Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Amalienborg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Amalienborg

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Amalienborg
    Sendt: 26-Februar-2012 kl. 20:44
Fordelen ved "microscale" er at man sparer en allerhelv.... masse klodser - og så behøver det ikke at ligne originalen helt så meget, så i virkeligheden er det en ret så taknemmelig disciplin Big smile

Her er mit bud på Amalienborg i microscale:

Til top
Stefan.Sandbeck Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 30-Oktober-2008
Sted: Denmark
Region: Vestsjælland
Point: 1276
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stefan.Sandbeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Februar-2012 kl. 00:58
den er da nysselig rammer rigtig fint Wink

og så videre til stor skalaBig smile
Stefan Sandbeck

Den ABS afhængige Autolakere
(citat fra Kundby)

TC8
Til top
Gert.Hansen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 05-Februar-2005
Point: 1843
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gert.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Februar-2012 kl. 03:33
Så kan Christoffer jo lige lave Marmorkirken i samme skala, og så er vi godt igang med at lave Kbh midtby :-)
Til top
Thomas.Möser Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 23-Juli-2009
Point: 394
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.Möser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Februar-2012 kl. 11:42
Ganske nydelig Clap men......hvad har du brugt til de små bygninger ved indgangene til pladsen? (jeg tænker her på vinduerne og porte - de skulle vel ikke være fra microscala-udgaven af Nyhavn?). De store bygninger har jeg allerede afluret..."Erlinger" Wink

Redigeret af Thomas.Möser - 27-Februar-2012 kl. 11:42
Til top
Anders.B.Thuesen Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Point: 174
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.B.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Februar-2012 kl. 11:57

Det ville gøre sig rigtig godt med et indre by layout. Det her er jo en fremragende start.

Der er lidt bonzai træ over det, det ser ud som om den største udfordring i microscale er at man kan se hvad det er. Jeg er i hvert fald ikke i tvivl. Superflot!
Til top
Martin.Nygaard Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 10-December-2009
Region: Trekantsområdet
Point: 2578
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Februar-2012 kl. 12:11
Sådan - det er godt ramt! Holder architecture stilen meget godt
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..

Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Februar-2012 kl. 12:45
Citat: Thomas.Möser Thomas.Möser skrev:

Ganske nydelig Clap men......hvad har du brugt til de små bygninger ved indgangene til pladsen?
Det er et cowboy trick, som jeg har benyttet mig af tidligere. Det er Letraset (som er noget forhistorisk layout materiale Wink). Her har jeg brugt det på min egen mikroskalamodel af Nyhavn:
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7437
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 06:42
Super flot, Svend Erik. Så mangler du bare Amaliehaven, vand og Operahuset til et mikrodiorama Smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 08:27
Tak, Ulrik, og jo - tanken har strejfet mig...
Men det må vente. Andre projekter har højere prioritet.
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Point: 3037
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 14:56
Selv min datter kunne se at det var Amalienborg - så den er accepteret.Clap

Dog kan man ikke se hvorfor skulpturen i midten skulle have været dyrere end resten af Amalienborg.Wink
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Thomas.Seifert Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 27-September-2011
Point: 113
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.Seifert Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 19:34
Letraset? Der blev jeg skuffet...
Ellers flot - burde måske lige have skiftet Letraset ud med nogle skilderhuse - og hvis den skulptur virkelig er så dyr skal den vel hegnes ind?
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.086 sekunder.