![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
PF Togkran med DSB MT motorvogn |
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | |
Lars.Mogensen
Panel
Medlem siden: 05-Januar-2010 Sted: Denmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 1518 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: PF Togkran med DSB MT motorvognSendt: 25-September-2011 kl. 11:15 |
|
Alle dem der siger at LEGO TECHNIC og liftarms ikke kan benyttes til et by- eller tog-layout må nu se sig modbevist. Her kommer nemlig en fuld funktionel PF togkran i minifig-størrelse:
Lige siden jeg som knægt fik denne LEGO kranvogn (7814) har jeg ønsket mig at den var fjernstyret. ![]() Der skulle et par revolutioner til i udvalget af LEGO klodser, men efter at vi har fået liftarms og LEGO Power Functions var tiden klar til et forsøg. Kranen har 3 automatiserede funktioner: kan dreje om sin egen aksel og bevæge både kranen samt krogen op og ned. Lokomotivets motor sidder på den sidste af 4 funktioner. Der er mulighed for at udkoble drejeskiven så kranen kan køre rundt på banen ved at følge fladvognen (beklager den dårlige video kvalitet). Al teknikken er gemt bag paneler. Kranen hviler på en togvogn udelukkende af liftarms med forlængerkabler skjult i bunden. Der er to manuelle stabilisatorer der kan skubes ud: Fjernstyring og batterier er gemt i en godsvogn: Motorvognen er en DSB MT: Forbilledet er denne kran fra DB: ![]() Selve løsningen er inspireret fra dens Märklin modstykke. ![]() Lidt flere billeder: Hvad synes i om kranen? |
|
![]() |
|
Thomas.Due.Larsen
Klods
Medlem siden: 03-Juni-2011 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 139 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 25-September-2011 kl. 11:50 |
|
Hey nu har jeg ikke den store forstand på tog/by lego. Men min første tanke var at liftarmen så lidt for stor ud iforhold toget og mændene. Men efter at ha set forbilledet vil jeg sige at den er ramt spot on
Så det ser skide godt ud.
//Over and out agger_18
|
|
![]() |
|
Jørgen.Pedersen
Liftarm
Medlem siden: 28-Marts-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 3910 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 25-September-2011 kl. 12:00 |
|
Nysseligt arbejde
|
|
|
Jørgen Pedersen
§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver. |
|
![]() |
|
K.Gabriel
Panel
Medlem siden: 24-Juli-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 950 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 25-September-2011 kl. 12:49 |
|
Wow. Virkelig naturtro. Også flot tog og godsvogn.
|
|
|
K.Gabriel
|
|
![]() |
|
Gert.Hansen
Panel
Medlem siden: 05-Februar-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1843 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 25-September-2011 kl. 13:09 |
|
Den er skisme lækker :-)
|
|
![]() |
|
Lars.Kristensen
Liftarm
Medlem siden: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 2171 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 25-September-2011 kl. 13:12 |
|
Jeg synes den er kanonflot (ja hele sættet).
Laver du en byggevejledning?
|
|
|
Lars Kristensen
|
|
![]() |
|
Ivan.Graff
Panel
Medlem siden: 03-Marts-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1048 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 25-September-2011 kl. 14:46 |
|
Hold da BiiiP det er et lækkert sæt
![]() og som Lars skriver;;;; hvornår kommer byggevejledningen
|
|
![]() |
|
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 25-September-2011 kl. 14:51 |
|
Øjeblik.....skal lige samle kæben op fra gulvet....
|
|
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|
![]() |
|
Tomas.Lørup
Bestyrelse
Bestyrelsesmedlem Medlem siden: 17-December-2010 Sted: Danmark Region: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1584 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 25-September-2011 kl. 17:11 |
|
Super Flot.... gode ideer og super udnyttelse af "den skjulte plads" :)
|
|
|
Intet er umuligt for den, der bærer viljen i hjertet.
|
|
![]() |
|
Kim.Hansen
Tagsten
Medlem siden: 30-December-2005 Sted: Denmark Region: Bornholm Status: Offline Point: 700 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-September-2011 kl. 03:47 |
|
Hvor der er vilje er der LEGO
Genialt
|
|
|
"By the POWER of LEGO!"
|
|
![]() |
|
C.Sommerlund
Klods
Medlem siden: 05-August-2009 Sted: Denmark Region: Vendsyssel Status: Offline Point: 192 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-September-2011 kl. 05:17 |
|
F_ck den er fed.
|
|
|
Carsten Sommerlund Hansen
|
|
![]() |
|
NielsOttoHansen
Klods
Medlem siden: 23-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: Midtjylland Status: Offline Point: 151 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-September-2011 kl. 15:27 |
|
Super flot kran ,
|
|
![]() |
|
Adrian.Perslow
Liftarm
Medlem siden: 11-September-2010 Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 4294 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-September-2011 kl. 03:21 |
|
Redigeret af Adrian.Perslow - 21-Januar-2018 kl. 22:58 |
|
|
Adrian Perslow
|
|
![]() |
|
Morten.Dalermoen
Panel
Medlem siden: 30-Juli-2010 Sted: Norge Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1658 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-September-2011 kl. 13:32 |
|
Virkelig fed kran Lars
|
|
|
Morten Dalermoen
|
|
![]() |
|
C.Behrens
Dæk
Medlem siden: 29-April-2008 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 5810 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-September-2011 kl. 18:04 |
|
Den er godt nok fed. -Lige efter min smag.
Diesel lokken er du også sluppet helt godt fra. Meget vel lignende.
|
|
![]() |
|
Lars.Mogensen
Panel
Medlem siden: 05-Januar-2010 Sted: Denmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 1518 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-September-2011 kl. 18:57 |
|
Takker
!Med hensyn til byggevejledning, så har jeg smidt lidt flere billeder op på BrickShelf som kan ses når de er blevet godkendt af samme: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=484894 Spørg efter hvad i ikke ser, så skal jeg svinge kameraet. Ellers kan jeg tilbyde at tage bæstet med til et byggemøde så i kan "kikke med hænderne". Ellers kan jeg nævne at kranen har 3 standard PF motorer indbygget og de er alle gearet med Worm Screw til 8 tænder. Internt sidder det hele sammen med Technic Thin Liftarms og Connectors. Sæt 8043 gav mig næsten alle de dele jeg skulle bruge til kranen. Motorvognen har en SNOT custom vognbund på 7 klodser bred, der er bygget på hovedet med små panelstykker til at skjule bogie pladen. Godsvognen er praktisk talt bygget af to godsvogne fra sæt 4563 |
|
![]() |
|
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-September-2011 kl. 16:41 |
Hvor og hvornår kommer du til byggemøde, siger du? ![]() |
|
|
René Hoffmann
|
![]() |
|
Lars.Mogensen
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-September-2011 kl. 19:21 |
Ville Oktober i Taastrup du? ![]() |
|
![]() |
|
René.Hoffmann
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29-September-2011 kl. 18:36 |
|
Jeg skriver det lige ind i kalenderen med det samme...
|
|
|
René Hoffmann
|
![]() |
|
Jørgen.Pedersen
Liftarm
Medlem siden: 28-Marts-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 3910 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-September-2011 kl. 00:45 |
|
Møder også op den dag.. Kunne godt bruge lidt flere billeder af motorvogn og kran adskilt i hoveddele og nedefra.
Redigeret af Jørgen.Pedersen - 03-Oktober-2011 kl. 17:34 |
|
|
Jørgen Pedersen
§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver. |
|
![]() |
|
Besvar
|
Side 12> |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |