![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Octan Lastbil |
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | ||
A.Flyndersøe
Panel
Medlem siden: 22-September-2009 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 1994 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Octan LastbilSendt: 10-Juni-2020 kl. 00:07 |
|
![]() ![]() ![]()
|
||
|
Anders Thykjær Flyndersøe
|
||
![]() |
||
Thomas.Rehhoff
Klods
Medlem siden: 07-Februar-2015 Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 286 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Juni-2020 kl. 23:06 |
|
|
De trucks er for fede, keep om truckin'
|
||
![]() |
||
Stig.Delman
Panel
Medlem siden: 19-Oktober-2015 Sted: Jordløse Region: Fyn Status: Offline Point: 1373 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Juni-2020 kl. 22:50 |
|
|
Det ser pisse godt ud....
|
||
|
Stig
Tovholder på Klodsfest.dk Lageransvarlig. Merchandise Klodsfestudvalget 2019,2026 |
||
![]() |
||
Lars.Kristensen
Liftarm
Medlem siden: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 2171 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Juni-2020 kl. 18:18 |
|
|
Damn du er skrap til at brygge og selvom julemandslogoet er presset i pixels er det stadigvæk tydelig at se hvad der hentydes til. Forvognen, synder billedet, eller har du også lavet den i dark red - for det er min favorit.
|
||
|
Lars Kristensen
|
||
![]() |
||
Lasse.Deleuran
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 3755 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 09-Juni-2020 kl. 15:58 |
|
|
Nu glemte jeg helt at præsentere den nyeste version af Renault'en herinde. Jeg byggede en ny version for nylig med PFx Brick, så der er både lyd, lys, scripts og andet gejl:
![]() Og hvis man gerne vil bygge sin egen, men ikke lige har en PFx Brick på lager, så er der også en almindelig Power Functions version: ![]() Byggevejledninger til lastbilerne findes på Brickhub ved at klikke på billederne nedenfor: ![]() ![]() De to lastbiler er overordnet ens. Forskellen i Byggevejledningerne er at PFx-versionen er lavet så man selv kan vælge farven på kabinen, mens PF versionen skifter farve også på bunden. ![]() ![]() ![]() Dørene kan åbnes og taget kan bruges for at sikre sig adgang til elektronikken ![]() ![]() ![]() Det ser lidt farligt ud i kabinen af PFx-versionen: ![]() ![]() I videoerne kan I se hvor godt og pålideligt systemet til anhængerne er blevet med tiden. Lastbilerne er meget simple: ![]() ![]() Og ser man dem nedenfra, er der heller ikke noget at blive skræmt over: ![]() Værd at bemærke er at styregeometrien er af typen "Ackerman", hvilket betyder at det indre hjul drejer mere end det ydre, så der er mindre slid når man kører rundt. Differentialet hjælper også på dette punkt. Det er et klistermæke på fronten. Det er noget hjemmeklipperi som ser bedre ud på afstand: ![]() Desuden er der en forskel på lygterne så PF-versionen fungerer bedst med originale LEGO PF lys hvis man har lyst til at installere dem. Man kan let udskifte batteribokse, og lastbilerne virker både med genopladelige og almindelige Technic batteribokse. Byggevejledningerne viser dem med almindelige bokse. ![]() Som vist i videoen arbejder jeg også på en ny Coca Cola anhænger. Jeg er endnu ikke helt tilfreds med hvordan de motoriserede funktioner virker, men forhåbentligt bliver der tid til at forbedre disse. Her er den nye anhænger med den gamle til sammenligning:
|
||
|
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
|
||
![]() |
||
Marcus.Jørgensen
Klods
Medlem siden: 06-August-2010 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 183 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 24-November-2010 kl. 16:27 |
|
|
Fantastisk!
Det ville ikke undre mig hvis den blev blogged af "The Brothers Brick"
|
||
![]() |
||
Jesper.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 2419 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 24-November-2010 kl. 12:14 |
|
|
Det der med bevægelse kan jo ikke imponere mig, men størrelsesforholdet er vildt fedt og giver nogle muligheder som nemlig er ret fristende.
|
||
![]() |
||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 24-November-2010 kl. 08:03 |
|
|
Tak Lasse, man får helt lyst til at prøve...
|
||
![]() |
||
Lasse.Deleuran
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 3755 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 23-November-2010 kl. 20:48 |
|
|
Så er der også kommet byggevejledning til lastbilen (samt en lidt mindre tung version af traileren) her
Den nye mekanik i lastbilen gør at traileren kan låses fast når hjulene er drejet helt til siden, som I kan se på videoen. Her er et billede af hvordan det virker:
Der blev også plads til et interiør.
Jeg ved ikke hvor tydeligt det er, men forlygterne er nu lavet af transparente erlinger, som gør at selve lysene placeres i top og bund af hver forlygte, ligesom på originalen.
|
||
|
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
|
||
![]() |
||
Trine.Jensen
Tagsten
Medlem siden: 14-November-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 501 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-November-2010 kl. 17:18 |
|
|
Den er bare helt vildt flot !
Venlig hilsen Trine
|
||
|
Trine Dalsgaard Jensen
|
||
![]() |
||
Jesper.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 2419 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-November-2010 kl. 17:04 |
|
|
Ja, ModelTeam er vist gået lidt i glemmebogen når man ser bort fra Lasses og få andres fede kreationer. Jeg har selv arbejdet lidt på en bybus, men jeg må nok indrømme at jeg ikke har styr nok på formatet til at jeg har fået gjort den færdig. Superfed tankbil Lasse.
|
||
![]() |
||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-November-2010 kl. 16:36 |
|
|
Jeg kan godt lide dine nye tanke - ja resten af bilen - og alle dine andre lastbiler!
|
||
![]() |
||
Martin.Nygaard
Liftarm
Medlem siden: 10-December-2009 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2578 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-November-2010 kl. 12:36 |
|
|
Super flot og vellignende lastbil
Men som Thuesen siger: Den har ikke så mage super seje funktioner som fx Coca Cola lastbilen, som var LIGE i øjet. Men Bare designet i den her får mig til at ønske jeg kan lave modelteam lastbiler som du gør ! Uff .. ![]() Redigeret af Martin.Nygaard - 16-November-2010 kl. 12:37 |
||
|
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..
|
||
![]() |
||
Lasse.Deleuran
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-November-2010 kl. 12:22 |
|
|
Tak for kommentarene
Yep. Hvis man snot'er så alle 6 sider bliver lavet ligesom toppen, kan man få et rigtigt godt resultat med knopbyggeri (ligesom I ser det på Taj Mahal). Jeg ville gerne have tankene knopløse i denne omgang, da det ser bedre ud når man også bruger jumpers, og uden knopper er der ikke megen forskel på at snot'e. Til gengæld bliver den hvide stribe mere pikseleret hvis jeg snot'er den, så jeg valgte denne måde i stedet. Der kommer en anden lastbil inden LEGO World 2011 hvor der bliver snot'et noget rundt.
Det var da ikke nogen dårlig idee...
Det ser ud til jeg en anden gang skal lave et snydebillede der ligner en youtube video, men i stedet linker til videoen - det har før gjort at folk ikke har haft problemer med at se mine videoer. |
||
![]() |
||
Jan.Sørensen
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 807 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-November-2010 kl. 11:58 |
|
|
Super flot lavet og så elsker jeg, at du ikke bare har valgt den lette vej med tankene, men har gjort dem mere runde med brug af jumperner...
En af kommentarerne på Youtube siger vel nærmest det hele..."overvejer du at sælge"
---
Jan
|
||
![]() |
||
Jannick.Møller
Klods
Medlem siden: 17-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 181 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-November-2010 kl. 10:09 |
|
|
tusind tak
og sej video
|
||
![]() |
||
Jesper.Thuesen
Dæk
Medlem siden: 29-Maj-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 5515 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-November-2010 kl. 09:58 |
|
|
Prøv at klikke på aller øverste billede (der hvor der står: Linker til video).
Edit: Glemte at kommentere bilen.
Super model.
Når man nu kender dine modeller - skal pumpeanlægget ikke laves funktionsdygtigt? Redigeret af Jesper.Thuesen - 16-November-2010 kl. 10:02 |
||
|
Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator "People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!" Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894) |
||
![]() |
||
Jannick.Møller
Klods
Medlem siden: 17-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 181 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-November-2010 kl. 09:47 |
|
|
jeg kan ikke finde videoen |
||
![]() |
||
Rasmus.Damgaard
Panel
Medlem siden: 31-Marts-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1635 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-November-2010 kl. 08:46 |
|
Hvis du ser videoen, tror jeg du finder svaret.
|
||
![]() |
||
Rasmus.Damgaard
Panel
Medlem siden: 31-Marts-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1635 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-November-2010 kl. 08:45 |
|
|
Sådan skal det satme gøres (undskyld vi ikke censurerer sproget)! Nej hvor er den flot!
Vi har undret os over, hvornår vi kom til at se noget fra din hånd igen, men nu ved vi da, hvad du har gået og puslet med.
Tankene er klart blevet forbedret fra den seneste udgave. At bruge jumpere giver den en lidt mere rund form.
|
||
![]() |
||
Besvar
|
Side 12> |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |