![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Dieselund Totalentreprise |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||||||||
Matias.Bendtsen ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 02-September-2011 Sted: danmark Region: Vendsyssel Status: Offline Point: 654 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 15:22 |
|||||||
Den er da fin. :)
Jeg må nok også komme igang og få de projekter jeg har igang lavet færdige. :) |
||||||||
Matias bendtsen
UDEN H simply building... if you stop getting better, you stop being good. |
||||||||
![]() |
||||||||
Martin.Nygaard ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 10-December-2009 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2568 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
Smukt. Jeg giver dig ret i, at det er et af de allerbedste Technic sæt udgivet. Pto'en foran og agterud samt luftindtagene giver store muligheder!
Ja må have lavet et rabat-klipper sæt, til at trimme de begroede rabatter og grøfter i diesellund og omegn. ![]() Redigeret af Martin.Nygaard - 25-Oktober-2014 kl. 15:15 |
||||||||
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..
|
||||||||
![]() |
||||||||
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
Som lovet i denne tråd vil jeg i den kommende tid løfte sløret for en række opdaterede og nye Technic-modeller, efter omkring et års pause fra MOC'eriet - og lige knapt 3 år efter Dieselund Totalentreprise's seneste anskaffelse. En af de ovennævnte opdaterede modeller er bl.a. Dieselund Totalentreprise's Mercedes-Benz Unimog U400 i midistørrelse (ca. 1:20) - som jo er en nedskaleret udgave af #8110 Mercedes-Benz Unimog U400, der IMHO er en af de mest cool Technic-modeller, som LEGO nogensinde har lavet. Dieselund Totalentreprise's UniMOC U400 blev første gang vist her, hvor den på grund af mangel på de små orange Technic-paneler (til fronten) endnu ikke var i de rette farver. (Panelerne fandtes på daværende tidspunkt ikke i orange - de udkom først i denne smukke farve i 2012). Ligeledes er ladet nu i rette farver, eftersom at de grå paneler (heldigvis) kom med i LUGBULK-runden for et par år siden. Her ses begge luftudtagene foran tydeligt - måske får Dieselund Totalentreprise engang noget tilbehør, hvortil disse luftudtag kunne vise sig nyttige. Agterude er der ligeledes to luftudtag, monteret sammen med trækgaflen, ligesom på Dieselund Maskinstation's traktorer - trækgaflen har samme højde som på Technic-traktorerne, så UniMOC'en vil derfor kunne være trækdyr for nogle af de samme vogne som Technic-traktorerne. Hvis vi lige "letter lidt på hatten", så kan noget af modellens indre Techniske liv ses. Ligesom det virkelige forbillede ovenfor, så får "UniMOC'en" i den kommende tid en tavlevogn at slæbe rundt med. Technic-værkstedet er ommertrent færdig med vognen - der mangler kun et par paneler i rette farve. Udover farveskiftet er der ikke sket større ændringer af modellen - den har kun fået et tagskilt med Dieselund Totalentreprise's kontrafej. Modellens Techniske funktionalitet er således ganske uforandret - og den kan der læses mere om her. I det store og hele fungerer modellen jo sådan som det var tiltænkt (knopdelene har det dog stadig med at falde af, ligesom på forbilledet - men det er jo så en grundlæggende fejl ved knopdele generelt og ikke ved modellen ![]() ![]() ![]() Ligesom på forbilledet (#8110) er alle grå dele nygrå, også på denne opdaterede model. Vægten er nu 1122 gram (inkl. det nye tagskilt). Redigeret af Carsten.Thomsen - 24-Oktober-2014 kl. 22:03 |
||||||||
![]() |
||||||||
Allan.Clausen ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 26-Maj-2009 Sted: Denmark Region: Lolland-Falster Status: Offline Point: 349 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
Så lad os nominere panelerne i grønne også :-) Dem får jeg brug for på et senere tidspunkt.
|
||||||||
Allan Clausen
|
||||||||
![]() |
||||||||
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
Tarrrk så mange gange for de pæne ord, drenge
![]() Der er - forhåbentlig inden længe - yderligere entreprenør-isenkram på vej til Dieselund Totalentreprise.
I første omgang bl.a. den fjernstyrede asfaltlægger.
For at kunne bygge den færdig mangler der dog:
2 stk. af disse:
...og nogle stykker af disse
Jeg har tænkt på at nominere disse nyttige Technic paneler (og andre ligeså nyttige Technic-dimsedutter) til LUGBOP 5 runden, men med udsigt til levering engang i september eller oktober næste år, så bliver leverandøren af disse indtil videre nok BrickLink (til BrickLink-priser
![]()
Well, mit lager af de massive #44777-hjul er hermed også blevet tømt.
De stammer ganske rigtigt alle fra BrickLink-butikker, så det har jo i tidens løb "kostet" adskillige småordrer hist&her ude i den store verden, for at få skrabet nok sammen - meeen så ryger der jo som regel nogle andre nyttige dimsedutter med i købet, for at retfærdiggøre portoen fra Langtbortistan til DK.
Men kun 2 stk. til salg ?. P.t. er der 12 sælgere, der har de massive #44777-hjul til salg - ialt 24 stk hjul - så mon ikke at det skulle kunne lade sig gøre at samle nok sammen til en marktromle (?).
(Den glæder jeg mig i øvrigt til at se, når den er klar til drift hos Pjaltenborg AgriTech
![]() |
||||||||
![]() |
||||||||
Allan.Clausen ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 26-Maj-2009 Sted: Denmark Region: Lolland-Falster Status: Offline Point: 349 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
Imponerende Thomsen, simpelt men alligevel så elegant.
|
||||||||
Allan Clausen
|
||||||||
![]() |
||||||||
Martin.Nygaard ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 10-December-2009 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2568 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
Det ser rigtig godt ud, Mr. Liftarm!
- jeg vidste faktisk ikke, at sådan en fætter havde to rat, men pointen i det er jo nem at se. Keep it simple - det har du klaret godt ![]() De solide hjul du har brugt (#44777) hvor i alverden støver du lige 6 af dem op? Der er jo kun 2 til salg på BL. ![]() - Der er nok dig der har hamstret dem alle. ![]() |
||||||||
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..
|
||||||||
![]() |
||||||||
Carsten.Svendsen ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 19-November-2010 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 748 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
Endnu et flot stykke arbejde fra en yderst dygtig nattevagt
![]() |
||||||||
![]() |
||||||||
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
Den anden af sidste uges to "forkølede" frembringelser drejede sig om færdiggørelsen af valsetromlen, som ligeledes (som nævnt her) havde ligget i projektkassen i et års tid eller deromkring - og på denne stille nattevagt kan der lige blive tid til at vise resultatet frem.
Ligesom for råjordskomprimatorens vedkommende drejer det sig her om en gang gedigen tysk mekanik fra BOMAG, nemlig en BOMAG BW 164 (AC- eller AD-model) tandemtromle.
Forbilledet findes også som singletromle, enten med gummihjul foran og valsetromle agter, eller vice versa.
Hos Dieselund Totalentreprise var det imidlertid en tandemtromle med to valsetromler, der var behov for.
Ved bygningen af en sådan model med to valsetromler var det lidt af en udfordring at indbygge træk på "baghjulene". Som det kan ses ovenfor, blev løsningen en vinkelgearsforbindelse og 2 stk. 3L kardanled, som lige kunne klemmes ind i "hjulophænget" for "baghjulene"......og dette "baghjulstræk" er forbundet til den tværliggende 4-cylindrede motor ved hjælp af noget indre tandhjulsmekanik, så motoren snurrer lystigt rundt, når køretøjet tromler derudad.
Ligesom forbilledet er modellen også udstyret med en kantformer (eller hvad sådan en skive mon kaldes), her i form af en 5 x 5 Scala Dish.
Ved en kommende revision vil det måske (måske ikke) kunne lade sig gøre at gøre kantformeren højdejusterbar (hvis såfremt ifald at den rigtige idé til en tilstrækkelig simpel løsning på dette dukker op).
Her ses kantformeren lidt tættere på:
Modellens Techniske funktioner (udover den 4-cylindrede motor) begrænser sig til knækstyring á la Dieselund Maskinstation's Steiger Panther PTA325 og Case IH STX, og heri indgår der ligeledes gummiliftarms, sådan at tromlen kan flexe lidt på midten. Og that's it.
Som den første af Dieselund Totalentreprise's køretøjer er valsetromlen blevet udstyret med behørigt ejendomsmærke i det rette "Corporate Design" á la Dieselund Maskinstation's ditto
![]() Dieselund Totalentreprise K/S råder således nu over tre styk tromler til hvert sit formål - gummihjulstromle, valsetromle og vibrationstromle.
Som det ses er de to øvrige tromler også blevet udstyret med behøring mærkning, og råjordskomprimatoren/vibrationstromlen er tilmed blevet revideret lidt.
Der findes flere slags tromler end de tre ovennævnte typer, og Dieselund Totalentreprise får måske med tiden nogle eksemplarer af disse også.
På nedenstående oversigt ses nogle af disse herlige stykker maskineri - alle er her fra BOMAG. Nu hvor Dieselund Totalentreprise's valsetromle således er klar til drift, så ruller det nu lystigt derudad for asfaltlægningen på sognets veje og gader - eller rettere, nok mest efter at det igangværende byggeri af den kommende asfaltlægger bliver afsluttet.
Asfaltlæggeren er nemlig godt på vej - den er godt og vel ommertrent 70% færdigbygget - og den kan fjernstyres ved hjælp af Power Functions dele.
Men mere om dette spøjse apparat, når det - forhåbentlig inden alt-for-længe - er klar til drift hos Dieselund Totalentreprise.
Valsetromlen blev alt ialt rigtig daaaajligt solid.
Og der indgår for en gangs skyld ingen hjemmesnedkererede dimsedutter.
Til hver af valsetromlens to tromler er anvendt tre styk #44777-hjul - og selvom det er de største af de massive plastichjul, så ser tromlerne alligevel sån't lige lovligt små ud.
Nogle større hjul af tilsvarende slags, såfremt LEGO engang kunne finde på at lave nogle sådanne, ville uden tvivl forbedre modellens proportioner.
Alle grå dele er nygrå. Redigeret af Carsten.Thomsen - 12-December-2011 kl. 15:55 |
||||||||
![]() |
||||||||
Matias.Bendtsen ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 02-September-2011 Sted: danmark Region: Vendsyssel Status: Offline Point: 654 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
som sædvanlig er det perfekt.
![]() ![]() ![]() |
||||||||
Matias bendtsen
UDEN H simply building... if you stop getting better, you stop being good. |
||||||||
![]() |
||||||||
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
På denne stille nattevagt kan der lige blive tid til at vise, hvad en uge med halsbetændelse og *host* forkølelse i den forgangne uge kan føre til.
Med køkkenrullen og varme drikke indenfor rækkevidde dykkede undertegnede ned i en af projektkasserne og fandt et par projekter frem, som havde ligget som halvfærdige designstudier i et års tid eller mere.
En af disse var denne råjordskompaktor, som således endelig blev klar til at indgå i Dieselund Totalentreprises maskinpark:
Modellen er inspireret af denne lille kompakte sag, en BOMAG BW 124 DH-3 Single Drum Compactor - er den ikke nuttet ?
![]() På modellen blev der lige plads til at klemme en 3-cylindret motor ind i agterenden, og der er Hands-of-God styring via blinket på taget.
Knækstyringen minder om den på Dieselund Maskinstation's Steiger Panther PTA325 og Case IH STX, og heri indgår der ligeledes gummiliftarms, sådan at kjøretøjet kan flexe lidt, hvis (for en råjordskompaktors vedkommende når!) det kommer ud i lidt "bulet" terræn.
Forbilledet fås også med frontmonteret dozerblad...
...ligesom disse to...
...men Dieselund Totalentreprise har jo andre maskiner til at skovle jord med (og får - forhåbentlig snart - også flere af slagsen), og ved at udelade dozerbladet lever modellen bedre op til "keep it simple" princippet - og samtidigt behøvedes der derved ikke Pneumatic.
Modellen blev rigtigt daaaajligt solid, og der indgår kun én enkelt hjemmesnedkereret dimsedut, nemlig en 15L Technic aksel (til tromlen), som er lavet af en 16L Technic aksel.
Med denne BOMAG BW 124 DH-3 lignende tingest råder Dieselund Totalentreprise således over to stk. tromler af forskellig beskaffenhed - 1 stk. Ammann AP 240H gummihjulstromle og denne BOMAG BW 124 DH-3 vibrationstromle/råjordskompaktor.
I samme omgang blev et andet og noget større stykke maskineri af samme fabrikat (BOMAG) lavet færdig, sådan at den også endelig (efter at den havde spenderet knapt et års tid i projektkassen) er blevet klar til drift hos Dieselund Totalentreprise, fiks&færdig.
Men hvad det er vil jeg vende tilbage til i den kommende uge - her mangler nemlig kun decals til liiige at sætte prikken over i'et med (og de skal desuden lige printes ud først).
Alle grå dele er nygrå.
Redigeret af Carsten.Thomsen - 04-December-2011 kl. 18:08 |
||||||||
![]() |
||||||||
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
Der opstår hurtigt et problem hvad angår spor, sporskifter og hjul med flange i skala 1:20 - og ikke mindst plads.
I LEGO er tog og jernbane = minifigs, alene på grund af skalaen.
F.eks. er en svellestopper...
![]() ...eller en bagharpningsvogn...
![]() ...kæmpestore i skala 1:87, og kun endnu større i minifig-skala (ca. 1:40) - og ville være helt enorme i skala 1:20.
Alene i 1:87 vil et komplet skinnebygningstog være mindst ligeså langt som min stue (dvs. over 10 meter).
Ligesom i virkeligheden er skinnegående køretøjer volumenmæssigt og vægtmæssigt en hel del større end vejgående køretøjer, så derfor holder jeg mig til den type køretøjer, som jeg har mulighed for at opbevare i flyttekasser, hvilket overordnet er ensbetydende med køretøjer med gummihjul eller bælter.
Tak - modeltog er jo også verdens bedste hobby #1!
![]() Og SÅ tilbage til LEGO Technic byggeriet og Dieselund Totalentreprise's kommende leverancer af nyt isenkram, hvilket forhåbentlig vil være inden alt-for-længe.
|
||||||||
![]() |
||||||||
Jakob.Hestbæk ![]() Bestyrelse ![]() ![]() Medlem siden: 28-November-2010 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2817 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
Jeg kan så ikke forstå din hovedregning, når du kan bygge asfaltmaskiner i den skala du nu bygger i, så kan du også bygge skinnegående materiel. Jernbaner er ikke bundet tættere til minifigs end andre brancher er.
At du så hellere vil dyrke jernbanen i H0 end i LEGO kan jeg så absolut godt forstå. |
||||||||
![]() |
||||||||
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
Well, bygning af skinnegående materiel i LEGO bliver aldrig tilfældet, for ifølge min hovedregning er:
Jernbaner + LEGO = minifigs
Og det regnestykke går ikke helt op, fordi:
Minifigs ≠ Technic
Mit hjerte banker skam varmt for jernbanens sag, så at sige, og tog og jernbaner har da også gennem mere end 30 år været min interesse nr. 1 - Technic er "kun" nr. 2, og minifigs er slet ikke med på listen (stor overraskelse!
![]() Og den interesse dyrker jeg hellere i 1:87, og lidt i 1:1 - og ikke i LEGO.
Det drejer sig her om 2-skinne H0 (DCC) i korrekt længde, dvs. alt andet end Märklin, selvom jeg da - indrømmet - efterhånden også har en del moderne Märklin godsvogne, fordi de er flotte og korrekte, og fordi den lokale modeltogspusher sælger dem til en spiselig pris og gratis skifter akslerne til isolerede aksler.
Märklin's nyere modeller kan desuden sagtens tåle at stå side om side med materiel fra Fleischmann, Roco, Heris, LS Models, Acme, Heljan, Rivarossi, Sachsenmodelle, MG Togmodelle, Brawa, Kibri, Jouef, Electrotren, Hobbytrade, Epokemodeller, Trix, Lima, Piko, Mehano, og hvem der nu ellers laver flotte og korrekte vogne og lokomotiver, der kan bruges på en forhåbentlig engang kommende model af Skagensbanen, Hirtshalsbanen, Sæbybanen og Vendsysselbanen.
MEN det er jo en helt anden historie - og en helt anden interesse, som jeg hellere dyrker på bl.a. sporskiftet.dk og jernbanen.dk og ikke her på Byggepladen.
Så i LEGO Technic sammenhæng vil fokus derfor fortsat være vejgående køretøjer og deslignende, og her er noget nær det eneste LEGO, der ikke kan bruges, jo netop minifigs, mens selv duplo - som du kan se - kan være leveringsdygtig i nyttige dimsedutter i en Technisk sammenhæng.
Og så tilbage til Technic-byggeriet igen ![]() Redigeret af Carsten.Thomsen - 03-November-2011 kl. 06:42 |
||||||||
![]() |
||||||||
Jakob.Hestbæk ![]() Bestyrelse ![]() ![]() Medlem siden: 28-November-2010 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2817 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
![]() ![]() |
||||||||
![]() |
||||||||
Matias.Bendtsen ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 02-September-2011 Sted: danmark Region: Vendsyssel Status: Offline Point: 654 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
mange tak
![]()
mange u-tak
![]() |
||||||||
Matias bendtsen
UDEN H simply building... if you stop getting better, you stop being good. |
||||||||
![]() |
||||||||
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
Tak for de pæne ord, drenge
![]()
Well-well-well, en vis Mr. Liftarm glemte at tælle UniMOC'en med (som også står overfor en revision snart), så dermed sniger antallet sig op på 6 stk. af "de gule" - og der er som nævnt flere på vej inden længe.
Den kommer med i tasken til Byggehyggemødet i Vrå, sammen med rendegraveren.
Det kunne skam være værre - det skal bruges knapt 2½ Duplo-fejemaskine for at få kostedimsedutter nok.
Fejemaskinerne koster cirka $3 pr. stk. på BrickLink, mens de gule paneler er fra dette års LUGBOP-runde, hvor prisen i den grad var OK ![]()
Jeg vil gøre mit bedste
![]() Som navnet antyder ønsker Dieselund Totalentreprise dog at kunne byde på ommertrent alle slags bygge- og anlægsopgaver, ikke kun på vejbyggeri, og disse ambitioner vil også kræve en mobilkran, gravemaskine ("gravko"), frontlæsser ("gummiged"), bulldozer, maskineri til nedramning, diverse mindre maskineri, kompaktor, valsetromle, udlæggervogn, kompressor- og generatorvogn, asfaltudlægger, asfaltfræser, tavlevogn, etc. etc.
Øhm, næ - ikke ud over æren ![]()
Ingen problem - det var bare mine "simplicity"-bestræbelser, der havde taget overhånd (og for at spare på den dyre Pneumatic-slange).
Slange med oprul kommer med ved den kommende revision.
Ingen lim eller metal, og ingen fusk (eller i hvert fald ikke ret meget
![]() Man fatter sin skruetrækker (for en gang skyld ikke nedstrygeren, hobbykniven eller filen) og skiller den fejemaskine ad, som Claus henviser til...
...og den består udover den grønne skærm og den gule todelte aksel (som er samlet på midten med skrue) også af 10 stk. kostelignende dimsedutter.
Kostedimsedutterne findes tilsyneladende i mindst to forskellige nuancer (en mere farvemættet gul og en mere transparent gul), så derfor måtte jeg investere i 5 stk. fejemaskiner for at have nok kostedimsedutter i samme nuance.
Idet de er købt via næsten ligeså mange småordrer på BrickLink - nogle af dem i butikker primært med duplo-ting - røg der i hver butik også lige lidt øvrige duplo-ting (blandt de øvrige Technic- og knopting) med, som med garanti også vil kunne gøre nytte hos et stadig ekspanderende entreprenørfirma.
Og hvad det er, vil jeg vende til tilbage til, når den tid kommer
![]() Dernæst fattes med høire Haands Tommel- og Pegefinger 1 stk. 32L Technic Aksel...
...som i dette tilfælde desværre måtte afkortes (til 25L).
Denne aksel overtrækkes med 7 mm Ribbed Hoses...
...i en samlet længde på 21L.
I dette tilfælde brugte jeg diverse grimme og brugte eksemplarer af forskellig længde, købt på BrickLink og andetsted, og som hunden eller lille Fritjof havde gnasket så vældig lystigt i.
Dernæst tages 24 stk. kostedimsedutter...
...som skal vendes således i forhold til hinanden, at kløerne ("han"- og "hun"-siden af kostedimsedutterne) griber fat i hinanden som de skal.
Og dernæst afsluttes med 2 stk. micro motor pulleys...
...én i hver ende, og de sidder tilpas godt fast på akslen til, at kostedimsedutterne holdes på plads, og diameteren på remskiven er tilmed lige tilpas meget større end hullet i kostedimsedutterne - hvor heldig kan man være ?
![]() And the rest is history - eller rettere, resten af fejemaskinen er en gang herlig Technic panel- og liftarmsfræs
![]()
Jep, lille Fridtjof "et sted derude i verden" kunne jo måske nok bruge nogle reservedele, f.eks. hvis såfremt ifald at klipsene på bagsiden af hans fejekost er brækket af.
Og det er vel også bedre bare end at smide resterne i skraldespanden - man smider jo ikke LEGO ud, vel ?
![]() Anyways, valsetromlen står sandsynligvis for tur som næste stykke maskineri i rækken - den ligger indtil videre som indtil flere designstudier blandt mange andre halvt og knapt færdige modeller i en af mine "projektkasser" (som er 3 stk. rummelige flyttekasser).
Men mere om dette til den tid, når den rulller ud fra Technic værkstedet og er klar til drift hos Dieselund Totalentreprise K/S ![]() Redigeret af Carsten.Thomsen - 03-November-2011 kl. 18:02 |
||||||||
![]() |
||||||||
Matias.Bendtsen ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 02-September-2011 Sted: danmark Region: Vendsyssel Status: Offline Point: 654 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
Carsten har så været så smart at sætte resterne af kostene til salg på bricklink.
![]() |
||||||||
Matias bendtsen
UDEN H simply building... if you stop getting better, you stop being good. |
||||||||
![]() |
||||||||
René.Hoffmann ![]() Dæk ![]() ![]() Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
Ja - René - man skal starte med at læse med ØJNENE!! ![]() Jeg mente også nok, at jeg kunne kende de gule børster - men jeg havde ikke lige overvejet at tænke i sønnens Duplo-lager... ![]() |
||||||||
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
||||||||
![]() |
||||||||
Carsten.Svendsen ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 19-November-2010 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 748 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
Det ser bare godt ud det der Carsten. Slangeoprulleren ville da være prikken over i'et, men hvordan det kan konstrueres aner jeg ikke.
Jeg tænkte nok at enten var nogle Duplo- /Bionicledimser og der kan man bare se. Men hvordan er de lavet? Sidder der en metalstang igennem dem alle sammen, og så har du boret hul i enden af dem for derefter at lime en 3L aksel i ?
|
||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |