponeret. Antikken er et meget spændende tema. Jeg er selv igang med at bygge det antikke Grækenland.
Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Lars.H.Sørensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 02-Marts-2012
Region: Hovedstadsområdet
Point: 1091
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.H.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 14:26
Rigtigt flot lavet! også et spændende tema at tage fat på.
Leg godt :)
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 14:28
@ Jeppe
Enig vedrørende facaden, men jeg skulle lige prøve...
Mosaikken bliver rettet til næste gang.
Det brune tag lyder som en god idé. Det skal prøves ved lejlighed.
Ilden lå på bordet, da jeg skulle gøre romerne klar. Så Saxus fik den hvide og de 2 legionærer blev brændt af...
Joh modet har jeg skam ikke tabt. Men der mangler tid. Husk på jeg er pensionist.

@ Lasse
Tak - og jeg ser frem til dit bud på antikkens Grækenland. Det bliver garanteret godt.
Til top
Jeppe.Schmidt Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 27-Februar-2011
Region: Sydsjælland
Point: 755
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 14:30
Citat: Svend.Erik.Saksun Svend.Erik.Saksun skrev:

@ Jeppe
Joh modet har jeg skam ikke tabt. Men der mangler tid. Husk på jeg er pensionist.
LOL Jeg troede netop det var når man blev pensioneret at man fik rigtig god tid til den slags sysler.

Jeppe Schmidt
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 16-Januar-2012
Region: Nordsjælland
Point: 3037
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 15:16
Flot og anderledes, meget nytænkning og finurlige detaljer, alt i alt rigtigt godt byggeri Clap, dog med enkelte skønhedsudfordringer.Wink
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Ole.Nordby Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 21-August-2010
Sted: Norge
Point: 357
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole.Nordby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 15:04
Hvor flott
Ole Christian Nordby

Byggepladen & Brikkelauget
Til top
Jesper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 2419
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 16:44
Hvis Reddish Brown kommer i spil til taget, kunne man stringere farvespektret ved at udskifte de røde oste med samme. Jeg er ikke meget for de "murstensdimser"i rodet selskab. Meget flotte detaljer og mosaikken er vidunderlig. Jeg ville nok have valgt at videreføre den øverste (igen noget med farver og farveskift). Lidt det samme kan man sige om porten. Dejlige, kreative og gode eksperimenter.
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 20:18
Tak for ordene.
Og det er jo netop det, det er, Jesper: Eksperimenter!
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.