![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Vertigo |
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | |||
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: VertigoSendt: 23-August-2009 kl. 14:19 |
||
|
Fin publicity, Esben.... Og fuldt fortjent! ![]() |
|||
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|||
![]() |
|||
Esben.K
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2097 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 23-August-2009 kl. 13:35 |
||
|
Min model af Vertigo er nu blevet omtalt i Tivolis interne ugebrev med link til denne tråd.
![]() Esben |
|||
![]() |
|||
Henrik.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 01-April-2005 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 2020 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 23-August-2009 kl. 10:10 |
||
|
Den er fanme for sej, Esben.... Det er klasse arbejde, det der
|
|||
|
Henrik Hansen
" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! " Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|||
![]() |
|||
Jan.Aagaard
Flise
Medlem siden: 07-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 32 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 19-August-2009 kl. 12:00 |
||
|
Fantisk, intet mindre :D
|
|||
![]() |
|||
Esben.K
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2097 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-August-2009 kl. 19:34 |
||
Det ved jeg faktisk ikke, jeg har ikke lavet nogen tests af ydeevne i forbindelse med bygning af modellen. Den er bygget med de motorer jeg nu engang har ![]()
Selvfølgelig, "Se min nyeste skabning" er jo et offentligt forum, så det er bare at sende ham et link. Esben |
|||
![]() |
|||
Sus.Warming
Tagsten
Medlem siden: 25-Oktober-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 524 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-August-2009 kl. 19:04 |
||
|
Ja alt det tekniske med NXT'en har jeg slet ikke forstand på, men det gør ikke min respekt mindre.
Både m.h.t. byggeteknik, detaljerigdom og evne til at "se" de gode motiver/modelforlæg kan du bare noget særligt som altid gør det spændende at se hvad du nu har fundet på.
Har en bekendt som er pressemand i Tivoli. Han vil elske at se den. Må jeg vise?
Varme hilsener Sus
|
|||
![]() |
|||
Frederik.Normann
Tagsten
Medlem siden: 14-Maj-2009 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 424 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-August-2009 kl. 16:53 |
||
|
Det må jeg sige det er bare flot
kan godt lide du har lavet en rigtig flot udsmykning til modellen
|
|||
|
Venligst
Frederik Ankjær Normann ankjrdesign.com Deltager i LEGO Master 2021! |
|||
![]() |
|||
Gert.Hansen
Panel
Medlem siden: 05-Februar-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1843 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-August-2009 kl. 15:53 |
||
|
Er der så nogen væsentlig forskel i ydelsen på en PF motor sammenlignet med en NXT motor?
|
|||
![]() |
|||
Esben.K
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-August-2009 kl. 14:35 |
||
Glimrende spørgsmål! PF ledningen sidder som bekendt fast i motoren (hvem har fundet på det elendige design?), men man kan få et kort kabel med en PF-klods i den ene ende og en klassisk 9V-klods i den anden. Ingen af disse ledninger er imidlertid lange (eller smalle og fleksible) nok til at nå fra motorhuset og helt ned til grunden igennem det smalle tårn. Derfor gør jeg brug af en god gammeldags (og tynd) 9V ledning som så via endnu et omformerkabel (!) i jordniveau endelig bliver til et NXT stik. Dette giver anledning til noget af at ledningshelvede i den ene ende af motorhuset, hvor ca. en halv meter ledning og 4 (fire) "strømklodser" af forskellig art er proppet ind. Se billedet nedenfor. Der er ingen problemer i at koble PF motorer (eller endnu ældre 9V motorer som eksempelvis på min model af Himmelskibet) til NXT klodsen. Esben ![]() |
|||
![]() |
|||
Gert.Hansen
Panel
Medlem siden: 05-Februar-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1843 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-August-2009 kl. 11:21 |
||
|
Hvordan styrer du PF motoren, hvis det er NXT'en der står for det?
|
|||
![]() |
|||
ChristianGrønne
Tagsten
Medlem siden: 17-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 467 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-August-2009 kl. 08:50 |
||
|
Først Star Flyer og nu denne her hvad bliver den næste mon. Den gamle rutsjebane måske? |
|||
![]() |
|||
Knud.Thomsen
Dæk
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 6030 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-August-2009 kl. 07:04 |
||
|
Det ser rigtig godt ud Esben!
|
|||
|
Knud Richard Thomsen
|
|||
![]() |
|||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-August-2009 kl. 05:58 |
||
|
Den ser rigtig godt ud, Esben. Den behøver du ikke at skamme dig over. Jeg er i hvert fald imponeret... |
|||
![]() |
|||
Lars.Kristensen
Liftarm
Medlem siden: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 2171 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-August-2009 kl. 18:33 |
||
|
Jeg synes den ligner forbilledet rigtig godt - med de begrænsinger LEGO naturligt vil give!
|
|||
|
Lars Kristensen
|
|||
![]() |
|||
Esben.K
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-August-2009 kl. 18:15 |
||
|
Hej,
Tak for kommentarerne.
Ja, tårnet svajer, det er svært at undgå i den skala med de kræfter der er involveret. Jeg eksperimenterede med at afbalancere armene, men der skulle en vægtklods til og ud over at gøre hele armen tungere ville det også ødelægge udseendet. Så det blev til et par lyseblå pseudo-modvægte i stedet. Det fungerer udmærket.
Mine NXT motorer larmer en hel del selv uden belastning. Men med masser af snakkende mennesker til en udstilling bliver det snildt overdøvet.
Tjaa... jeg tror ikke jeg kommer til Skærbæk, men måske jeg kan sende Vertigo og et par andre modeller derover med et par andre københavnere. Det vil jeg lige se til. Esben |
|||
![]() |
|||
Rasmus.Damgaard
Panel
Medlem siden: 31-Marts-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1635 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-August-2009 kl. 15:36 |
||
|
Genialt lavet Esben.
Får vi den at se til Skærbæk?
|
|||
![]() |
|||
Ina.Nilsson
Liftarm
Medlem siden: 28-Januar-2006 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2777 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-August-2009 kl. 15:21 |
||
|
Sådan Esben... Den er godt nok nice...
|
|||
|
Ina Hjorth Nilsson
|
|||
![]() |
|||
Morten.Skov
Panel
Medlem siden: 04-September-2007 Sted: Denmark Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 1990 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-August-2009 kl. 15:14 |
||
|
Den er godkendt Esben, den er bare lige i skabet. En gang i mellem, kunne man godt tænke sig at man kunne spalte sig op med dig, så man kunne "låne" nogle af dine evner.....
Men som Caesten skriver, den larmer F....... meget |
|||
|
Morten Anker
Jeg er Klodset, men ikke mere end alle de andre i Byggepladen.:-) |
|||
![]() |
|||
C.Straaberg
Dæk
Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 6120 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-August-2009 kl. 12:18 |
||
|
Den er vi da nogen her, der synes meget godt om
![]() Men hold da den larmer! |
|||
|
Carsten.
|
|||
![]() |
|||
C.Rasmussen
Panel
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Midtjylland Status: Offline Point: 1628 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-August-2009 kl. 11:07 |
||
|
Wauw!
![]() ![]() ![]() Det er vist godt at tårnet er lavet af liftarms. På videoen ser det ud til at vippe lidt frem og tilbage. Men armene er så vidt jeg kan se heller ikke balanceret lige som forbilledet? |
|||
|
At skabe er at leve...
Christian Lindblad Rasmussen |
|||
![]() |
|||
Besvar
|
Side 12> |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |