![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
RC Unimog |
Besvar
|
| Forfatter | |
Morten.Frandsen
Plade
Medlem siden: 06-August-2010 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 109 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: RC UnimogSendt: 14-August-2010 kl. 11:42 |
|
Præcis. Mange tak Martin, så slap jeg for at forklare.
|
|
![]() |
|
Martin.Nygaard
Liftarm
Medlem siden: 10-December-2009 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2578 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-August-2010 kl. 09:47 |
Det kan man vel gøre på forskellige måder, men jeg benytter mig af et cylinder med et elastik på, så når der ingen tryk er, bliver cylinderet presset tilbage. Cylinderets anden ende er tilkoblet en kontakt som styrer motoren, hvor pumperne er tilsluttet. Derved, når trykket er højere end elastikkens trækkræft, skyder cylinderet ud og deaktiverer motoren. Så falder trykket igen, og motoren starter atter. Lidt uoverskueligt, men jeg håber du forstår ..
Redigeret af Martin.Nygaard - 13-August-2010 kl. 09:48 |
|
|
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..
|
|
![]() |
|
Sven.Jensen
Panel
Medlem siden: 06-April-2010 Sted: Denmark Region: Fyn Status: Offline Point: 926 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-August-2010 kl. 08:17 |
|
Denne er fjernstyret og har pneumatisk kran og tiplad. Kompressor regulerer automatisk lufttryk når det falder. Dermed ikke noget tænd og sluk for kompressoren når der skal køres med pneu.
Den ser godt ud.
Hvordan virker komptessoren med autoomatisk tænd og sluk?
|
|
|
Sven Jensen
|
|
![]() |
|
C.Rasmussen
Panel
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Midtjylland Status: Offline Point: 1628 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-August-2010 kl. 06:30 |
|
Super model! Man kan sagtens se at det er en Unimog. Den er måske lidt for høj?
Meget smart måde at lave skærme på. |
|
|
At skabe er at leve...
Christian Lindblad Rasmussen |
|
![]() |
|
Gert.Hansen
Panel
Medlem siden: 05-Februar-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1843 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-August-2010 kl. 02:33 |
|
Enig, det må være fordi han har brugt system klodser hist og her.
|
|
![]() |
|
Ina.Nilsson
Liftarm
Medlem siden: 28-Januar-2006 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2777 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-August-2010 kl. 17:43 |
|
Hold da helt op... En fed model... og det kommer fra en absolut ikke teknik-bygger...
|
|
|
Ina Hjorth Nilsson
|
|
![]() |
|
Morten.Frandsen
Plade
Medlem siden: 06-August-2010 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 109 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-August-2010 kl. 17:17 |
|
I går blev jeg endelig færdig med et længerevarende projekt.
En Unimog - verdens sejeste køretøj.
Denne er fjernstyret og har pneumatisk kran og tiplad. Kompressor regulerer automatisk lufttryk når det falder. Dermed ikke noget tænd og sluk for kompressoren når der skal køres med pneu.
Og da det er en Unimog, har den selvfølgelig også en hulens flexsibel undervogn. Den er ikke blot hængslet, men har ægte trepunkts hjulophæng. (li'som en rigtig unimog)
Vi starter lige med initialerne, så man kan se hvor den kommer fra.
|
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |