![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Hjørnehus |
Besvar
|
| Forfatter | |
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7450 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: HjørnehusSendt: 04-September-2010 kl. 16:20 |
|
Det er rigtig flot!!
VH Ulrik
|
|
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
|
![]() |
|
Trine.Jensen
Tagsten
Medlem siden: 14-November-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 501 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 03-September-2010 kl. 17:10 |
|
Hej alle sammen og tak for alle de gode og konstruktive kommentarer. Sjovt at det viser sig at kommentarerne kommer til at handle om noget helt andet end forventet
Mht. gavlene og om de hører til den ene eller anden bygning:
Gavlen har (udover det arkitektoniske udtryk) den funktion, at den er en "brandkam". To sammenbyggede byninger deler en fælles væg, der skal være en brandvæg. Denne brandvæg føres op over taget, så der dannes en brandkam (en barriere), der skal forhindre brandspredning mellem bygningerne. Dette er faktisk en af de ældste byggeregler i Danmark og blev indført efter en storbrand, hvor en stor del af det daværende København brændte ned (Ja - I må bære over mig, jeg er også fagnørd på mit arbejde
Jeg har desværre ikke planer om at bygge resten af den store byning. Det har jeg hverken tid, tålmodighed, plads eler klodsamling til. Huse på max 1 baseplate per hus er rigelig udfordring til mig.
Jeg vil se, hvordan det ser ud med nogle mindre gavle, men de forsvinder nok ikke helt. Der skal også åbnes en butik i stueetagen, så det varer lidt, inden der kommer flere billeder.
Venlig hilsen Trine
|
|
|
Trine Dalsgaard Jensen
|
|
![]() |
|
Stefan.Sandbeck
Panel
Medlem siden: 30-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 1276 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 02-September-2010 kl. 16:11 |
det ser rigtig godt ud Trine fortsæt med det
|
|
|
Stefan Sandbeck
Den ABS afhængige Autolakere(citat fra Kundby) TC8 |
|
![]() |
|
Martin.Bruun
Dæk
Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 5296 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 02-September-2010 kl. 13:27 |
Det har du selvfølgelig ret i, men så mangler der jo en hel del af huset
Når nu det kun er hjørneudsnittet som er bygget, så må man vel sige at gavlene ikke hører til den del af huset men til de to afsnit af huset som stikker lidt længere ud.
|
|
|
Martin Bruun
"A man builds with his brain and not with his hands" - Brickelangelo |
|
![]() |
|
K.Gabriel
Panel
Medlem siden: 24-Juli-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 950 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 02-September-2010 kl. 13:14 |
|
Rigtig flot modulhus.
Mht. gavlene, så er de lidt vel høje, men de hører ingenlunde til nabohusene. Hele huset langs Frederiksberggade, Rådhuspladsen og Vestergade udgør nemlig et og samme hus, det gamle hotel Bristol, nu Absalons Gård. |
|
|
K.Gabriel
|
|
![]() |
|
Per.Langkilde
Dæk
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 5932 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 02-September-2010 kl. 10:12 |
|
Super model og absolut "modular houses" standarden værdig
To ting som jeg bemærkede
1. "gavlen" på hjørnet ligner faktisk et ansigt med øjne, næse og mund (sjov detalje) - mon det var tiltænkt?
2. Tiles'ne på anden sal har forskellig afstand - første fire er ens - nr. 5 hænger "for højt" ?!?
|
|
![]() |
|
Martin.Bruun
Dæk
Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 5296 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 02-September-2010 kl. 04:08 |
|
Jeg synes også det er flot hus, men gavlene var også det første der stak i øjnene på mig. Og ja, de hører da til nabohusene.
Nu håber jeg at Trine selv kommenterer på tråden, men for mig ser det da heller ikke ud til at Trine har bygget gavlene som en del af huset. Hvis man lægger mærke til det, så er det sorte tag ført helt ud til ydermuren. Jeg tror dermed at Trine bare har "pin'et" gavlene på som en slags "kulisse" fordi det rigtige hus er klemt inde mellem sådanne høje gavle.
Nu når gavlene er på, så kunne jeg da godt tænke mig at se huset med en tilføjelse i form af en stor bannerreklame mellem gavlene (den grønne på billedet af det rigtige hus).
|
|
|
Martin Bruun
"A man builds with his brain and not with his hands" - Brickelangelo |
|
![]() |
|
Verner.Petersen
Panel
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Sydsjælland Status: Offline Point: 1440 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 01-September-2010 kl. 16:09 |
|
Det er jo der hvor radio 100 FM ligger eller lå, kan bare huske da jeg kørte service i KB, så hørte jeg altid Morgenhyrderne, og de stod på altanden der og vinkede og meget andet gg....men flot ser det ud, men fjern de høje gavle eller byg de huse til som de høre til s
|
|
|
Verner Petersen
VVS 9 volt tog styre Medlem nr: 10 |
|
![]() |
|
Morten.Skov
Panel
Medlem siden: 04-September-2007 Sted: Denmark Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 1990 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 01-September-2010 kl. 11:32 |
|
Rigtig flot byggeri, du har fået en masse gode detaljer med, glæder mig til at se mere fra dine hænder.....
|
|
|
Morten Anker
Jeg er Klodset, men ikke mere end alle de andre i Byggepladen.:-) |
|
![]() |
|
Marcus.Jørgensen
Klods
Medlem siden: 06-August-2010 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 183 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 01-September-2010 kl. 10:33 |
|
Flot klaret Trine
Kunne man få nogle flere billeder af dit hjørnehus? Jeg vil nemlig rigtig gerne se lidt næmere på huset
|
|
![]() |
|
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 01-September-2010 kl. 04:14 |
|
Det ser godt ud, men - som jeg ser det - så hører de høje gavle til nabohusene (eller hvad?)...
|
|
![]() |
|
Kenneth.N
Liftarm
Medlem siden: 22-Juli-2009 Sted: Denmark Region: Lolland-Falster Status: Offline Point: 2224 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 01-September-2010 kl. 04:14 |
|
Hold da op det er flot !
Har du mulighed for nogle nærbilleder ?
|
|
|
Kenneth Nielsen
|
|
![]() |
|
Carsten.Thomsen
Liftarm
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-August-2010 kl. 20:14 |
|
Inspiration fra virkeligheden er jo ikke så ringe endda - det giver jo ofte nogle mere realistisk udseende modeller.
Det ser rigtig godt ud, Trine
Apropos Rådhuspladsen, så er der vist ingen, der har bygget et modul-rådhus endnu (?). Hint-hint...
|
|
![]() |
|
Jan.Sørensen
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 807 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-August-2010 kl. 18:35 |
|
Rigtig fin bygning og god farvesammensætning.
Jeg ved ikke hvordan det vil passe med bygningens bredde, men jeg tror måske, at jeg ville have lavet enderne en tand (= 1 plate eller 2) lavere, enderne ser lidt høje ud (Jeg kan godt se på inspirationen, at de også er rimelig høje der). Glæder mig til at se flere bygninger
---
Jan
|
|
![]() |
|
Jesper.Madsen
Klods
Medlem siden: 30-Juli-2010 Sted: DK Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 131 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-August-2010 kl. 18:10 |
|
Jamen, Trine - det er jo smukt! Jeg er helt misundelig, jeg vil også igang med at lave så flotte modular houses.
Kan tydeligt se inspirationen (nu du selv gør opmærksom på den) :) |
|
|
Jesper Madsen
|
|
![]() |
|
Trine.Jensen
Tagsten
Medlem siden: 14-November-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 501 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-August-2010 kl. 17:04 |
|
Jeg har forsøgt at bygge et hjørnehus til min lille bydel. Her er et første billede af grundhuset.
Det står endnu tomt, men planen er, at der inden Skærbæk er flyttet en lille butik ind i erhvervslokalet. Konstruktiv kritik modtages gerne, at det kan blive godt til Skærbæk.
![]() Bygningen er inspireret (dvs. ikke ment som en kopi) af denne bygning, som ligger centralt i København. Billede langt fra og nærbillede af hjørnet.
![]() ![]() |
|
|
Trine Dalsgaard Jensen
|
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |