Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Spørg foreningens medlemmer
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - 12V Lego tog 7740
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

12V Lego tog 7740

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Christian Gæst Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian Gæst Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 12V Lego tog 7740
    Sendt: 15-December-2011 kl. 06:25
Hej

Er der nogen forslag til hvor jeg kan få nye elastikker til 12V motoren på mit legotog - model 7740.
Det har ikke været brugt i  nogen år, og skal nu afprøves igen. Men de originale elastikker trænger til udskiftning. ??

Skal man fortsætte med 12V formatet eller overveje at skifte til det nye - hvor man ikke kan få bla. elektriske skiftespor mm som tilbehør ??

På forhånd tak for hjælpen.

vh

Christian  
Til top
Matias.Bendtsen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 02-September-2011
Sted: danmark
Region: Vendsyssel
Status: Offline
Point: 655
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matias.Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 06:43
hvis det er dem på hjulene kan man bruge aflange balloner, der er klippet i skiver.Wink
der er også en anden tråd et eller andet sted, muligvis i det lukkede forum.
Matias bendtsen
UDEN H

simply building...

if you stop getting better, you stop being good.
Til top
Asger.Lindeblad Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Point: 1774
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Asger.Lindeblad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 06:52

Redigeret af Asger.Lindeblad - 09-December-2024 kl. 23:33
Til top
Ivan.Graff Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 03-Marts-2009
Region: ikke oplyst
Point: 1048
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ivan.Graff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 07:56
Jeg har lavet et forsøg med "krumpeflex" og det virker overraskende godt, det skal bare klippes i den rigtige brede og så monteres på hjulene. Det fåes i mange farver men har selv brugt sort. 
Til top
Jesper.Pedersen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 20-Juni-2007
Point: 303
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 04:49

hej ivan, jeg kan godt hjælpe dig med at bestille på bricklink, hvis du er intesseret. Det er mig du har købt mærsk toget af.

Til top
Ivan.Graff Se drop down
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ivan.Graff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 07:55
Hej Jesper Nej det er ikke noget jeg står og mangler, bruger dem kun til de "gamle røde hjul" da de ikke køre så godt på Rc plast skinner men tak for hjælpen og siger lige tak for handlen med toget :-}
Til top
Christian Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 05:36
hej
Tak for hjælpen med svarene - men hvad er "krumpeflex" - vil isenkræmmeren se mærkeligt på mig hvis jeg spørger ?? eller ... :)
Hilsen Chr
Til top
Henrik.Garder Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 24-Oktober-2008
Region: Himmerland
Point: 568
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Garder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 06:36
Nu skal man jo nogle gange passe på med at blande sig , men mon ikke der menes krympeflex !

Krympeflex er noget plastic der krymper når det får varme fra en varmepistol eller lignende.

Det er noget os el-installatører bruger når vi skal samle ledninger/kabler med, og hvis det er det du vil forsøge dig med tror jeg du skal til din lokale installatør og tigge om et stykke.
Men med kendskab til dette, tror jeg ikke det er den rette vej, jeg hælder mere til den med cykkelslangen og så skære den i tynde skiver, krympeflex får ikke den "gummi"agtige overflade.

Kan fortælle at de sorte elastikker der sidder bag på stikkontakter og andet afbryder materiel faktisk er en form for cykkelslange der bliver skåret i tynde skiver og så sat bag på for at samle de to "klør" Wink 
men det var en anden historie............ 
Henrik Garder

U=I*R
Til top
Ivan.Graff Se drop down
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ivan.Graff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 09:25
Citat: Henrik.Garder Henrik.Garder skrev:

Nu skal man jo nogle gange passe på med at blande sig , men mon ikke der menes krympeflex !

Krympeflex er noget plastic der krymper når det får varme fra en varmepistol eller lignende.

Det er noget os el-installatører bruger når vi skal samle ledninger/kabler med, og hvis det er det du vil forsøge dig med tror jeg du skal til din lokale installatør og tigge om et stykke.
Men med kendskab til dette, tror jeg ikke det er den rette vej, jeg hælder mere til den med cykkelslangen og så skære den i tynde skiver, krympeflex får ikke den "gummi"agtige overflade.

Kan fortælle at de sorte elastikker der sidder bag på stikkontakter og andet afbryder materiel faktisk er en form for cykkelslange der bliver skåret i tynde skiver og så sat bag på for at samle de to "klør" Wink 
men det var en anden historie............ 

Yeap jeg har da vist ved en "fejl40" trykket forkert det hedder jo ikke krumpeflex men krympeflex Wink
men det virker, man skal bare være go' til at klippe/skære
Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-Marts-2006
Region: Hovedstadsområdet
Point: 3910
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 10:50
Må nok give Henrik ret omkring den glatte overflade på krympeflex. Men vil da så også sige at det er altså også noget andre end el-installatører bruger. Det anvendes meget i autobranchen og der hvor jeg selv har haft en fortids, nemlig inden for elektronikbranchen og blandt hobbyfolk med bl.a. fjernstyrende biler.  Kan købes i de fleste velassoterede hobby- og elektronikforretninger i mange forskellige størrelser.
 Skal det være i ruller har firmaet KJV det også i deres web-shop.  
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
Harald Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Harald Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-Marts-2012 kl. 09:57

Vh Harald 
(Beklager at genoplive en gammel tråd)
Til top
Ole.F.Berry Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 26-November-2011
Point: 235
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole.F.Berry Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-Marts-2012 kl. 15:14
Jeg beklager meget at hyppe min egen hest, men jeg er trods alt DKs største leverandør af krympeflex til private. Tjek elav.dk

Dog vil jeg anbefale at købe de fra ebay linket ovenfor. Det er (for) nemt at skade hjulene vil du varmer krympefleksen op
Til top
asger schnuchel Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér asger schnuchel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Juli-2012 kl. 06:16
jeg tror også at det en dum ide jeg gjorde det en gang på ledning den smeltede 
Til top
 Besvar Besvar

Hurtigt svar
Navn:

Besked:
   NoFollow er tilføjet til alle links fra dette forum (rel="nofollow")
 Benyt Forum-koder
Sikkerhedskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code  Refresh Gendan billede