![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Bornholm Smart Grid LEGO Projekt |
Besvar
|
Side <123> |
| Forfatter | |
Trine.Jensen
Tagsten
Medlem siden: 14-November-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 501 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-August-2011 kl. 15:38 |
|
Det er superflot. Jeg er helt enig i, at det vil være alletiders at få med til LW.
Er lyset i huset lavet med PF lys, eller er det en anden slags dioder? |
|
|
Trine Dalsgaard Jensen
|
|
![]() |
|
Trine.Jensen
Tagsten
Medlem siden: 14-November-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 501 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-August-2011 kl. 15:40 |
|
Det er superflot. Jeg er helt enig i, at det vil være alletiders at få med til LW.
Er lyset i huset lavet med PF lys, eller er det en anden slags dioder? |
|
|
Trine Dalsgaard Jensen
|
|
![]() |
|
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-August-2011 kl. 18:50 |
|
[QUOTE=Trine.Jensen]Det er superflot. Jeg er helt enig i, at det vil være alletiders at få med til LW. [QUOTE]
Rolig nu, Trine, der kommer højst 3 bornholmere til LW
|
|
![]() |
|
C.Behrens
Dæk
Medlem siden: 29-April-2008 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 5810 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-August-2011 kl. 07:51 |
Åh nej Trine, det var lige præcis det spørgsmål jeg frygtede at blive afsløret på... Kære Sankt Peter. Jeg har syndet.. ! Jeg syntes at LEGO Power funktions lyset gav for blå et skær og var for svag en belysning. Jeg kom til at benytte noget juletræs kæde haløjsa istedet, da det bedre kunne ses i dagslys. Jeg kom desværre også til at bore i nogle klodser for at forsøge at skjule mine Jeg kom vist også til at benytte noget elektronik som ikke stammede fra firmaet LEGO. For at møllerne bedre skulle kunne holde, kom vi også til at lime dem sammen. Magneterne var vist heller ikke fra ... Jeg ved at jeg har syndet kære Sankt Peter. Kan jeg få synds forladelse? Av.... Jeg gør det aldrig mere! Jamen jeg lover det, av avvv Aldrig mere, jeg lover det ! Det var en frygtelig erfaring bare at prøve det. Jeg er virkelig ked af at jeg kom til det. |
|
![]() |
|
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-August-2011 kl. 07:56 |
|
Fy da din slemme dreng...
|
|
![]() |
|
Martin.Bruun
Dæk
Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 5296 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-August-2011 kl. 08:10 |
|
Nøj !! ... heldigt at der er to-årige valgperioder til Bestyrelsen !!
Du må satse på at den resterende periode er nok til at få syndsforladelse - alternativt at medlemmerne har dårlig hukommelse.
|
|
|
Martin Bruun
"A man builds with his brain and not with his hands" - Brickelangelo |
|
![]() |
|
Peter.Vingborg
Dæk
Byggebladets redaktør Medlem siden: 29-Februar-2004 Sted: LEGO Fan Land Region: Vestjylland Status: Offline Point: 8669 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-August-2011 kl. 08:54 |
|
FY FØJ FORMAND! - OG EN HEL MASSE NEGATIVT MERE SOM JEG VIL SPARE DIG/JER FOR... Redigeret af Peter.Vingborg - 05-August-2011 kl. 08:55 |
|
![]() |
|
Jesper.Thuesen
Dæk
Medlem siden: 29-Maj-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 5515 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-August-2011 kl. 10:35 |
|
Ja ja - det er vel ikke meget værre, end hvad TLG selv gør, når de laver udstillings-monterer.
Men jeg forstår dig Christoffer - havde selv skidt i lang tid, dengang tilbage i 2006, da jeg selv savede en klods over. Redigeret af Jesper.Thuesen - 05-August-2011 kl. 10:37 |
|
|
Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator "People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!" Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894) |
|
![]() |
|
Jakob.Hestbæk
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 28-November-2010 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2845 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-August-2011 kl. 10:43 |
|
Jeg støtter formanden. Hvis det er det der skal til, så er det det, der må gøres.
Legoland er jo selv nogen slemme syndere, med det meste som giver attraktionerne liv og lys. Så hvorfor skal vi være frelste når LEGO ikke selv er det?? Denne slags udstillingsanlæg er noget andet, end de moc'er vi laver til egne udstillinger og konkurrencer, hvor jeg ikke vil synes om den slags tricks. |
|
![]() |
|
C.Behrens
Dæk
Medlem siden: 29-April-2008 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 5810 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-August-2011 kl. 10:52 |
Tak for din støtte Kom lige til at falde over en video på Brothers Brick. Man kan selvfølgelig også lave sine biler på layoutet sådan her, i stedet for med magneter Det skal da vist afprøves til LW!
|
|
![]() |
|
Carsten.Svendsen
Tagsten
Medlem siden: 19-November-2010 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 748 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-August-2011 kl. 11:09 |
|
Utroligt hvad der kan være på så lidt plads :)
Bare ærgeligt at man ikke kan stå hele dagen og køre rundt med lastilen til LW. Dertil er magneter dog bedre
|
|
![]() |
|
C.Behrens
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-August-2011 kl. 11:20 |
Rigtigt, men så kan man jo bare udlåne den til publikum, og lade børnene køre lidt på layoutet og derved få dem aktiveret lidt. Jeg tror snilt at sådan en lille ting kan vække mere begejstring end en kæmpe stor flot bygning. Det er nemlig ikke størrelsen det kommer an på...
|
|
![]() |
|
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-August-2011 kl. 09:09 |
|
Hvor er det fedt lavet, Christoffer! Som sædvanligt springer du ikke over, hvor gærdet er lavest...
![]() ....og lidt ud af purist-tangenten: Så synes jeg, at i sådan et eksempel som her, hvor noget skal udstilles og fungere i længere tid uden manuel indblanding - der er driftssikkerheden vigtigere, end om lyset og elektronikken lige er originalt Lego... Så no hard feelings fra min side... ![]() |
|
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|
![]() |
|
C.Behrens
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 19-August-2011 kl. 10:55 |
|
Som lovet, har jeg opdateret første post med lidt info / foto om hvordan det med magneterne virker.
|
|
![]() |
|
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 19-August-2011 kl. 11:24 |
|
Tak Christoffer, det er spændende læsning...
|
|
![]() |
|
Tommy.Jensen
Panel
Medlem siden: 06-Maj-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1106 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-August-2011 kl. 06:21 |
Jeg er enig. Jeg syntes der gælder andre (uskrevne) regler for den slags projekter
|
|
![]() |
|
Jesper.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 2419 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-August-2011 kl. 14:42 |
|
Vi som ærer MOC reglerne bryder dem kun når andet ikke er muligt og så kun udenfor murene.
|
|
![]() |
|
Jakob.Hestbæk
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 28-November-2010 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2845 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 02-September-2011 kl. 05:42 |
|
Mon der er en sammenhæng?
Nu skal postbilerne til at køre på strøm. http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/id-43270753:nu-s%C3%A6ttes-der-str%C3%B8m-til-postbudene.html |
|
![]() |
|
C.Behrens
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-September-2011 kl. 06:13 |
|
Jeg har lige updatet 1 post med en artikel der var i VAF.
|
|
![]() |
|
C.Behrens
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 24-September-2012 kl. 18:12 |
|
Husker i det lille Bornholm Smart EcoGrid projekt som Brian Albrechtsen og jeg lavede sidste år for Kim Behnke - den tidligere folketings politiker?
Det går nu ind i face 2. EcoGrid-projektet, som går ud på at teste fremtidens intelligente elnet på Bornholm, er med på listen over de ti mest bæredygtige projekter i verden. Listen er ikke bare tilfældig, faktisk er EcoGrid udvalgt blandt 100 andre projekter i verden af the Sustania Award Committee, hvor tidligere guvernør Arnold Schwarzenegger og klimakommissær Connie Hedegaard sidder. I oktober vil der blive uddelt en pris til det bedste og mest bæredygtige projekt og her er EcoGrid blandt de ti nominerede. Læs mere her: Brian og jeg skal i næste måned få flyttet modellen fra Bornholm, og stille modellen op i Det Kongelige Teater i København. Vi får måske oven i købet chancen for at hilse på The Govenator og Connie Hedegaard i samme forbindelse. Det bliver spændende om projektet går hen og vinder. I så fald tror jeg det kan gå hen og blive fremtidens grønne eksport succes alá Vestas. Modellen står til daglig i villa smart i Rønne. Der har de fornylig haft fint besøg: Hvis man skulle have lyst til at se showet i det kongelige med Arnold - og naturligvis se vores LEGO model, kan der købes billetter her:
Redigeret af C.Behrens - 24-September-2012 kl. 19:07 |
|
![]() |
|
Besvar
|
Side <123> |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |