Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Tysk regionaltog
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tysk regionaltog

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lars.Mogensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 05-Januar-2010
Sted: Denmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 1518
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Mogensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tysk regionaltog
    Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 17:26
Her kommer mit forsøg på at lave et tysk regionaltog fra DB, trukket af en BR110; et projekt der blev lidt svært grundet den knappe mængde af klodstyper i farven mørkeblå.

Motorvognen er en fire-akslet BR110 (også benævnt BR E10), et altmuliglokomotiv der var grundstammen i DB tilbage i 70-80'erne.

Billede af virkeligheden:  

Motorvognen er praktisk talt bygget på hovedet (ren SNOT) og jeg har ladet mig inspirere af Märklin ved at have et internt chassis der holder motorerne og så en ydre skal der definerer selve  vognen. Dette gør det nemt at arbejde på motordelen uden at skulle skille hele lok'et ad.

Et regionaltog skal have nogle passagervogne:

Taget kan løftes af og er lavet af Technic paneler, hvilket letter på vægten i forhold til at bruge curved slopes:

Flere billeder:

Hvad synes i om regionaltoget?

Til top
Morten.Øberg Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-November-2007
Region: ikke oplyst
Point: 904
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 17:38
Er nu mest vild med dine vogne Embarrassed

Det er piv frækt, at de er 7 knopper brede.  Farverne er også herlige.

Technic taget er også en god detalje Clap
Morten Øberg
Til top
Morten.Dalermoen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 30-Juli-2010
Sted: Norge
Point: 1658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Dalermoen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 17:52
WOWSmile For en produksjon. Her kommer det ene flotte togsett efter det andre opp på forum. Enig med Morten, mest vild med vognene (men lok også flott).
Morten Dalermoen
Til top
Frederik.Normann Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 14-Maj-2009
Region: Østjylland
Point: 424
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frederik.Normann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 18:01
Hold kæft det ser bare super duper godt ud !!!! Jeg er syntes godt nok det er et rigtig flot tog du har fået stykket sammen !... Super farvevalg ! Og igen genialt med panelerne som tag ! Virkelig flot :)!

Egentlig en oplagt model at tilmelder til Lego World ! "Hint". :D

Redigeret af F.Normann - 13-Oktober-2011 kl. 18:05
Venligst
Frederik Ankjær Normann

ankjrdesign.com

Deltager i LEGO Master 2021!
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 10-Januar-2006
Region: Østjylland
Point: 2171
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 18:53
Dine vogne ligner KBH hovedbane anno 80'erne med de flere farvet vogne sat sammen! utroligt kreativt / virkelighedstro med taget! Men med den længde kan de så godt tage en alminde 8 skinner kurve uden at vælte?
Loko'en er utrolig vellignende og meget detaljerig!
Lars Kristensen
Til top
Martin.Nygaard Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 10-December-2009
Region: Trekantsområdet
Point: 2578
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 18:55
Rigtig flot tog - meget spændende med alle disse nye rullende materiel der kommer.

Som alle andre nævner et de grå (og attraktive!) paneler genialt brug til taget på vognene. Det giver en lettere, enklere og mere holdbar konstruktion og giver samtidig det "rå" look men de huller og samlinger der er - god idé!

kan godt lide at toget er bygget "up side down" - sjovt lille twist.
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..

Til top
Jacob.Sparre Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 07-Maj-2009
Point: 225
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacob.Sparre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 03:52
Rigtig flot!

Jeg er specielt glad for din tagkonstruktion på vognene.

Har du forsøgt at få fronten på lokomotivet til at skråne lidt (som originalen)?
Til top
Gert.Hansen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 05-Februar-2005
Point: 1843
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gert.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 08:58
Også Lækkert tog og lækre vogne!
Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Status: Online
Point: 8669
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 09:55
Godt gået Lars! Shocked Big smile Clap
Til top
Henrik.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 01-April-2005
Region: Midtsjælland
Point: 2020
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 14:49
Jeg må sige at det er en super flot model Clap
Men som de andre der osse har skrevet, må jeg sige at farvevalget er helt perfekt og den måde som
du har lavet taget på på passagervogne er super frækt Wink
Husk at tilmeld det til LEGO World
Henrik Hansen

" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! "

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Lone.Pihl Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-Juni-2007
Region: Bornholm
Point: 1007
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lone.Pihl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Oktober-2011 kl. 04:24
ClapClapClap
Man må bare stille sig op i koret, meget flotTongue
Respekt.
Især taget på vogne er godt
Jo flere klodser jeg har, jo flere mangler jeg....
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Mogensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 10:00
Citat: F.Normann F.Normann skrev:

Hold kæft det ser bare super duper godt ud !!!! Jeg er syntes godt nok det er et rigtig flot tog du har fået stykket sammen !... Super farvevalg ! Og igen genialt med panelerne som tag ! Virkelig flot :)!

Egentlig en oplagt model at tilmelder til Lego World ! "Hint". :D

Takker!, Kan desværre ikke til LEGO world Cry, men vil nok prøve at melde dem til klodsfest Tongue.
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Mogensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 10:08
Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

Dine vogne ligner KBH hovedbane anno 80'erne med de flere farvet vogne sat sammen!

Farverne er faktisk inspireret af virkeligheden:

Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

Men med den længde kan de så godt tage en alminde 8 skinner kurve uden at vælte?

De vælter ingenlunde, men selv om de er kortere end dem jeg lavede til mit MZ regionaltog  eller min BR103 Rheingold, ser det måske stadig lidt kikset ud på en fuld 90 graders standard LEGO kurve:

Man skal nok indsætte lige skinner imellem de buede eller lave kurver med lige skinner; en teknik der demonstreres i RailBricks #1.
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Mogensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 10:10
Citat: Jacob.Sparre Jacob.Sparre skrev:

Har du forsøgt at få fronten på lokomotivet til at skråne lidt (som originalen)?

Den vertikale front er et klart trade-off fra virkelighedens model. Ellers ja, jeg forsøgte at skråne fronten, men det førte til for mange sprækker i siderne som jeg ikke kunne finde klodserne i mørkeblå til at dække uden at det så kikset ud.  

Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7437
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 21:54
Flot bygget, der !!

47
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Esben.K Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 09-Februar-2006
Region: Hovedstadsområdet
Point: 2108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 11:48
Meget gennemført togsæt!

Technic panelerne som tag er godt set og de medfølgende "ventilationshuller" giver et afbræk i et ellers meget langt og ensformigt tag.
Interessant at bygge lokomotivets indmad og ydre hver for sig... den idé kunne jeg godt finde på at genbruge ved lejlighed.
Fronten af lokomotivet er meget vellykket. Det eneste der slog mig ved første sammenligning med originalen er at de lysegrå gelændre ved dørene til førerhuset er meget bastante. Har du prøvet dem i en anden farve (mørkeblå, mørkegrå eller sort)? Eller helt at fjerne dem?

Esben
Til top
Jesper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2007
Point: 2419
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 18:10
Superflotte tog
PS: Jeg synes at lyssværdene skal væk.
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Mogensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 17:29
Har smidt lidt flere billeder her:

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=486944

Som kan ses når de bliver godkendt.
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Mogensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 17:36
Citat: Esben.K Esben.K skrev:

(...) de lysegrå gelændre ved dørene til førerhuset er meget bastante. Har du prøvet dem i en anden farve (mørkeblå, mørkegrå eller sort)? Eller helt at fjerne dem?

Har prøvet rigtig meget Smile. Er enig i at de er meget markante om end de bryder en lang mørkeblå flade. Som jeg skriver i starten så har LEGO ikke produceret så mange klodstyper i mærkblå (end ikke lyssværd). Savnede især nogle modified klodser med clips på så jeg kunne placere gelænderne tættere på fladen. Men en LEGO MOC bliver jo som bekendt aldrig færdig Smile, så det kan være at det bliver muligt at forbedre mere senere.

Til top
Christian.Herrig Se drop down
Flise
Flise

Medlem siden: 16-August-2010
Sted: Danmark
Point: 46
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian.Herrig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 09:12
Når man ser sådanne et flot tog i syv bredde, s¨å får man jo næsten lyst til at prøve det!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.066 sekunder.