![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
4 røde byhuse |
Besvar
|
| Forfatter | |
H.C.Grove
Liftarm
Medlem siden: 17-Februar-2009 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Online Point: 3388 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: 4 røde byhuseSendt: 22-September-2009 kl. 19:37 |
|
Jeg synes det ser ud som om der er gitter for vinduerne i den butik. Jeg er enig i at de ser bedst ud i 2x2-opstillingen, men det er jeg ikke sikker på de ville være tilfældet hvis de rkom en etage mere på. .Henrik |
|
![]() |
|
Peter.Aasholm
Panel
Medlem siden: 05-September-2007 Sted: Denmark Region: Himmerland Status: Offline Point: 771 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-September-2009 kl. 06:02 |
|
De er rigtig flotte Carsten. Og jeg ser frem til den dag du har bygget en etage mere |
|
|
Peter Aasholm
|
|
![]() |
|
Sus.Warming
Tagsten
Medlem siden: 25-Oktober-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 524 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-September-2009 kl. 04:36 |
|
Super flotte huse Carsten...
Jeg kan bedst lide dem, når de står i kvadrat og synes f.eks. det er fedt at se så mange forskellige måder at lave flotte indgangspartier på. Fedt at hvert hus har sit særpræg, men at de alligevel har en sammenhørighed... /Sus |
|
![]() |
|
Gert.Hansen
Panel
Medlem siden: 05-Februar-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1843 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-September-2009 kl. 17:59 |
|
De er sgu rigtig flotte!
|
|
![]() |
|
Ina.Nilsson
Liftarm
Medlem siden: 28-Januar-2006 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2777 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-September-2009 kl. 17:41 |
|
Super flot Carsten...mange gode detaljer og fin udnyttelse af SNOT teknikken... Jeg er især glad for den lodrette lyseblå stribe...
|
|
|
Ina Hjorth Nilsson
|
|
![]() |
|
Lars.Kristensen
Liftarm
Medlem siden: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 2171 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-September-2009 kl. 17:37 |
|
Husene ser bedst ud i kvardrant og ikke på linie - om det er taget (som virker fint) der gør det skal være usagt - men inspiration til den dag der er klodser i kassen igen.
|
|
|
Lars Kristensen
|
|
![]() |
|
Jan.Sørensen
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 807 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-September-2009 kl. 16:26 |
|
Jeg synes faktisk også at taget er ganske godt. Jeg tror det ville have set "forkert" ud hvis tagstenene havde fortsat hele vejen op. Der er jo også mange huse fra de senere år, der har tage i den stil.
Ud over det, så synes jeg især godt om det sandfarvede indgangsparti.
--- Jan |
|
![]() |
|
C.Straaberg
Dæk
Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 6120 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-September-2009 kl. 16:08 |
LOL - ja det kunne være. Stængerne var mest tænkt til at opdele vinduerne lidt. Jakob Bindslet: Det er primært beboelse. |
|
|
Carsten.
|
|
![]() |
|
Jakob.Bindslet
Webmaster
Webmaster Medlem siden: 05-Januar-2005 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7350 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-September-2009 kl. 15:59 |
|
Det er nogle fine huse du har begået der Carsten. Men jeg er lidt i tvivl om nogen af dem er butikker eller om det kun er beboelse?
|
|
|
---oooOOooo---
Jakob Bindslet Mail til webmasteren <-- skriv til webmasteren via email, ikke via PMer. |
|
![]() |
|
Steen.Villumsen
Panel
Medlem siden: 07-August-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1266 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-September-2009 kl. 15:36 |
|
Hold da **** hvor er de fine Carsten! Mange lækre detaljer og i det hele
taget et spændende koncept i det modulære. To strittende tommelfingre herfra
|
|
![]() |
|
Esben.K
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2097 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-September-2009 kl. 13:41 |
|
Super flot studie i brug af forskellige teknikker og virkemidler! Mine favoritter er de to første, også jeg bemærkede gardinerne som en fin detalje.
Er det en butik der kun sælger korte, hvide flagstænger? Esben |
|
![]() |
|
C.Straaberg
Dæk
Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 6120 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-September-2009 kl. 12:47 |
Mnjah, det var egentlig også meningen, at der skulle have været flere lag - men jeg havde ikke tagsten nok! Så derfor denne høker-løsning. ![]() |
|
|
Carsten.
|
|
![]() |
|
Jesper.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 2419 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-September-2009 kl. 12:23 |
|
Mange fine detaljer og SNOT ting.
|
|
![]() |
|
Rasmus.Damgaard
Panel
Medlem siden: 31-Marts-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1635 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-September-2009 kl. 12:14 |
|
Rigtig flot Carsten, flot lavet med gardinerne på 3. billede.
Jeg er dog i modsætning til Svend Erik, rigtig vild med taget, det ser rigtig godt ud i kvadraten. |
|
![]() |
|
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-September-2009 kl. 12:08 |
|
Smart koncept - og dejlige facader Jeg er dog ikke vild med tagene... |
|
![]() |
|
C.Straaberg
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-September-2009 kl. 09:32 |
|
Disse 4 huse kommer med til Skærbæk. Hvert hus er bygget i T-form, og der er lavet samlepunkter (to krydsaksler i jordhøjde og en flise i taghøjde), der kan fæstne husene sammen. De kan enten stå i forlængelse (1 x 4 plader) eller i kvadrat (2 x 2 plader).
Det var egentlig meningen, at der skulle en etage mere på - men det kan jeg ikke nå for nuværende, men det kommer (måske) en dag. ![]() Målet har for mig været at bygge noget, hvor bygningerne ligner hinanden uden at være ens, og så skulle der være noget variation i byggeriet: forskellige dørpartier, vinduer, gardiner, brudte flader (rilleklodser og "fejlfarvede", SNOT-byggeri m.m. Der er flere og større billeder på MOCshow. Denne bygning blev udstyret med lidt lyseblå streger. ![]() Et pompøst indgangsparti. ![]() Butiksvinduer. ![]() Masser af dekorationer på muren. ![]() Bygningerne kan sættes på linje ![]() Eller i kvadrat ![]() |
|
|
Carsten.
|
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |