Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Ro/Ro Car Carrier
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ro/Ro Car Carrier

Besvar Besvar
Forfatter
Besked Sortering i omvendt orden
Martin.Nygaard Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 10-December-2009
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 2578
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ro/Ro Car Carrier
    Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 14:04
Fantastisk kreation der! Det eneste jeg kan sige ! Wauw !
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..

Til top
Frank.Christensen Se drop down
Flise
Flise

Medlem siden: 17-Oktober-2010
Region: ikke oplyst
Point: 43
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 10:32
Der er ikke meget andet at sige ind respekt Thumbs Up
Og rigtig flot arbejde Handshake
Til top
Rasmus.Damgaard Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 31-Marts-2009
Point: 1635
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Damgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 09:32

Sådan Leif! Vi har virkelig ventet på at du fik det færdigt. Det er helt vildt imponerende!Clap

Vi er jo ikke de eneste der har spurgt om det, men har du virkelig ofret tusindvis af kroner på at bygge et imponerende skib, hvorefter du så "forærer" den væk til Hoegh? Eller har de købt den af dig?Smile
Til top
Leif.Nicolaysen Se drop down
Flise
Flise

Medlem siden: 10-Marts-2010
Point: 24
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leif.Nicolaysen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 09:18

Jeg har holdt på med projektet helt siden mars i år. Men jeg har hatt noen lengre byggepauser underveis. Jeg fikk jo en datter her i mai. Så jeg hadde en pause i byggingen helt fra midten av mai til midten af september. Jeg vil anslå at jeg har brukt en måneds tid på datainnsamling og fire måneder på bygging, hvis vi sier at jeg da har arbeidet effektivt noen timer hver dag. Det har også blitt til mange pauser i byggingen på grunn av en konstant og akutt mangel på brikker. Brikkene har jeg kjøpt inn gradvis underveis når det var tilbud (xxl 1600 brikkers boks til 300 kr) på Bilka og Føtex. Alle hvite, blå og røde brikker gikk til skroget. Gule og grønne brikker er brukt til å bygge de fem bildæk inne i skibet.

Hilsen Leif 
Til top
Morten.Skov Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 04-September-2007
Region: Vestsjælland
Point: 1990
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 05:58
Det er super flot, det ligner jo et rigtig skib når man kigger ind i det......Thumbs Up
Morten Anker

Jeg er Klodset, men ikke mere end alle de andre i Byggepladen.:-)

Til top
Morten.Toftegaard Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 03-Juli-2010
Sted: Danmark
Region: Vestsjælland
Point: 105
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Toftegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 05:12
Det må jeg sige. Fantastisk. Hvor lang tid har du brugt på det?Clap
Til top
Jannick.Møller Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 17-Oktober-2010
Sted: Danmark
Point: 181
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jannick.Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Oktober-2010 kl. 18:43
Flot skib Clap
Til top
Flise
Flise

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leif.Nicolaysen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Oktober-2010 kl. 17:47
Heisann!

Jeg skriver gjerne en artikkel om arrangementet hos Høegh. Jeg skal overlevere skibet 4. november.

Under har jeg lagt ved noen flere bilder. Jeg vil få tatt noen flere bilder i morgen, i dagslys.

Skibet er bygget etter en 1/80 skala. Skibet er dermed ca. 2,6 meter langt. Det består af mer en 50 000 brikker. Det er bygget i seks seksjoner og vil forhåpentligvis få plass i en stor stationcar.

Til top
Jan.Sørensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-Juni-2007
Point: 807
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jan.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Oktober-2010 kl. 16:46
Flot skib (får vi flere billeder at se?) og flot med din aftale med selskabet. Måske du skulle skrive en lille artikel om byggeriet og dit møde med selskabet til Byggebladet?

---
Jan
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Oktober-2010 kl. 16:44
Hej Leif!

Hvor er det godt, at vi fik shanghaiet dig dengang til din polterabend! LOL

Kanon flot skib!! Clap

Du skriver, at skibet skal udstilles hos dem permanent?? Vil det sige, at de køber det af dig?? Eller forærer du bare så mange klodser væk?? Eller kommer det tilbage til dig igen - efter det har været udstillet "permanent"?
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Sandra.Almeida Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-September-2009
Region: Vestjylland
Point: 2317
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sandra.Almeida Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Oktober-2010 kl. 16:29
Tillykke med det Leif!
Den ser rigtigt spændende ud!

Har du flere billeder af skibet?

Redigeret af Sandra.Almeida - 30-Oktober-2010 kl. 16:31
AKA: Cassiebsg

- "There are those who believe that life here began out there..."

- "The Future? He can barely function in the present!"
Til top
Flise
Flise

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leif.Nicolaysen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Oktober-2010 kl. 16:12

Så er endelig mitt skib ferdig. Det er en etterligning av bilfragtskibet Høegh Copenhagen eiet af shippingselskabet Høegh. Høegh syntes dette byggeprojektet var så sjovt, at selskabet og jeg har simpelthen avtalt at skipet skal utstilles hos kontoret til Høegh i Oslo. Jeg er inviteret til et arrangement hos rederiet hvor jeg får en halv times taletid til å fortelle om byggingen av en skibsmodel ut af legoklosser. Deretter skal skibet døpes og udstilles hos selskapet permanent. Dette blir riktig spennende Smile!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.061 sekunder.