![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
DSB Litra EA |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Dennis.Tomsen ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 5911 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Juli-2019 kl. 22:10 |
|
Takker! Nu bliver det meste af mit togmateriel aldrig skilt ad, så den digitale model kunne trods alt genskabes. Det var heldigvis ikke nødvendigt, da LDD-filerne også lå ude ved diverse folk ![]() Redigeret af Dennis.Tomsen - 31-Juli-2019 kl. 22:10 |
||
Mit Flickr-galleri
|
||
![]() |
||
Lasse.Deleuran ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 3741 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det er altså et flot lokomotiv. Jeg er glad for at det ikke er gået tabt.
|
||
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
|
||
![]() |
||
Lars.Kristensen ![]() Liftarm ![]() Medlem siden: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 2162 |
|
Uha, hvis ikke jeg synes der er købt for nok af klodser et andet projekt så var det lige et af disse toge jeg ville kaste mig over.
|
||
Lars Kristensen
|
||
![]() |
||
Dennis.Tomsen ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 5911 |
|
Mine oprindelige fotos gik desværre tabt med mit datatab for et par år tilbage, men det var ikke det store tab lige hvad Litra EA angik, da kvaliteten ikke just var videre imponerende.
Siden har jeg lært en ting eller to om renders og redskaberne er så meget bedre i dag. Så første indlæg er blevet opdateret med lidt mere tekst og nye billeder i højere opløsning
![]() Redigeret af Dennis.Tomsen - 31-Juli-2019 kl. 15:24 |
||
Mit Flickr-galleri
|
||
![]() |
||
|
Takker!
Som jeg tolker det, så er 'køleribberne' under skoderne vandrette, men der er ingen problemer konstruktionsmæssigt i at vende dem lodrette
![]() Jeg overvejede dog på et tidspunkt at bruge klistermærker oven på sorte fliser for at få 'kanten' rundt om 'køleribberne' med, men gik fra det igen (der er klistermærker nok i forvejen).
MZ'eren er min egen favorit, men det har helt sikkert noget med minder fra barndommen at gøre
![]() Redigeret af Dennis.Tomsen - 08-November-2015 kl. 17:02 |
||
![]() |
||
Adrian.Perslow ![]() Liftarm ![]() Medlem siden: 11-September-2010 Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 4319 |
|
Det er godt nok imponerende hvad du kan bygge af lokomotiver - og så med den hast
![]() En enkelt ting springer mig i øjnene, og det er "køleribberne" på siden af taget. På originalen ligger de vandret, men på din model ligger de lodret. Var det helt umuligt for dig at ligge dem vandret? Jeg kan ikke forestille mig, at du ikke selv har spottet det, og "kæmpet" med det
![]() Hvis jeg må være så fri at fortælle hvilken der er min favorit, så er det helt klart den der står bagest på "parade-billedet". Den med den runde snude, og som du tidligere har omtalt som den simple model
![]() |
||
Adrian Perslow
|
||
![]() |
||
René.Hoffmann ![]() Dæk ![]() ![]() Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7681 |
|
Jeg starter med at krydse fingre med det samme... ![]() |
||
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
||
![]() |
||
|
Hmmm, godt spørgsmål, måske får jeg mulighed for at tage trioen med til Klodsfest '12
|
||
![]() |
||
Thomas.Seifert ![]() Klods ![]() ![]() Medlem siden: 27-September-2011 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 113 |
|
Super flot! Hvor og hvornår ser vi dem live?
![]() |
||
![]() |
||
Jørgen.Pedersen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 28-Marts-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 3907 |
|
Maskinen er jo lige smuk. Uanset hvad den hedder.
![]() Redigeret af Jørgen.Pedersen - 06-December-2011 kl. 13:11 |
||
Jørgen Pedersen
§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver. |
||
![]() |
||
|
Navnet var tænkt som en hyldest, men lad os komme tilbage til hvad tråden handler om, EA'eren ![]() Redigeret af Dennis.Tomsen - 08-December-2011 kl. 14:00 |
||
![]() |
||
Peter.Vingborg ![]() Dæk ![]() ![]() Byggebladets redaktør Medlem siden: 29-Februar-2004 Sted: LEGO Fan Land Region: Vestjylland Status: Offline Point: 8410 |
|
Nå, det kommer lige op på et højere sted. Uorden i historien går jo ikke.
Så kom der info fra højere sted:
Ole Kirk Kristiansen er DØBT Ole Kirk Kristiansen med K og derfor bruger vi det (LEGO Koncernen). Han underskrev sig selv med Ch, men det var ganske almindeligt tidligere. Godtfred er også døbt Kristiansen med K, men ændrede formeldt sit efternavn the Christiansen, da navneloven blev ændret i slutningen af 1980´erne. Kjeld er derfor også døbt Kristiansen med K. Redigeret af Peter.Vingborg - 07-December-2011 kl. 17:53 |
||
![]() |
||
Peter.Vingborg ![]() Dæk ![]() ![]() Byggebladets redaktør Medlem siden: 29-Februar-2004 Sted: LEGO Fan Land Region: Vestjylland Status: Offline Point: 8410 |
|
![]() Redigeret af Peter.Vingborg - 05-December-2011 kl. 15:51 |
||
![]() |
||
Jørgen.Pedersen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 28-Marts-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 3907 |
|
Ja og på Google bliver Kristiansen og christiansen "brugt i flæg".
Den der med præsten kender vi i min familie. Af konens 3 ægte søskende staves den enes efternavn med å og ikke med aa som i resten af hendes familie. Altervin skulle ellers være uden promiller.
![]() |
||
Jørgen Pedersen
§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver. |
||
![]() |
||
|
Ugh! Heldigvis bliver stavemåden Ole Kirk Kristiansen benyttet på LEGOs egen hjemmeside, så det går nok ![]() Redigeret af Dennis.Tomsen - 05-December-2011 kl. 15:08 |
||
![]() |
||
|
Redigeret af Peter.Vingborg - 05-December-2011 kl. 14:25 |
||
![]() |
||
Jakob.Hestbæk ![]() Bestyrelse ![]() ![]() Medlem siden: 28-November-2010 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2810 |
|
|
||
![]() |
||
|
Du må ikke snyde os på den måde Dennis. Også jeg var inde på jernbanen.dk . Men da jeg så googlede navnet fandt jeg ud af at du snød. Men han burde måske have sit navn på en DSB maskine.
|
||
Jørgen Pedersen
||
![]() |
||
Matias.Bendtsen ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 02-September-2011 Sted: danmark Region: Vendsyssel Status: Offline Point: 654 |
|
![]() ![]() Redigeret af Matias.Bendtsen - 05-December-2011 kl. 13:37 |
||
Matias bendtsen
UDEN H simply building... if you stop getting better, you stop being good. |
||
![]() |
||
|
Ahh, strømaftagerne
![]() Prøvede den ene 'fancy' løsning efter den anden, men LEGOs 'less is more' design viste sig hver gang at være....tja, pænere.
Tænker du på nogle kabler eller lignende?
Jeps, et par numre højere end den seneste produceret EA, så den kunne navngives som ønsket
![]() Redigeret af Dennis.Tomsen - 08-December-2011 kl. 13:05 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |