Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Kartoffelrækkerne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kartoffelrækkerne

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Esben.K Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 2008
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kartoffelrækkerne
    Sendt: 23-Februar-2012 kl. 15:22
Hej med jer,

Kartoffelrækkerne er et boligkvarter ved Sortedamssøen i centrum af København. Kvarteret består af 480 arbejderboliger langs 11 gader og blev opført i perioden 1873-1889.

Min udgave viser et udsnit af kvarteret med karakteristiske, arkitektoniske elementer.
Modellen består af 15 huse med 24 forskellige facader. Facadernes struktur og vinduernes placering er næsten identisk, men husene har forskellige karnapper, kviste, balkoner, indgangspartier, forhaver og selvfølgelig farve.

Flere billeder i min folder på Brickshelf

Modellen blev udstillet på Lego World i sidste weekend.

Jeg har bygget på modellen et halvt års tid (meget on/off) og har glædet mig til at vise den frem på Lego World og her på forum.

Hvad siger I til den?

Esben
Til top
Tomas.Lørup Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse

Medlem siden: 17-December-2010
Sted: Danmark
Region: Nordvestjylland
Point: 1575
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tomas.Lørup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 15:39
Imponerende projekt både i virkeligheden og på forum
Intet er umuligt for den, der bærer viljen i hjertet.
Til top
Tomas.Lørup Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse

Medlem siden: 17-December-2010
Region: Nordvestjylland
Point: 1575
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tomas.Lørup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 15:39
Finder hele tiden detaljer jeg ikke havde set :)
Intet er umuligt for den, der bærer viljen i hjertet.
Til top
K.Gabriel Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 24-Juli-2008
Point: 948
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K.Gabriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 15:42
Intet mindre end et mesterværk. Gademiljøet er helt i top. Gode og varierede farver.
K.Gabriel
Til top
Louise.Ibsgaard Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 16-Juli-2008
Region: Sydvestjylland
Point: 742
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Louise.Ibsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 16:07
Wauw!! Big smile  men hvor får du klodserne fra?!
Louise Ibsgaard
Til top
Lars.Fink.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Kasserer

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Region: Sønderjylland
Point: 3448
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Fink.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 16:14
Super flot - virkelig detaljeret og mange sjove scener

Så den godt på LEGOWORLD og var imponeret over at se den IRL - virkelig godt ramt

Er de bygget på 32x32 baseplates???

MEN er super skuffet over du ikke har bygget alle 11 gader med de 480 huseWinkLOLLOL
Lars Fink Hansen
Til top
Thomas.Dreyer Se drop down
Plade
Plade

Medlem siden: 05-August-2011
Region: ikke oplyst
Point: 63
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.Dreyer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 16:39
Rigtigt lækkert bymiljø. Så den også på LW, men fint med billeder her i tråden, så man kan studere de detaljer, man missede irl.

Til top
Allan.Clausen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 26-Maj-2009
Region: Lolland-Falster
Point: 349
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Clausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 16:40
Hej Esben.

Jeg har svært ved at få armene ned, og efterhånden bliver det lidt anstrengt i længden når de har været oppe siden i lørdags hvor jeg så det i virkeligheden. 59
Du har en ufattelig detaljegrad, og fanger livet i kartoffelrækkerne på en skøn måde. Det som der er ret befriende når man nærkigger dine billeder, er at selv gulnede, falmede, og klodser med lidt gammelt klister fra decors bliver brugt, og ikke skæmmer udtrykket, men giver hele billedet en mere autentisk touch, istedet for nye varme blankpolerede klodser, inde fra støberiet.

Super gået!Clap

Og forresten så syntes jeg ret godt om dit lille parcelhus med de nye murstensklodser...!

Hilsen Bondemand Clausen
Allan Clausen
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 17:36
Meget smukkere bliver det ikke... Clap
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Point: 7681
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 18:37
Huset med det blå tag i den midterste række - hvordan har du lavet taget? Det ser kreativt ud?
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Jakob.Hestbæk Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse

Medlem siden: 28-November-2010
Point: 2809
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Hestbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 18:50
Med den her

Hver anden række er hævet med en plate. Lige som det var i Cafe Corner.

Til top
Gert.Hansen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 05-Februar-2005
Point: 1843
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gert.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 08:23
Jeg troede det var en engelsk forstandskvarter :-)
Til top
Kim.Sørensen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 05-Januar-2009
Sted: Middelfart - DK
Point: 621
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 08:41
Jamen det ser sku godt ud ShockedClapThumbs Up
Til top
Adrian.Perslow Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 11-September-2010
Point: 4319
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Adrian.Perslow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Februar-2012 kl. 09:42
Hvem filen laver lige 15 huse - bare lige sådan - på én gang - det er jo det glade vanvid!!!!

Men hvor er det dog imponerende - intet mindre Clap
Adrian Perslow
Til top
Esben.K Se drop down
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Februar-2012 kl. 16:54
Hej igen,

Tak for kommentarerne Smile

Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

Huset med det blå tag i den midterste række - hvordan har du lavet taget? Det ser kreativt ud?

Det er faktisk omvendte mørkeblå tagsten Wink De var i en rodekasse til klodsfest for nogle år siden hvor mørkeblå var sjælden, så jeg tiltuskede mig en masse uden helt at vide hvad de skulle bruges til... Og nu blev de så til et tag.

Citat: Lars.Fink.Hansen Lars.Fink.Hansen skrev:

Er de bygget på 32x32 baseplates???

Nej, hvert hus har de spøjse dimensioner 24 i længden gange 22 i bredden. Længden er givet af facadens struktur med tre sæt vinduer, mens bredden er valgt så der kan være tre rækker huse og to veje på fire baseplates.
Husene har ingen bund eller interiør, kun et technic skelet holder væggene sammen.

Citat: Louise.Ibsgaard Louise.Ibsgaard skrev:

Wauw!! Big smile  men hvor får du klodserne fra?!

De er såmænd samlet sammen gennem 29 år og der er da også både falmede klodser og klodser med bidemærker... Men så ser huset bare lidt slidt ud Wink Almindelige sorte, hvide og grå plates har jeg ikke flere tilbage af nu efter byggeriet. Jeg har købt godt ind af vinduer ved de sidste LUGBOPs.

Esben
Til top
C.Mathiesen Se drop down
Flise
Flise

Medlem siden: 17-August-2007
Point: 37
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Mathiesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 08:04
Hold kæft det er flot !!!!!!! og omfattende ! - jeg har selv strukket mig til at lave vores eget hus og det synes jeg var rigeligt :-)

http://www.flickr.com/photos/cmathiesen/6451514833/in/photostream/

c
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Point: 7328
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 12:19
Superflot. Jeg kender en der lige har lejet stueetagen i et af disse huse og miljøgengivelsen er bare top notch Smile

Har nogen bygget Humleby endnu?? Wink
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Esben.K Se drop down
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 14:50
Citat: C.Mathiesen C.Mathiesen skrev:

Hold kæft det er flot !!!!!!! og omfattende ! - jeg har selv strukket mig til at lave vores eget hus og det synes jeg var rigeligt :-)

c

Fedt! Jeg søgte efter Lego og Kartoffelrækkerne inden jeg gik i gang for at se om der var andre der havde bygget noget men stødte ikke på dit hus. Der er mange ligheder og byggeteknikker tilfælles på vores udgaver. Jeg ved at størstedelen af husene har de original farver og karakteristiske røde bånd som dit, men min miniudgave måtte blive noget mere spraglet for at jeg havde klodser nok :-)

Esben
Til top
Lars.H.Sørensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 02-Marts-2012
Point: 1071
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.H.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 05:01
Super duper flot gengivelse af Kartoffelrækkerne! Jeg er imponeret over alle de fine detaljer.
Leg godt :)
Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Point: 8409
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 05:14
Citat: C.Mathiesen C.Mathiesen skrev:

c
Husk at trykke enter lige efter din link-tekst. Derved har vi, der gerne vil se dit eget hus i LEGO klodser, sparet et par klik eller flere Wink

Godt byggeri i øvrigt Clap

Redigeret af Peter.Vingborg - 31-Marts-2012 kl. 05:16
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.