![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
8258 mod |
Besvar
|
| Forfatter | |
Peter.Thøgersen
Plade
Medlem siden: 19-April-2010 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 58 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: 8258 modSendt: 02-Maj-2010 kl. 02:05 |
|
det du har lavet så den kan kører med alm anhænger og hvor er du fra i landet? og jeg kunne godt tænke mig de billedere af trailere og armen på mail .
Hilsen Peter
|
|
![]() |
|
Kenneth.Oksen
Plade
Medlem siden: 15-Oktober-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 85 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 01-Maj-2010 kl. 15:27 |
|
Svend erik: Det er lige præcis den kæde der er brugt. Købte vist 50 stk ved fællesbestilling engang.
Peter: Jeg ligger lige lidt billeder ud her af forlængerarmen, så kan andre også få noget udaf det:) Jeg har lagt mine trailere ud her på forum men hvis du vil have flere billeder kan du sagtens få det. Hvad er det for et hængertræk du mener?
|
|
![]() |
|
Peter.Thøgersen
Plade
Medlem siden: 19-April-2010 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 58 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 01-Maj-2010 kl. 04:14 |
|
hej kenneth super flotte ting du har lavet . kan du evt maile mig nogle billedere af den forlænget arm du har lavet kunne godt tænke mig at lave den på min . og kan du evt også maile mig nogle billedere af detrailere du har lavet ... og hvad har du brugt til det der hængertræk ...
Hilsen Peter / ph2300s@webspeed.dk
|
|
![]() |
|
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-April-2010 kl. 12:35 |
![]() |
|
Ole.Staal
Plade
Medlem siden: 09-April-2010 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 78 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-April-2010 kl. 12:05 |
|
Hej Kenneth. Tak for billederne med dørene, har lavet det. De kæder hvor har du dem fra og hvad der nummeret på dem ?
Venlig hilsen
Ole
|
|
|
Ole Staal
|
|
![]() |
|
Martin.Nygaard
Liftarm
Medlem siden: 10-December-2009 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2578 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-April-2010 kl. 09:29 |
|
Flot MOD.
jeg har selv en 8258, og overvejede kraftigt at modificere den - bla. med motorisering. |
|
|
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..
|
|
![]() |
|
Kenneth.Oksen
Plade
Medlem siden: 15-Oktober-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 85 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-April-2010 kl. 07:46 |
|
Hej Ole
Jeg har taget lidt nærbilleder af hvordan dørene virker Det jeg har gjort, er at liftarmen under dørpanellet, har jeg gjort fri fra dem nedenunder og kun gjort fast i den ene ende.
|
|
![]() |
|
Ole.Staal
Plade
Medlem siden: 09-April-2010 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 78 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-April-2010 kl. 04:54 |
|
Hej Kenneth. Jeg har også en 8258, så vil du fortælle mig hvordan du her fået dørene til at åbne ?
Venlig hilsen
Ole Staal
|
|
|
Ole Staal
|
|
![]() |
|
C.Davidsen
Knop
Medlem siden: 18-Juni-2008 Sted: Denmark Region: Sønderjylland Status: Offline Point: 5 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-November-2009 kl. 14:10 |
|
Hej Jeg er ved at lave en en model til vindmølle transport og kunne godt tænke mig at se nogle nær billeder af den hænge som er med på det nederste billede
Carsten |
|
|
Carsten Davidsen
|
|
![]() |
|
Kenneth.Oksen
Plade
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-November-2009 kl. 16:09 |
|
Lars: Det er selve armkonstruktionen der ikke er stærk nok
men jeg er ved at lave en ny. Jeg ved bare ikke om det kan lade sig gøre uden det bliver en stor kolos at se på. Rene: Det vil jeg stærkt overveje at skifte den ud med. Jeg tror også at det ville passe bedre ind. |
|
![]() |
|
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-November-2009 kl. 15:57 |
|
Det ser godt ud, Kenneth!! ![]() Et enkelt lille forslag... Den store glatte plade ser lidt fesen ud... Hvad med at bruge den her istedet: http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=4151b |
|
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|
![]() |
|
Lars.Kristensen
Liftarm
Medlem siden: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 2171 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-November-2009 kl. 12:51 |
|
Fine modifikationer, men kan du ikke ligge noget kontravægt ind i bunden så du kan bruge armen?
|
|
|
Lars Kristensen
|
|
![]() |
|
Kenneth.Oksen
Plade
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-November-2009 kl. 11:47 |
|
Jeg har købt 8258 lastbilen for et stykke tid siden og det er en rigtig fed lastbil, men der er plads til forbedringer på den. Derfor har jeg modificeret den. Nogle af modificeringerne har jeg set andre har lavet på Brickshelf, men de fleste har jeg selv lavet.
Først er der førerhuset. Det er helt oplagt at lave dørene så de kan åbnes uden de store ændringer. Lysbommen nedenunder førerhuset er fjernet og sat på taget, da det giver et bedre helhedsindtryk.
På bagenden har jeg sat nogle mudflaps på og desuden har jeg sat et træk på, så den kan køre med en almindelig trailer.
Jeg har sat en elektrisk håndtag på til at styre forskellige ting på trailererne jeg har lavet.
Der er også sat luftudtag og pumpe på.
Bøjlen bagpå lastbilen har jeg ændret lidt så der er plads til luftslanger og ledning. og der er sat en glat plade på.
Der er lavet et led mere til kranen så den kan komme noget længere ud, men så kan den ikke løfte noget. Den har svært nok ved at holde sin egen vægt
Ris og ros er meget velkommen |
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |